عضو کمیسیون امنیت ملی:

 آمریکا مخالف رفع تحریم های ادعایی حقوق بشری و منطقه‌ای است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا در رفع مباحثی که آن‌ها ادعا می‌کنند تحریم‌هایی در موضوعاتی مثل حقوق بشری یا بحث‌های منطقه‌ای اعمال شده، مخالفت می‌کنند.

 آمریکا مخالف رفع تحریم های ادعایی حقوق بشری و منطقه‌ای است

ابوالفضل عمویی درباره سرانجام برجام و این‌که دولت آینده چه تصمیمی باید راجع به آن بگیرد، اظهار داشت: رویکرد اداره کشور نباید منتظر باشد که توافقات بین المللی ما به کجا می‌رسد؛ از جهتی طرف مقابل نشان داده که در اجرای تعهدات خودش پایبندی کاملی ندارد و به همین جهت است که ما باید در اداره کشور رویکرد خنثی‌سازی تحریم‌ها را به جای اولویت دادن به رفع تحریم‌ها دنبال کنیم.

وی افزود: حتما باید رفع تحریم‌ها را به عنوان یک اقدام ظالمانه‌ای که علیه ایران صورت می‌گیرد دنبال کرد اما رویکرد کلان کشور باید خنثی‌سازی تحریم، تقویت اقتصاد داخلی و کمک به توسعه ظرفیت‌های ملی باشد.

نماینده مجلس یازدهم درباره روند مذاکرات خاطرنشان کرد: طرف مقابل علیرغم ادعایی که دارد مبنی اینکه «ما سیاست فشار حداکثری و شکست خورده می‌دانیم»، اما در روند گفت‌وگوها نشان داده که تمایلی ندارد که تحریم‌ها را رفع کنند بلکه به دنبال این هستند که اجزای تحریمی را حفظ کند کما اینکه در روند مذاکرات وین می‌بینیم که طرف مقابل همچنان مایل است که تحریم ۵۱۲ شخص و نهاد ایرانی را حفظ کرده و تمایل به رفع آن‌ها ندارد.

وی ادامه داد: همین‌طور با راستی‌آزمایی واقعی از رفع تحریم‌ها و رفع تحریم‌های تسلیحاتی نیز مخالفت کرده‌اند. در رفع مباحثی که آن‌ها ادعا می‌کنند تحریم‌هایی در موضوعاتی مثل حقوق بشری یا بحث‌های منطقه‌ای اعمال شده، مخالفت می‌کنند. از این جهت رفع تحریم‌ها در شرایط و روند فعلی نمی‌تواند منافع اقتصادی ایران را تامین کند. مذاکرات تا زمانی که طرف مقابل حاضر به تغییر سیاست‌هایش نباشد و خواسته‌های ایران در آن محقق نشود، به تبع آن نمی‌تواند به نتیجه برسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی درباره اینکه آیا دولت آینده شیوه مذاکرات را تغییر خواهد داد، و مجلس چه نسبتی با آن خواهد داشت با بیان اینکه سیاست دولت بعدی زمانی مشخص می‌شود که بر سر کار بیایند و خودشان اظهارنظر کنند، تصریح کرد: اما می‌دانم که سیاست خارجه کشور ما از عناصر تداوم برخوردار است، یعنی خیلی از مواضع اساسی کشور در دولت‌های مختلف ثابت بوده است. حفظ حقوق ملت و پیگیری رفع تحریم‌ها می‌تواند سیاستی باشد که ادامه پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: انتظار ما این است که بر حقوق ملت و رفع کامل تحریم‌ها اصرار شود و امیدواریم که دولت بعدی نیز همین را ادامه دهد. اطلاعاتی که ما از دولت داریم این است که مسیر مذاکرات با تاکید بر منافع ملی ادامه پیدا خواهد کرد.

عمویی درباره اینکه آیا ایران از برجام خارج خواهد شد، تاکید کرد که سیاست جمهوری اسلامی حفظ و پیگیری حقوق خودش از برجام است.

منبع: ایلنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سید
    0

    آقایان آمریکا تا زمانی که ایران وحاکمیت حقوق انسانی و کمک به ترورییست هارا رعایت نمی کند تحریحم ها را برندارید و سدیدتر کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها