کاهش سن مرگ ناشی از کرونا در فارس/ کم شدن فاصله ابتلا تا مرگ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: بررسی آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در فارس نشان‌ دهنده کاهش سن مبتلایان و فوتی‌ها بوده است.

کاهش سن مرگ ناشی از کرونا در فارس/ کم شدن فاصله ابتلا تا مرگ

دکتر مهرزاد لطفی، در سیصد و شصت و چهارمین نشست روزانه ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در سنین پایین به ویژه جوانان استان افزایش یافته است.

وی یکی از عوامل مهم در شکل‌گیری این آمار را کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی جوانان و نوجوانان اعلام و اضافه کرد: این موضوع موجب افزایش موارد ابتلا و فوت ناشی از کرونا در افراد با سن پائین در فارس شده و فاصله بین بستری تا مرگ افراد، به میزان بسیار پایین رسیده است.

او با بیان اینکه شدت بیماری در افراد مبتلا افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: افراد درگیر با کرونا، دیر به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا (۱۶ ساعته) مراجعه می کنند، لذا از عموم شهروندان درخواست می‌شود که درصورت داشتن هرگونه علائم مشکوک به کرونا، حتما به نزدیکترین مرکز درمانی معرفی شده مرتبط با کرونا، مراجعه کنند.

تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر بروزرسانی و سرعت بخشیدن روند پاسخدهی مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس برای تصمیم گیری های مهم ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه در راستای تشخیص و درمان به هنگام بیماران از دیگر محورهای این نشست بود.

لطفی با تاکید بر حساسیت بیشتر مسئولان در این شرایط بحرانی، از تمامی کادر بهداشت و درمان درگیر با کرونا به ویژه دستیاران، دانشجویان و کارکنان درگیر با کرونا و همچنین کارکنان مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس برای تلاش شبانه روزی در این بحران قدردانی کرد.

او با اشاره به وضعیت بحرانی بیمارستان ها و مراکز درمانی طی ۲۴ ساعت گذشته و افزایش بیش از حد انتظار مراجعان، از افزایش موارد لیست انتظار در بخش های کووید و مبتلایان به ویژه جوانان و نوجوانان خبر داد و گفت: راه اندازی بیمارستان پشتیبان ۲ نیز در اولویت دستور کار قرار دارد.

لطفی در ادامه ضمن پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس، به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی نمودارهای مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور، به پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس نیز پرداخت.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها