پیگیری جذب اعتبارات ملی مسکن در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران شرکت‌ های خدمات‌ رسان نسبت به مطالبه سهم استان از اعتبار ملی برای تامین خدمات زیربنایی طرح اقدام ملی مسکن پیگیری و اقدامات لازم را انجام دهند.

پیگیری جذب اعتبارات ملی مسکن در خراسان جنوبی

محمد فرهادی، در نشست شورای مسکن خراسان جنوبی افزود: یکی از مشکلات در بدنه اجرایی استان نبود پیگیری لازم برای جذب اعتبارات ملی از وزارتخانه‌ها است که باید در این زمینه اهتمام بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: مدیران پس از پیگیری‌های مربوطه، برنامه زمان‌بندی اجرایی برای تامین خدمات زیربنایی را به دبیرخانه شورای مسکن استان ارایه دهند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: هدف از اجرای طرح اقدام ملی مسکن کمک به خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد و متوسط به پایین جامعه است و دولت به دنبال این است که این پروژه به بهترین نحو به سرانجام برسد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر بیرجند مشمول مجری ذی‌صلاح است که از انجمن سازندگان مسکن درخواست می‌شود به وظایف اجتماعی خود در این زمینه بیش از گذشته توجه کنند، تصریح کرد: مدیران با دریافت حداقل درصد هزینه مجری ذی‌صلاح این موضوع را مدیریت کنند تا کار سریعتر انجام شود.

وی گفت: شهرداری بیرجند با توجه به تصمیمات گذشته از ارجاع پرونده‌های اقدام ملی مسکن به کمیسیون ماده ۱۰۰ خودداری کند و خوشایند نیست وقتی مدیران در جلسه‌ای تصمیمی می‌گیرند بعد از آن به گونه دیگری عمل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر استفاده از مصالح بومی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، اظهار کرد: باید پیش‌بینی‌های لازم برای تامین مصالح مورد نیاز این طرح در صورت نبود مصالح بومی یا هزینه‌های بالای آن انجام شود اما اولویت بر حمایت از مصالح بومی استان خواهد بود.

حمایت از مصالح بومی

وحید داعی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز گفت: تصمیمات اولیه برای نحوه حمایت با سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته و طبق تفاهم‌نامه به عمل آمده آمادگی داریم زمینی را کنار سایت ۲۷ هکتاری طرح اقدام ملی مسکن بیرجند در اختیار فروشندگان مصالح بومی قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت استفاده از مصالح بومی در طرح اقدام ملی مسکن حمایت‌های لازم از تولیدکنندگان و فروشندگان داخلی انجام می‌شود، گفت: فروش مصالح بومی با حمایت‌هایی که از تولیدکننده و فروشنده صورت می‌گیرد ۱۰ تا ۲۵ درصد با تخفیف ارایه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: هیچ گونه ممانعتی برای حضور تولیدکنندگان و فروشندگان خارج استانی هم قایل نشدیم اما افرادی که در مکان مطرح شده، حضور می‌یابند باید از روند تخفیفی تفاهم‌نامه تبعیت کنند.

وی از آماده‌سازی سایت ۲۷ هکتاری مسکن بیرجند توسط بنیاد مسکن خبر داد و افزود: بنیاد مسکن با نرخ پایه ۱۴۰۰ بدون تعدیل و افزایش قیمت و با کمترین میزان ممکن طبق مصوبات باید نسبت به این مهم اقدام کند.

داعی یادآور شد: درخصوص زیرساخت‌های مورد نیاز پروژه‌های طرح نیز شرکت‌های خدمت‌رسان طی یک هفته باید نسبت به تدوین برنامه‌های اجرایی با زمان‌بندی مشخص اقدام کنند و آن را در شورای مسکن استان ارایه دهند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها