تایید پیروزی کاستیلو در انتخابات ریاست جمهوری پرو

کمیسیون انتخاباتی پرو، پدرو کاستیلوی سوسیالیست را به عنوان رئیس جمهور بعدی این کشور معرفی کرد.

تایید پیروزی کاستیلو در انتخابات ریاست جمهوری پرو

به گزارش رویترز، نتیجه رسمی با درخواست های کیکو فوجیموری، نامزد جناح راست با هدف لغو برخی از آرا به اتهام کلاهبرداری به تأخیر افتاده بود.

خورخه سالاس ، رئیس کمیسیون انتخابات گفت: "من پدرو کاستیلو را به عنوان رئیس جمهور و دینا بولوارته را به عنوان معاون اول رئیس جمهور اعلام می کنم."

فوجیموری گفته بود که او نتیجه رسمی را به رسمیت می شناسد "زیرا این قانون و قانون اساسی که من قسم می خورم از آن دفاع کنم ، چنین دستوری می دهد. به هر حال حقیقت آشکار خواهد شد."

فوجیموری ، دختر رئیس جمهور سابق زندانی آلبرتو فوجیموری ، در یک کنفرانس خبری گفت: "آنها هزاران رای از ما دزدیدند." او پیروان خود را به اعتراض فراخواند.

وی گفت: "ما حق بسیج داریم ... اما به روشی مسالمت آمیز و در چارچوب قانون."

سفارت آمریکا در لیما با استقبال از اعلامیه ، توئیتی ارسال کرد. در این توئیت آمده است: "ما روابط نزدیک خود را با پرو مهم ارزیابی می کنیم و امیدواریم که این روابط با رئیس جمهور منتخب پدرو کاستیلو پس از مراسم تحلیف در 28 ژوئیه تقویت شوند."

کاستیلو ، در اولین اظهار نظرهای خود به عنوان رئیس جمهور منتخب ، خواستار وحدت ملی شد. وی گفت: "من در تلاش برای تلاش برای ایجاد این کشور عادلانه و مستقل تلاش و فداکاری می کنم."

کاستیلو ، یک معلم 51 ساله مدرسه سابق و فرزند یک کشاورز ، متعهد شده است که قانون اساسی را دوباره تنظیم کند و مالیات شرکت های معدنی را افزایش دهد. پرو دومین کشور بزرگ تولید کننده مس در جهان است

کاستیلو گفت که در جهت ثبات اقتصادی تلاش خواهد کرد. وی گفت: "من از کیکو فوجیموری می خواهم که موانعی در این راه ایجاد نکند تا ما بتوانیم به جلو برویم و این را دولت همه مردم پرو قرار دهیم."

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها