پشت پرده تغییر گارد محفاظتی ولیعهد ابوظبی

به دنبال تشدید جنگ قدرت در میان خاندان امارات، ولیعهد ابوظبی با روی آوردن به یک شرکت مهم محافظتی در جهان، گارد شخصی خود را تغییر داد.

پشت پرده تغییر گارد محفاظتی ولیعهد ابوظبی

منابع مطلع اماراتی فاش کردند که «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی ، به دلیل اختلاف اخیر با برادرش « طحنون بن زاید» مشاور امنیت ملی امارات ، گارد محافظتی ویژه متعلق به یک شرکت امنیتی معروف فرانسه را جایگزین گارد محفاظتی شخصی خود کرده است.

در همین زمینه محمد بن زاید به شرکت فرانسوی «سکوپکس» اعتماد کرد تا محل اقامت وی را مشخص و او را در تمام تورهای داخلی و خارجی خود همراهی کند. سایت «امارات لیکس» به نقل از برخی منابع اعلام کرد که این اقدام ولیعهد ابوظبی به این دلیل صورت گرفت تا از گارد محافظتی برادرش طحنون فاصله بگیرد.

در این گزارش آمده است: شرکت فرانسوی سکوپکس یکی از مهمترین شرکتهای نظامی و محافظتی در جهان است زیرا فقط افسران و عناصر اطلاعاتی سابق بسیار باتجربه را به کار گرفته است و این شرکت دارای ارتش زیادی از مزدوران آموزش دیده است که در نبردهای لیبی ، کردستان ، عراق ، سومالی و آفریقای مرکزی مشارکت کردند .این شرکت توسط افسر اطلاعاتی فرانسوی «پیر میرزالی» تاسیس شد که وی اصالتاً یهودی است و به قتل عام و کشتار در عراق نیز متهم شده است. علی رغم اشتیاق فراماسونری فرانسه برای دور نگه داشتن شرکت و بنیانگذار آن از رسانه‌ها و توجه مردم ، این شرکت به عنوان خطرناکترین شرکت مزدور در سراسر جهان توصیف می‌شود.

سایت الواقع السعودی در ادامه نوشت: این شرکت دارای تجهیزات مدرن و پیشرفته نظامی و جنگی ، هلی کوپتر ، وسایل نقلیه جنگی و موشک‌های خریداری شده از ارتش آمریکا و فرانسه ، از جمله دستگاه‌های جاسوسی و تجهیزات فنی است که در برخی از ارتش های جهان یافت نمی‌شود. پرسنل‌های این شرکت برای مقابله با تمام شرایط جنگی ، از جمله حملات شیمیایی ، مجهز و آموزش دیده اند.

سایت مذکور تاکید کرد: یک تنش و اختلاف پنهان میان « خالد» فرزند محمد بن زاید با عمویش طحنون به وجود آمده است. محمد بن زاید در تلاش است با انتصاب پسرش در سمت‌های مهم شیخ‌نشین ابوظبی، قدرت و نفوذ وی را در امارات افزایش دهد و او را به‌عنوان گزینه اول جانشینی خود معرفی کند.

الواقع السعودی اعلام کرد: طحنون سمت مشاور امنیت ملی را برعهده دارد و نفر دوم در امارات است. وی همچنین رئیس دستگاه اطلاعاتی این کشور، رئیس کمیته امور راهبردی ابوظبی، رئیس شرکت و موسسات تجاری مانند شرکت «القابضه» مهمترین شرکت تجاری کشور و غیره را برعهده دارد. اما خالد بن محمد بن زاید، ریاست دستگاه امنیت حکومت و معاونت شورای امنیت ملی، معاونت رئیس دفتر اجرایی ابوظبی را نیز به‌عهده دارد و محمد بن زاید از سال‌ها قبل تلاش می‌کند زمینه جانشینی وی را فراهم کند.

در ادامه این گزارش آمده است: با توجه به اوضاع جسمانی شیخ « خلیفه بن زاید» حاکم امارات، پیش بینی می‌شود که محمد بن خالد در هر زمان ممکن است به عنوان حاکم این کشور اعلام شود و در همین زمان است که نزاع بر سر جانشینی محمد بن زاید درخواهد گرفت و این‌که چه‌کسی مناسب تصدی این منصب خواهد بود؛ برادر محمد بن زاید یا پسر ارشدش.

الواقع السعودی در پایان نوشت: هم‌اکنون تلاش محمد بن زاید برای انتصاب خالد به عنوان مشاور امنیت ملی به جای برادرش کانون توجه رسانه‌ها قرار گرفته است؛ چرا که این امر از دیدگاه طحنون به منزله کودتا علیه وی است.

منبع: الواقع السعودی

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علیرضا
    0

    میرفت لبنان وفلسطین گارد می آورد ما برای مسئولان کشور آوردیم راضی هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها