آتش سوزی منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل مهار شد

سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه اعلام کرد که آتش سوزی منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل که از ظهر روز چهارشنبه شروع شده بود بامداد پنجشنبه مهار شد.

آتش سوزی منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل مهار شد

جلیل بالایی اظهار داشت از روز سه شنبه بخشی از مراتع استان حلبچه عراق در آن سوی مرزها دچار حریق شد و آتش از ظهر روز چهارشنبه به ارتفاعات بوزین و مرخیل رسید.

وی افزود: پس از با خبر شدن از موضوع آتش سوزی به سرعت به همراه نیروهای مردمی، نیروهای نظامی، هلال احمر ، منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست، آتش نشان ی و راهداری راهی منطقه شدیم تا از پیشروی آتش جلوگیری کنیم.

سرپرست فرمانداری پاوه اظهار داشت : در نهایت بامداد امروز توانستیم با کمک ماشین ها و تجهیزات راهداری آتشباری به طور چهار کیلومتر و ۳۵ کیلومتر راه دسترسی ایجاد کنیم تا از پیشروی آتش جلوگیری شود.

بالایی با بیان اینکه اکنون آتش در منطقه بوزین و مرخیل خاموش شده است گفت: نیروهای ما کماکان در منطقه حضور دارند تا در صورت شعله ور شدن مجدد آتش برای خاموش کردن آن دست به کار شوند.

به گفته وی سخت گذر بودن مسیر کار اطفا حریق در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل را دشوار تر از دیگر نقاط کرده بود.

منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل با هدف حمایت از گونه با ارزش شوکا و ارزش‌های رویشگاهی با مساحت ۲۳ هزار و ۷۲۴ هکتار در پاییز ۱۳۷۴ به عنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع و در سال ۱۳۷۸ حفاظت شده اعلام شد.

شهرستان پاوه در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه و در منطقه ای کوهستانی واقع شده که بیش از ۷۷ هزار هکتار منابع ملی شامل جنگل و مرتع دارد، منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل حدود ۲۳ هزار ۷۲۴ هکتار مساحت دارد و در منطقه صفر مرزی در بخش باینگان واقع شده است.

سال گذشته براثر آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل متاسفانه چهار تن از جمله یک نیروی عضو بسیج و سه تن از نیروهای مردمی که برای مهار آتش به منطقه رفته بودند، جان خود را از دست دادند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها