لباس رسمی جدید برای زنان ایران در المپیک؟

مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک توکیو امروز برگزار می‌شود و به نظر می‌رسد لباس رسمی زنان ایران تغییر کند.

لباس رسمی جدید برای زنان ایران در المپیک؟

در شرایطی که امروز جمعه، قرار است مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک شروع شود هنوز تکلیف لباسی که ورزشکاران زن ایران قرار است در این مراسم بپوشند مشخص نیست.

پیش از این لباس فیروزه‌ای رنگی برای زنان ایرانی درنظر گرفته شده بود که با انتقاد بسیار گسترده‌ای روبرو شد. منتقدان ازاین گفتند که لباس‌های موجود اصلا طراحی نشده و در شان ورزشکاران زن ایران نیست. البته که لباس رسمی مردان ایران هم که کت وشلوار سرمه‌ای رنگ است به لباس‌های «پلوخوری» تعبیر شد.

بعد از انتقادات گسترده از لباس‌های رسمی زنان ایران، دبیرکل کمیته ملی المپیک خبر داد که لباس رسمی زنان ایران در مراسم افتتاحیه حذف می‌شود و زنان ایرانی با ست‌های ورزشی در مراسم افتتاحیه حضور خواهند داشت. این تصمیم درشرایطی گرفته شد که ست‌های ورزشی طراحی شده هم دست کمی از همان لباس‌های رسمی ندارند و زیبا نیستند.

حالا، اما در خبری تکمیلی درباره لباس رسمی زنان ایران در مراسم افتتاحیه المپیک نوشته شده که لباس‌های جدیدی برای آن‌ها به توکیو فرستاده شده و قرار است در مراسم افتتاحیه، زنان ایرانی با لباس‌های جدید در مراسم رژه کشور‌ها شرکت کنند. آنطور که عنوان شده لباس جدید در نظر گرفته شده برای زنان ایران به رنگ سرمه‌ای و سفید و مزین به نقش پرچم ایران است تا دست کم شبیه به لباس رسمی مردان ایرانی در این مراسم باشد.

منبع: فرارو

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها