ترامپ: زوج انتخاباتی جورج واشنگتن و آبراهام لینکلن هم نمی‌توانند مرا شکست دهد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که معتقد است می‌تواند در یک انتخابات حتی «جورج واشنگتن» اولین رئیس‌جمهور این کشور را در حالی که زوج انتخاباتی‌اش «آبراهام لینکلن» است، شکست دهد.

ترامپ: زوج انتخاباتی جورج واشنگتن و آبراهام لینکلن هم نمی‌توانند مرا شکست دهد

«دونالد ترامپ» در مصاحبه با خبرنگاران روزنامه «واشنگتن پست» گفت که معتقد است می‌تواند در یک انتخابات حتی «جورج واشنگتن» و «آبراهام لینکلن» به ترتیب اولین و شانزدهمین روسای‌جمهور آمریکا را هم شکست بدهد.

طبق بررسی روزنامه «گاردین» انگلیس، «فیلیپ راکر» و «کارول لیونینگ» خبرنگاران واشنگتن پست اظهارنظر ترامپ را در کتاب جدید خود در باره وی با نام «تنهایی می‌توانم درستش کنم» بازگو کرده‌اند.

به نوشته این دو نفر، ترامپ به آن‌ها گفته بود: فکر می‌کنم کار سختی باشد که جورج واشنگتن زنده بشود و آبراهام لینکلن را به عنوان معاون خودش برگزیند، (اما اگر اینطوری می‌شد) بسیار سخت می‌توانستند من را شکست دهند.

مورخان معمولاً واشنگتن را که از بنیان‌گذاران ایالات متحده شناخته می‌شود و لینکلن را به عنوان بهترین روسای‌جمهور آمریکا در تاریخ این کشور رتبه‌بندی می‌کنند.

ادعای ترامپ در حالی است که در برخی نظرسنجی‌ها حدود نیمی از مردم آمریکا ترامپ را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ این کشور خوانده‌اند. او همچنین تنها رئیس‌جمهوری در این کشور است که دو بار استیضاح شده است.

این اولین بار نیست که ترامپ ادعای شکست جورج واشنگتن را در انتخابات مطرح کرده است. او قبل از انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا هم در یک برنامه گفته بود اگر مسئله همه‌گیری نبود، توانایی شکست واشنگتن را هم داشت.

ترامپ گفته بود: نمی‌دانم دیده‌اید یا نه، نظرسنجی‌ها مانند موشک فضاپیما (به نفع من) بالا می‌روند. جورج واشنگتن قبل از این بلا، بلای چینی (همه‌گیری کرونا) کار سختی برای شکست من پیش رو داشت.

طبق گزارش‌ها، این دو خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در بخش دیگری از کتاب خود درباره یک سال آخر ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ نوشته‌اند فرماندهان ارشد نیروهای مسلح آمریکا نگرانی بودند که وی بعد از شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری از جو بایدن، درصدد انجام کودتا یا دیگر اقدامات غیرقانونی به منظور باقی ماندن در مسند ریاست‌جمهوری باشد.

به روایت نویسندگان کتاب، «مارک مایلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا و دیگر فرماندهان ارشد نظامی آمریکا نگران بودند که ترامپ یا متحدانش با تلاش برای کودتا، او را در ریاست جمهوری نگه دارند.

در بخشی از این کتاب آمده است، ژنرال مایلی و دیگر روسای نیروهای مسلح آمریکا در جلسات خودشان این موضوع را بررسی کردند که در صورت صدور فرامین غیرقانونی ترامپ، یک به یک از مقامشان استعفا دهند.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید در واکنش به این موضوع ترامپ را فاقد توان فکری کافی برای کودتا دانست.

بولتون روز شنبه در مصاحبه‌ای گفت: «این ایده که ترامپ به‌دنبال چیدن صحنه برای کودتا بود به او اعتبار بسیار زیادی می‌دهد. چنین کاری نیازمند پیش‌بینی و فکر کردن به آن از مدت‌ها قبل، برنامه‌ریزی، تعیین راهبرد و ایجاد حمایت است و من فکر نمی‌کنم او توانش را داشته باشد».

وی افزود: «کاری که او می‌توانست انجام دهد، این بود که هر روز کاری افتضاح‌تر از روز قبل انجام دهد و همه آن‌ها هدف باقی ماندن بر سر قدرت را دنبال می‌کرد. با این حال، گفتن اینکه ترامپ می‌توانست کودتایی را ترتیب دهد، به او اعتبار بسیار زیادی می‌دهد».

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها