رهبر انصارالله یمن: ممانعت از حج، جنایت بزرگ نظام سعودی است

رهبر انصارالله یمن ضمن تبریک حلول عید سعید قربان به ملت یمن و کسانی که در خط مقدم جبهه‌های نبرد هستند و نیز امت اسلامی تاکید کرد، ممانعت از فریضه حج جنایت بزرگی است که نقش تخریبی رژیم سعودی را برای امت آشکار می‌سازد.

رهبر انصارالله یمن: ممانعت از حج، جنایت بزرگ نظام سعودی است

به گزارش المیادین، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی عصر دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: عید سعید قربان امسال با توجه به شرایط دشوار، چالش‌های بزرگ و رخدادهای سنگینی که ملت ما از آن رنج می‌برد، فرا رسیده است.

وی ادامه داد: این عید یادآور سالروز تاریخی تسلیم مطلق در برابر فرمان خدا و اعتبار کامل ایمان در روایت آمادگی مطلق برای فداکاری است. مناسک حج برای انسان‌ها و پیروان پیامبران درس تربیتی است که آنها را آماده حرکت در مسیر حق می‌کند.

الحوثی نسبت به حضور تعداد اندکی از حجاج در مناسک حج و مسجد الحرام ابراز تاسف کرد و اقدام عربستان در ممانعت از حضور مسلمانان از کشورهای مختلف جهت انجام حج و محدود شدن آن به حضور نمادین و اندکی از حجاج داخل عربستان سعودی را نقض صریح متون قرآن برشمرد.

وی توضیح داد که اقدام رژیم سعودی یک تخلف علنی از فریضه واجب حج است که خداوند خواستار آن است تا یک فریضه اسلامی جهانی باشد. اقدامات خودسرانه باطل برای جلوگیری از حضور مسلمانان از سایر کشورها در مراسم حج یکی از جنایات بزرگی است که رژیم سعودی در نقش تخریبی خود علیه ملت انجام می‌دهد.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد که رژیم سعودی به سازمان سرگرمی سعودی(هیئة الترفیه)خدمات و امکانات ارائه کرده و بستر را برای اجتماعات آن فراهم می‌کند، در حالیکه مسجد الحرام خالی از زائران است و این موضوع واقعیت رویکردهای آن رژیم منحرف را نشان می‌دهد که حرمت مشاعر مقدس را حفظ نمی‌کند.

الحوثی همچنین تاکید کرد که یکی از جنایات رژیم سعودی که در جهت خدمت به دشمنان ملت است، تجاوز مداوم آن تحت نظارت آمریکا و انگلیس علیه مردم عزیز و مسلمان یمن است و همچنان به انجام فجیع‌ترین جنایات علیه مردم و محاصره آنها، جلوگیری از ورود غذا، دارو ، مشتقات نفتی و نیازهای زندگی ادامه می‌دهد.

وی از مردم یمن خواست تا به پشتیبانی از جبهه‌ها با مال و قوا و مقابله با تجاوزات مداوم علیه یمن که همراه با جنایت‌های قتل، تخریب، محاصره، گرسنه نگه داشتن و نقض تابوها است ادامه دهند.

الحوثی همچنین اهتمام به همبستگی اجتماعی، همدردی با فقرا و محرومان، تقویت روابط برادرانه، حفظ جبهه داخلی و همکاری در نیکی و تقوا را خواستار شد.

رهبر انصارالله یمن کسب پیروزی‌های بزرگ را در استان البیضا و در سایر جبهه‌ها تبریک گفت و تاکید کرد که این پیروزی‌ها شاهد و گواه آشکاری بر نتایج بزرگ صبر، تلاش، فداکاری و مسؤولیت پذیری است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    هی زر مفت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها