۵۰۰ مرغ زنده قاچاق و ۸۰۰ رأس احشام در نوار مرزی خراسان رضوی کشف شد

مرزبانان خراسان رضوی در حوزه استحفاظی مرزهای این استان موفق به کشف ۵۰۰ مرغ زنده قاچاق، توقیف و مهار ۸۰۰ رأس احشام و کشف ۱۵۰ میلیون تومان کالای قاچاق شدند.

۵۰۰ مرغ زنده قاچاق و ۸۰۰ رأس احشام در نوار مرزی خراسان رضوی کشف شد

کشف بیش از ۱۵۰ میلیون ریال کالای قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی از کشف محموله‌های قاچاق کالا در مرزهای حوزه استحفاظی هنگ مرزی تایباد خبر داد.

سردار مجید شجاع افزود: مرزبانان هنگ تایباد، طی ایست و بازرسی‌های مداوم، موفق به کشف یک صد و پنجاه میلیون ریال انواع کالای قاچاق شدند.

وی با اشاره به هوشیاری و اشرافیت اطلاعاتی مرزبانان بیان کرد: در جهت پیشگیری از قاچاق انواع کالا و حمایت از تولیدات داخلی، مرزبانان هنگ مرزی تایباد، در پست کنترل و مراقبت مرزی هفده شهریور، طی ایست و بازرسی‌های جداگانه موفق به کشف یک میلیارد و ۵۰۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کالای قاچاق شامل ۳۵ گوشی هوشمند، پارچه، کفش و انگشتر از ۱۹ متهم در حال خروج از کشور شدند.

فرمانده مرزبانی استان با تقدیر از زحمات شبانه‌روزی هم‌رزمان خود یادآور شد: قاچاق کالا صدمات جبران‌ناپذیری به بدنه اقتصاد می‌زند که مرزبانان خطه خورشید با توجه به این مسئله تمام‌قد در برابر این پدیده شوم ایستاده‌اند و به احدی اجازه قانون‌شکنی و گردن‌فرازی نمی‌دهند.

توقیف و مهار ۸۰۰ رأس احشام توسط مرزبانان هنگ درگز

جانشین مرزبانی خراسان رضوی از توقیف و مهار ۸۰۰ رأس احشام توسط مرزبانان هنگ درگز هنگام خروج از مرز خبر داد.

سرهنگ محمود پارسافر اظهار کرد: در راستای حفظ و حراست از حریم مرزی این یگان و جلوگیری از تعلیف احشام در مناطق مرزی ممنوعه حوزه سرزمینی مرز مشترک با کشور ترکمنستان مرزبانان هنگ درگز موفق شدند یک گله احشام را که در این مناطق حضور داشتند مهار کنند.

وی افزود: در این عملیات مرزبانان هنگ درگز با هوشیاری و اقدام به‌موقع توانستند ۸۰۰ رأس احشام که از خطوط قرمز مرزی عبور کرده بودند را مهار کرده و به عقبه مرز عودت دهند.

جانشین مرزبانی خراسان رضوی اذعان کرد: مرزنشینان عزیز و گله داران به این نکات توجه کنند که تعلیف احشام در مناطق مرزی ممنوعه علاوه بر این‌که به‌خودی‌خود جرم محسوب شده باعث می‌شود که معاندین و بدخواهان نظام از این غفلت سود برده و به آن به چشم فرصتی برای خرابکاری و لطمه به مرزبانان و مرزنشینان نگاه کنند.

کشف ۵۰۰ مرغ زنده قاچاق توسط مرزبانان هنگ سرخس

فرمانده هنگ سرخس از کشف یک محموله مرغ زنده توسط مرزبانان این هنگ خبر داد.

سرهنگ حمزه قاسمی اظهار کرد: در پی کسب اخبار واصله مبنی بر قاچاق دام و طیور ، مرزبانان هنگ سرخس در حین گشت زنی به خودرویی مشکوک که در بازرسی این خودرو ۵۰۰ مرغ زنده قاچاق را کشف کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این محموله فاقد مجوز بود، افزود: کارشناسان ارزش ریالی محموله مرغ قاچاق را حدود ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده و با هماهنگی انجام‌شده موارد مکشوفه تحویل اداره دامپزشکی شهرستان شد.

قاسمی تأکید کرد: مرزبانان هنگ سرخس با هوشیاری شبانه‌روزی از مرزهای حوزه استحفاظی خود پاسداری می‌کنند و در مقابله با هرگونه فعالیت غیرقانونی هیچ‌گونه مماشاتی ندارند.

منبع: مشهد فوری

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها