۷۲هزار دوز واکسن کرونا در خراسان شمالی تزریق شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی گفت: ۷۲ هزار دوز واکسن از آغاز واکسیناسیون کرونا تا کنون در این استان تزریق شده است که این روند با شتاب بیشتری در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

۷۲هزار دوز واکسن کرونا در خراسان شمالی تزریق شد

دکترافشین دلشاد اظهار داشت: با توجه به این که مراکز تزریق واکسن روزهای تعطیل هم باز است از مردم می خواهیم حتما مراجعه کنند.

وی با بیان این که برای روز چهارشنبه برای تزریق هزار دوز واکسن برنامه ریزی شده بود گفت: متاسفانه فقط ۵۰۰ نفر برای دریافت واکسن مراجعه کردند.

دلشاد افزود: در حالی که تزریق واکسن طبق برنامه زمان بندی در حال اجراست لازم است مردم نیز این زمان‌بندی را رعایت کنند و تزریق خود را در همان روزی که اعلام می شود انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: تزریق واکسن در گروه سنی زیر ۶۰ سال هنوز آغاز نشده است و از متولدان سال ۴۰ و قبل از آن درخواست می شود با توجه به این که تنها راه کاهش مرگ و میرهای کرونایی تزریق واکسن است نسبت به آن اقدام کنند و علاوه بر آن پروتکل ها بهداشتی نیز باید هم چنان رعایت شود تا از موج سویه جدید کرونا نیز عبور کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی روز چهارشنبه ۸۱ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری شدند.

بر پایه این گزارش طی ۲۴ گذشته هیچ بیماری براثر کرونا جان خود را از دست نداده است.

هم اکنون ۳۱۲ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در این استان ۵۱ درصد است.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشت و از هفته جاری وارد موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شده است.
براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۳۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان خراسان شمالی جان خود را از دست دادند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها