دونالد ترامپ به دوستانش گفته «قطعا» در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد می‌شود

رئیس جمهور سابق آمریکا با وجود آنکه علنا درباره بلندپروازی خود برای کاخ سفید اعلام تمایل نمی‌کند، به مهمانان شام خود گفته است که بنا دارد دوباره در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد شود.

دونالد ترامپ به دوستانش گفته «قطعا» در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد می‌شود

نشریه رولینگ استون گزارش کرد که طی چند ماه گذشته، ترامپ در مهمانی‌های شام خود حداقل به سه نفر گفته است که قصد دارد در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد شود. یکی از مقام‌های ارشد سابق کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه درباره این مکالمات با رولینگ استون صحبت کرده است.

مقام مذکور گفت: «من سه رفیق دارم که در دو ماه گذشته با او شام خورده‌اند. هر سه می‌گویند او بنا دارد در انتخابات ۲۰۲۴ برای ریاست جمهوری نامزد شود. حالا این که واقعا این کار را بکند یا خیر بحث دیگری است. هنوز سه سال تا آن موقع مانده است، ولی او به افراد چنین می‌گوید.»

این مقام ادعا می‌کند دو شام اول در اواخر بهار بوده و سومین مهمانی شبی در دو هفته گذشته اتفاق افتاده است.

ظاهرا فردی که در مهمانی سوم با ترامپ شام خورده، گفته است که او «۱۰۰ درصد مطمئن نیست» که ترامپ بخواهد نامزد شود «ولی او همیشه دوست دارد در محور مکالمه باشد و کل حاضران را در سر جایشان میخکوب کند و می‌خواهد همه درباره او صحبت کنند.»

یکی دیگر از مشاوران سابق ترامپ که به طور مرتب با افراد نزدیک به رئیس‌جمهور سابق صحبت می‌کند، هم گفته است که او نیز از مکالماتی مشابه خبر دارد. به گفته وی، ترامپ از ماه مه می‌گوید به نامزدی دوباره تمایل دارد و نشانه‌های اخیر هم حاکی از نامزدی مجدد او است.

این منبع آگاه گفت: «تمام افرادی که من با آن‌ها تماس دارم و مستقیم با او صحبت می‌کنند، در حال حاضر فکر می‌کنند که وی دوباره نامزد خواهد شد.»

ترامپ هنوز نامزد احتمالی محبوبی در میان رای‌دهندگان حزب جمهوری‌خواه است و اخیرا بیش از نیمی از شرکت‌کنندگی در یک نظرسنجی گفتند در صورت نامزد شدن او در رقابت‌های انتخاباتی از او حمایت خواهند کرد. نزدیک‌ترین نامزد به ترامپ از نظر جذب حمایت رای‌دهندگان، ران دی‌سانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا، است که خود از حامیان وفادار ترامپ به شمار می‌رود.

رئیس‌جمهور سابق هم‌اینک نیز فعالیت‌های انتخاباتی دارد و ظاهرا این کارها را برای حمایت از جمهوری‌خواهان متعددی که امیدوار است در انتخابات میان‌دوره‌ای پیروز شوند، انجام می‌دهد. از سوی دیگر ترامپ می‌تواند با فعالیت‌های انتخاباتی نام خود را در خط مقدم و مرکز سیاست حزب جمهوری‌خواه نگه دارد.

علی‌رغم آنکه ترامپ در حمایت‌های انتخاباتی خود به دنبال منافع شخصی است، بعید به نظر می‌رسد هیچ یک از نامزدهای مورد حمایت او از این موضوع شکایتی داشته باشند. ترامپ و نامزدهای مورد حمایتش همزیستی مسالمت‌آمیزی با هم دارند: آن‌ها مهر معتبر تایید ترامپ را دریافت می‌کنند و او هم زمان بیشتری برای دیده شدن و حضور در صدر اخبار و رسانه‌های ملی به دست می‌آورد.

ترامپ حمایت‌های خود را خیلی به دقت خرج می‌کند و یک بار در مهمانی شام، گروهی از نامزدهای ایالت اوهایو که منتظر خالی شدن کرسی سنای این ایالت بودند را به جان هم انداخت. ظاهرا ترامپ از نامزدها خواسته بود توضیح دهند چرا فکر می‌کنند در مقایسه با دیگران سزاوار دریافت حمایت او هستند.

ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور سابق هم بسیار دقیق و هوشیار است تا نامزدهایی که رای‌دهندگان را گمراه می‌کنند تا فکر کنند آن‌ها حمایت ترامپ را با خود دارند، شناسایی و افشا کند. جیسون میلر، یکی از دستیاران سابق رئیس‌جمهور، در رسانه‌های اجتماعی رد نامزدهایی را که به دروغ چنین ادعایی کرده‌اند می‌گیرد و آشکارا می‌گوید آن‌ها از حمایت ترامپ برخوردار نیستند.

این روشی دیگر برای ترامپ است تا موقعیت خود را به عنوان رهبر حزب جمهوری‌خواه تثبیت کند. با تبدیل کردن مهر تایید خود به انتصابی مقدس، ترامپ می‌تواند بر انتخابات‌های ایالتی تاثیر بگذارد، از قانونگذاران امتیازهای ویژه بگیرد و خود را رهبر بلامنازع حزب جلوه دهد؛ موقعیتی که اگر تصمیم بگیرد در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد شود، برای او بسیار یاری‌بخش خواهد بود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها