کلاهبرداری با ادعای فروش اشیای تاریخی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری فردی که به بهانه فروش اشیای تاریخی از شهروندان کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

کلاهبرداری با ادعای فروش اشیای تاریخی

سرهنگ داود معظمی گودرزی درباره دستگیری این فرد اظهار کرد: تعدادی از شهروندان به پلیس فتای پایتخت مراجعه کرده و مدعی شدند که به صورت غیر مجاز مبالغ زیادی از حسابشان برداشت شده است.

گودرزی ادامه داد: این افراد در اظهارات خود گفتند درباره اشیا تاریخی در فضای مجازی جست و جو می کردند که با یک کانال تلگرامی فروش اشیاء تاریخی مواجه شدند. این افراد با دیدن تصاویر و قیمت های مناسب این اشیاء برای خرید آنها ترغیب شده بودند.

وی گفت: موضوع در دستور کار قرار گرفت و در تحقیقات اولیه و مطالعه اظهارات مالباختگان مشخص شد پس از اینکه تمامی این افراد جهت خرید اشیاء تاریخی به این کانال تلگرامی مراجعه کردند به یک درگاه بانکی جعلی هدایت شدند. پس از این اطلاعات بانکی آن ها مشخص شده و مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.

رییس پلیس فتای پایتخت افزود: در ادامه اقدامات پرونده با بررسی های تکمیلی و تلاش های مستمر کارشناسان پلیس فتا پایتخت گرداننده کانال مورد نظر که بیش از بیست هزار عضو داشت شناسایی و هویت وی برای پلیس آشکار شد.

گودرزی با بیان اینکه متخصصان سایبری پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اطلاعات هویتی و سکونتی مجرم را به دست آوردند، گفت: پس از انجام مراحل قضایی، متهم که مردی جوان بود در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی ادامه داد: این شیاد سایبری پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با مدارک و مستندات جمع آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار و اظهار کرد که با ایجاد یک کانال تلگرامی و با استفاده از تصاویر اینترنتی اشیاء تاریخی کاربران را جذب می کرده است. او همچنین مدعی شد که پس از ارسال لینک جعلی اینترنت بانک از حدود ۱۷ نفر مجموعا حدود دو میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

منبع: ایسنا

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها