پناهیان: حکومت عادلانه، بدون مسئولیت پذیری مردم، دوام ندارد/ ولایت پذیری کافی نیست، مردم باید اقدام کنند

روحانی و خطیب معروف گفت: علت محوری ادامه نیافتن حکومت عادلانه امیر المومنین (ع) این است که مردم با اینکه ولایت پذیر بودند، مسئولیت پذیر نبودند و اقدامی نمی‌کردند.

پناهیان: حکومت عادلانه، بدون مسئولیت پذیری مردم، دوام ندارد/ ولایت پذیری کافی نیست، مردم باید اقدام کنند

مراسم نشست مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی کشور با موضوع «اقدامات لازم برای و اربعین ۱۴۰۰» با حضور علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، مجید باباخانی مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی، حمیدرضا مهدوی ارفع رئیس مجمع ملی کانون‌های فرهنگی تبلیغی و جهادی کشور و جمعی از مسؤولان کانون‌های فرهنگی تبلیغی ۳۱ استان در مشهد مقدس برگزار شد.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در این نشست، اظهار کرد: کلیدی‌ترین مفهوم در دین ما ولایت است بطوری که حتی نماز برتر از ولایت نیست.

وی با بیان اینکه موضوعی که در بحث ولایت کمتر به آن توجه شده صرف پذیرش و اطاعت از ولی خدا نیست، ادامه داد: این، بخش آسان ولایت است، بخش سخت ولایت پذیری که در جمهوری اسلامی هم باید به آن توجه کنیم، مسئولیت پذیری است که با توجه به آن، انحراف جناح بندی‌ها و مشکلات حل می‌شود.

وی افزود: حکومت علی (ع) عادلانه بود، همانطور که دولت جدید ما شعار عدالت و خدمت داد و باعث شد ۱۸ میلیون نفر به آن رأی دهند؛ اما دولتی که شعار آن عدالت و خدمت باشد چهار سال بیشتر دوام ندارد همانطور که دولت امام علی (ع) دوام نیاورد! چرا این طور است؟ آیا تبلیغات دشمن قوی‌تر بود یا قدرت دولت حضرت امیر (ع) کمتر از معاویه بود؟ خیر با اینکه اکنون برخلاف دوره امیرالمومنین قدرت و تبلیغات دشمنان کنونی ما بیشتر و قوی‌تر از دولت ماست.

پناهیان با بیان اینکه مردم می‌دانستند که معاویه در کاخ زندگی می‌کند و حتی سربازانش هم او را قبول نداشتند، تکمیل کرد: سوال حضرت امیر (ع) این است که چرا امام باطل بیشتر مطاع است تا امام حق؟ امام قصد دارند به تاریخ بگویند که روی این موضوع تعقل کنید.

حکومت عادلانه، بدون مسئولیت پذیری مردم، دوام ندارد

پناهیان اضافه کرد: علت محوری آن یک چیز است و آن این است که مردم با اینکه ولایت‌پذیر بودند، مسئولیت‌پذیر نبودند و اقدامی نمی‌کردند.

وی با اشاره به اینکه مردم در اداره جامعه به طرزی زندگی می‌کردند که پس از پیامبر (ص) دوباره به بی‌مسئولیتی افتادند، عنوان کرد: دایره فهم مردم و قیام آن‌ها بسیار وسیع است؛ قرآن می‌فرماید که در آخر امتحان می‌گیریم که چه کسی ولایت را یاری می‌کند! اطاعت در این آیه مسیری است برای رسیدن به نصرت و یاری؛ یاری امتم یعنی حرکت خودجوش!

عمق ولایت پذیری، مسئولیت پذیری است

پناهیان بیان کرد: عمق ولایت‌پذیری مسئولیت‌پذیری است، یعنی اگر امام شب عاشورا می‌گوید بروید! در حقیقت این یعنی نروید! بگویید ما مسئولیت داریم؛ برخی اوج حقیقت دین را متوجه نشدند، شب عاشورا مسئولیت پذیری نقش دارد. این عبارات بار معنایی دارند و فهمشان سخت نیست.

حجت الاسلام پناهیان عنوان کرد: گاهی می‌گوئیم که اطاعت از رهنمود رهبری، گاهی می‌گوئیم اطاعت از منویات رهبری؛ باید منویات رهبری اجرا شود اما اکنون حتی رهنمود رهبری هم اجرا نمی‌شود؛ این اصل ماجراست و تمام حکمرانی در جامعه باید این‌گونه باشد؛

معنای ولایت بیشترین حضور مردم در جامعه است

وی با بیان اینکه آموزش داده نشده که ولایتمداری یعنی بیشترین نقش و حضور مردم در جامعه، متذکر شد: به گفته مردم‌سالاری دینی صرفاً آمدن پای صندوق رأی نیست بلکه مردم باید در همه کشور نقش و حضور داشته باشند؛ با توجه به این نکته، بسیج همان مردم سالاری‌دینی است.

پناهیان متذکر شد: انتخابات آن نیست که به بهانه انتخاب برخی سر یکدیگر را می‌برّند؛ سال ۹۳ فرمودند که مردم‌سالاری دینی فقط رأی دادن نیست؛ جنس شما جنس جلوگیری از فساد است پس باید انتخاب شما هم متفاوت باشد؛ برای مثال غنیمت و طعمه‌ای برای کسی که انتخاب می‌شود نباید وجود داشته باشد.

پناهیان با تاکید بر اینکه تشکیلات لازمه مردمی بودن است و لازمه وجود تشکیلات مردمی، پیروی از سیره نبوی است، ادامه داد: تشکیلات را مردمی می‌پذیرند که مسئولیت‌پذیر باشند؛ آخر الزمان منکر نهی نمی‌شود! مردم باید در صحنه حضور پیدا کرده و ایفای نقش کنند؛ هیچ‌گاه این حالت مردمی خود را از دست ندهید، تشکل‌های مردمی باید مردمی بودن خود را حفظ کنند.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) وقتی فهمیدند که عالمان یک قوم ربا را حلال کردند، فرمودند که مردمی که از آن علما اطاعت کردند هم به جهنم می‌روند؛ امید است متوجه باشید که چه اسلامی را باید تبلیغ کنید؛ در روایت آمده که مسلمان شاید به جهنم رود اما متقین نمی‌روند.

پناهیان تصریح کرد: کلمه اطاعت از ولی به تنهایی کافی و منجی نیست؛ تبیین این موضوع مشکل است اما مسأله فقط اعتقاد و اطاعت از امام نیست؛ در قرآن آمده است برخی پس از یقین گمراه شدند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه انسان به انتخابش انسان است؛ عنوان کرد: لازمه انتخاب راه درست، دو حق انتخاب است که در تعارضند و هرکدام را انتخاب کنید آن دیگری را از دست می‌دهید و این یعنی رنج؛ پس انسان بی رنج متصور نیست؛ وقتی فلسفه رنج تبیین شود، می‌فهمیم دین برای لذت بیشتر است.

حکومت عادلانه، بدون مسئولیت پذیری مردم، دوام ندارد

استان‌ها باید دین خود را به خوزستان ادا کنند

مدیر تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی نیز در بخش دیگری از این نشست، اظهار کرد: از فرصت جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی باید استفاده کرده و به سراغ و یاری یکدیگر برویم، اکنون تقابل در اوج است! باید هرکس هر کاری که می‌تواند انجام داده و به یکدیگر یاری برسانیم.

حجت الاسلام مجید باباخانی با بیان اینکه وقتی تقابل ایجاد شود ما به اشتباه خوشحال می‌شویم که یک بچه حزب اللهی برای مثال به مجموعه و تشکیلات دیگری نرفته و پیش ما آمده، تاکید کرد: باید به موضوع ، اربعین، سیستان و خوزستان به صورت ملی پرداخته شود؛ ما در مقابل این موضوعات مسئول هستیم و می‌توانیم با توانایی موجود به خوزستان و امثال آن کمک کنیم.

همچنین در ادامه نشست، رئیس مجمع کانون‌های تبلیغی فرهنگی کشور با تاکید بر اینکه هر استان در موضوع خوزستان باید دین خود را ادا کند، در خصوص برنامه‌های غدیر تا اربعین، تشریح کرد: کانون‌ها باید در بخش عملیاتی (ایستگاه‌های صلواتی و برگزاری) و حمایتی برای غدیر تا اربعین ورود پیدا کند؛ حسینی قطعاً و بی تردید برگزار می‌شود و وزارت بهداشت اگر ملاحظه و پروتکلی مدنظر داشت ابلاغ می‌کند.

حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع تشریح کرد: کار مشترک بین کانون‌ها و تشکل‌ها پیش‌بینی شده و باید با هویت کانون، طی یک هم‌افزایی از ظرفیت آن استفاده شود.

وظیفه اصلی معاونت فرهنگی، تبلیغ اصیل است

در ادامه نشست، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: سهم درستی باید به مجمع کانون‌ها داده شود و آنقدر که در این ۶ ماه از رویکرد دوستان متوجه شدم، این ظرفیت وجود دارد که تمام برنامه ریزی سازمان حداقل در حوزه تبلیغ اصیل به کانون‌ها واگذار شود.

رضا عزت زمانی با بیان اینکه تبلیغ را می‌توان با دو بال متصور شد، ادامه داد: بال اول تبلیغ نوین (رسانه و هنر) و بال دوم تبلیغ اصیل (تبلیغ چهره به چهره افراد و قدرت کلام و نیروی انسانی) است که معاونت فرهنگی متولی تبلیغ اصیل بوده و در این حوزه فعالیت می‌کند.

وی افزود: این به معنای بی اعتنایی این حوزه به رسانه نیست؛ رسانه و هنر بعد اصلی تبلیغ اصیل است؛ فرمودند: اگر همه ظرفیت‌های تبلیغ اصیل را جمع کنیم در بهترین حالت ۷_۸ میلیون نفر حرف ما را شنیده و ۷۰ میلیون از مردم آن را نمی‌شنوند و ایشان متذکر شدند که بهترین راه تبلیغ، هنر است.

عزت زمانی با تاکید بر اینکه حوزه معاونت فرهنگی موظف است با عناصر بالا دستی هم افزایی ایجاد کند، ادامه داد: همچنین وظیفه سازمان دهی متخصصان مربوط به حوزه و هدایت و نظارت بر آن‌ها را دارد، باید کلان پروژه‌ها را سازمان دهد، به عنوان مردمی‌ترین حوزه، عناصران و بازیگران تبلیغ اصیل را پیدا کند و باعث رشد و تعالی نیروهای فرهنگی شود.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اگر بتواند از ظرفیت مجموعه‌های مردمی خود استفاده کند، پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۴ ۲۰ هزار محله و روستای فعال در حوزه حل مسائل اجتماعی، ۲۰ هزار مُبَلِّغ مستقر در نقاط اثرگذار و کار گروه‌های جمعیتی گفتمان ساز، ۵۰ هزار شبکه بانوان فعال، ۱۰۰ هزار هیأت و کارگروه اثر گذار و حداقل هزار بازیگر تبلیغ اصیل داشته باشیم؛ همچنین باید ۵۰۰ مدیر جوان و توانمند در حوزه فرهنگی شناسایی کنیم.

وی تشریح کرد: هنوز این موارد مصوب هیأت امنای سازمان نشده اما این اتفاق دارد در تشکیلات سازمان میفتد و دارایی ما شبکه‌های فعال سازمان است و ما در تبلیغ اصیل هیچ دارایی ای جز مجموعه‌ها و عناصر حقیقی و حقوقی نداریم و اگر این موارد را از آن بگیریم دیگر معاونت فرهنگی ای وجود ندارد.

حکومت عادلانه، بدون مسئولیت پذیری مردم، دوام ندارد

عزت زمانی با بیان اینکه میزان باری که بر دوش تشکل هاست بسته به ظرفیت، توان و حرفی است که در میدان می‌زنند؛ تکمیل کرد: در منابع مالی ما مشکلاتی داشتیم که امید است در ماه‌های آینده این مشکل حل شود؛ اگر استان با کانون گره بخورد ظرفیت‌های بسیاری ایجاد می‌شود، شما بازوی سازمان نیستید، تمام سازمانید! اگر در استان‌ها زیرساخت شما فراهم نشد به ما بگویید.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: مجموعه‌های ما یک تشکل‌هایی مانند هیأت و گروه‌های تبلیغی بوده و بسیار پیشرو و متعالی تر در حوزه تشکل‌ها است؛ مهم‌ترین مسأله ای که باید مجامع به آن بپردازند مطالبه گری است؛ هر آدم توانمندی که در حوزه فرهنگ می‌شناسید معرفی کنید تا درباره آن بحث شود؛ البته در طول زمان باید کسی که در این جایگاه برای مثال وزیر می‌نشیند پاسخگو باشد.

وی عنوان کرد: سندی مربوط به مساجد اکنون در فضای ملی در حال تدوین است و سازمان ورود پیدا کرده تا در این مقیاس کلان، مساجد را سامان دهی کند اما مستحضر هستید که کار آسانی نیست تشکیلاتی که چند سال جدا از یکدیگر کار کردند را به هم متصل کنیم.

وی مهم‌ترین و اصلی ترین وظیفه سازمان در برهه کنونی را تقویت و احیای شعائر حسینی اعلام و بیان کرد: سال گذشته بسیاری از هیأت‌ها تعطیل شدند و امسال باید همه کمک کنیم که محرمی پرشور تر و متفاوت را تجربه کنیم.

در ادامه این نشست ۲ روزه، صبح امروز یکشنبه ۳ مردادماه حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست حضور پیدا کرده و ایراد سخنرانی دارد.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 68
  • حمید
    0

    حرف این اخوند کاملآ درست است مردم باید اقدام کنند تا امثال پناهیان به حوزه بر گردند و فقط به تنها کاری که بلدند یعنی روضه خوانی بپردازند .

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      ادامه ش رو هم بگو: و معاویه ها همچنان بر مسند قدرت بتازند ..

    • رضا سان
      0

      پس اگر میخواد بره قم ! تکلیف عمارتی که در شمال شهر دارد چی میشه.بدینش به من اتفاقا من برعکس ایشون شریکشو خوب میشناسم آدم خوبیه. خر پوله

  • استاد دانشگاه
    0

    شما بفرمایید اینها چه کارکرد یا خاصیتی برای مردم و جامعه دارند؟ نه خدا وکیلی اگر اینها نباشند اتفاقی می افتد؟ ضمنا اطاعت از منویات رهبری؟ خود رهبری این را رد کرده اند. این مساوی با شرک است. خود رهبری هم می گویند حرف مخالف باید زده و شنیده شود پس اطاعت از منویات یعنی جه؟

    نظرات شما -
    • دهاتی
      0

      اطاعت از کسی (غیر خداوند متعال) در اسلام حرام است از خودت دین درست نکن

  • ناشناس
    0

    ولایت از نماز هم برتر است ؟؟؟؟ نمیدونستم

  • مبينا
    0

    خدايا اينا ديگه کي هستند اينا که رفتني نيستن مارو ببر

    نظرات شما -
    • رضا سان
      0

      راستی مگه کرونا نیست تموم شد رفت پیه کارش .!؟ شیخ طلبکار ماسک نزده_ میزهم پر پیمونه! بخورید بخورید به منم ندید( خوش مزه است_ ماکارونیم هست)

  • مسؤليت ناپذير
    0

    همه چى تقصير مردم هست ،خشك كردن خوزستان ،درياچه اروميه ،زاينده رود،ازبين بزدن جنكلها ،منابع طبيعى وووووووووووووووووووو. بايد اين مردم قدر نشناس را نابود كرد كه الحمدلله با نياوردن بموقع واكسن وديگر اقدامات انجام ميپذيرد ،به زودى

  • سید حسین
    0

    احسنت بر جناب آیت الله العظمی دکتر سید علامه پناهیان اجرکم عندالله

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      حسین جان دادا معلومه نه معنی سیدمیدونی چیه نه آیت الله العظمی نه علامه نه جناب راهیچکدام ازاین القاب به این بنده خداپناهیان باچسب یک دوسه هم نمی چسبه .

  • رضا سان
    0

    یا شیخ: باز که ریختی رو مردم( چرا از تورموگرانی که کمر مردم شکونده دم نمیزنی از وضع مسکن_ کار_ ازدواج_ فحشا_ وتحکیم خانواده و.......؟) خسته شدیم از تکرار مکررات........از همه تلخ تر چهره طلبکارانه توست.ای شیخ اگر حرف و طرح جدیدی داری که این مردم از فلاکت نجات دهد بسم الله.وگرنه خاموش باش

  • حسین
    0

    تا دیروز توپ در زمین مسئولین بوداز این به بعد که نفر خودشون رفته جاش توپ افتاد زمین مردم و مردم مسئولیت خودشون رو عمل نمیکنن. از الان شروع شد

  • حامد
    0

    از انتخابات مشخص شد که کسی به مردم اهمیت نمی دهد مسیولیت پذیری که با بله قربان گویی فرق دارد دان نیاوردن حکومت ها از بی کفایتی حاکمان است نه مردم

  • ناشناس
    0

    اینهمه آسمون ریسمون بافتن نمی خواد اگر قانونی در مجلس انقلابی به تصویب برسد مانند قانونی که امام علی از آن پیروی میکرد اول عدالت دوم کسانی که به هر طریقی مال نامشروع مخصوصٱ دولتی ها وحکومتی ها بدست آورده اند حتی اگر کابین زنانشان باشد مسترد ودوبرابر مردم مجازات میشوند همه چیز درست میشود مشکل از نام آن حضرت استفاده کردن است وقوانینش اجرا نشدن است شامل تمام شما ها میشود که صدای حکومت هستین از چین وژاپن یاد بگیریم اگر نمیشود پس همه دزد هستن ومیترسند که چنین قوانینی سختگیرانه ای به تصویب برسد چون شکمها شون با عقیده ای که از آن دم میزنند مقدمتر است

  • ناشناس
    0

    "حجت الاسلام علیرضا پناهیان در این نشست، اظهار کرد: کلیدی‌ترین مفهوم در دین ما ولایت است بطوری که حتی{ نماز برتر از ولایت نیست}" بدون شرح. ؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • سلام
      0

      پناهیان عادت به اینگونه صحبتها دارد تا پامنریهایش را بتواند تحت تٱثیر بگذارد وحرف خود را به آنها تبیین کند خوب است این حضرات به چهل سال گذشته توجه کنند آیا مردم دیندار تر شده اند آیا آنها که در رفاه هستند دینمدار تر هستند،!!!!

  • محمد
    0

    من اگر کارگردان فیلم امام علی بودم از این چهره برای بازیگری نقش عمروعاص استفاده می کردم.

  • محسن
    0

    من تو عمرم آخوند بی سوادی مثل پناهیان را ندیده ام ده ساعت پای صحبت ایشان بشینی به اندازه یک خردل نه علم طرف اضافه میشه نه اخلاقش چون این نوع آخوند ها با جیغ و داد معروف می شوند علمایی مانند آقایان علامه طباطبایی، جوادی آملی و شهید استاد مطهری و ... کجا و این آقا کجا حرف های این آقا یا از خواب دیگران است یا حرف های غیرمنطقی

  • رضا
    0

    منظورحاجی اینکه هرکس باپیداکردن یک نفرمثل آقای مطلبی صاحب زرماکارون مسئولیت پذیری خودراانجام بده

  • اسدیانی
    0

    تک ماکارونی فکر می کنی مردم زدوبندت را با رضا مطلبی کاشانی وخانه های ویلایی هدیه گرفته در سعاددت اباد را فراموش کرده اند ‌. نصیحت های تو برای مردم به جوک شبیه تر است .لم تقولون مالا تفعلون

  • ح
    0

    برادران طالبان مستقر در ایران!!! هر کسی اختیارات داره باید مسئولیت و پاسخ گویی،هم داشته باشه . مردم چه اختیاری دارند که که باید مسئولیت حماقتهای شما را قبول کنند . شما برو کنار ما خودمون میدونیم گله مون رو کجا بچرونیم

  • ایران مظلوم
    0

    مدیر کل سازمان جهانی تبلیغات اسلامی ؟!!!!

  • فرهاد
    0

    به کامنت گذار بنام دهاتی : مشکل تو جهل و بی سوادی توست چرا که در قران کریم امده است از خدا ورسول خدا وصاحبان امر اطاعت کنید . اطیعوا الله واطیعوا الرسول و اولی الامر منکم .

    نظرات شما -
    • ب فرهاد
      0

      دهاتی اصل تویی خاشاک تویی ساندیس خور دلواپس تویی ریشه منم سبز منم سبز گلستان منم تیشه تویی ریشه منم

    • ناشناس
      0

      فرهاد خان همین توهم سواد وفهم تو ویه عده مثل توست که بد بختمون کرده .

    • ناشناس
      0

      حتما صاحب امر همین شیوخ فربه از خدا بیخبر و بی درد هستن...عزیزم یکم مسائل رو تحلیل کنین وگرنه داعشی ها هم مثل شما قرآن میخونن نتیجه گرفتن باید همه را سر برید...فقط رو میزش رو نگاه کن...الان چند وقته بچه های پایین شهر موز و هلو و شیرینی نخوردن؟؟؟؟!!!!! ننگ بر شما که آبروی اسلام روبردین...آتیش بگیره اون ریش و لباس شما که وسیله ریا هست

  • آزاد
    0

    میشه بگید مسولیت شما چیه می خواید یکی آدم گمنام بیاد زیر دست شما کشور رو با خط قرمز های شما گل و بلبل کنه بعد بیاد به شما تعظیم کنه و شما هم پز حکومت اسلامی رو ایدولوژی های دنیا بدین از کوزه همان برون........

  • طهماسبی
    0

    آقای ‌عزیز میشه بفرمایید اگر مردم شما را و این حکومت را نخواند باید چیکار کنند ؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اینا مدعیند از طرف خدا برگزیده شده اند مردم کی اند ؟

  • رضا
    0

    چی زدی که اشتباه میگی همه چیز را گردن مردم انداختی باید مسئولین مسئولیت پذیر باشند هیچ مسئولی دغدغه مردم ایران نداره فقط حمایت از فلسطین و لبنان و .... حتی براشون گریه میکنند ولی برای کودکان خوزستان سیستان و نقاط محروم دیگر نه چون فقط حفظ حکومت با هر وسیله و نیرنگی

  • رضا سان
    0

    کامنت دوم: صحبت از چهره تلخ وطلبکارانه این شیخ افتاد من یاده زبیر( صدر اسلام) انداخت چه سرنوشتی!!!!! در ابتدای نهضت پیامبر ص لقب ایشان شمشیر اسلام بود وبعد از چند سال مفت خوری و پر کردن شکم از مال بیت المال رودروی حضرت امیر ع ومردم مسلمان قرار گرفت وخسر الدنیا والاخره شد ورفت به درک.وبدتر از آن شجره ملعونه ای از خود باقی گذاشت که چندین سال ابن زبیریان خون مسلمین را در در شیشه کردند.....عبرت آموز است ای شیخ طلبکار

  • اخوند نخودکی
    0

    به به رفیق ما. رانت خوار اعظم. چطوری جون دل. برقراری در ویلاهای لواسان؟

  • آمن هوتپ ۵۷
    0

    فقط یکی بمن بگه چی میخورن ک از گ..هلندی هم فربه ترن. همیجنا ینگا ب روی میزهم بندازین بدنیست! تو هیچ جلسه اروپایی و آمریکایی هیچوقت بجز آب معدنی چیز دیگه ای نمی بینی! اما اینجا آقایون تمام ویتامینهاومکملهای بدنسازی رو تو همین جلسات خوش بشی و دورهمی بی فایده و نمایشی از صبح تا شام از پول مردم دریافت میکنند بزور زیر ۱۰۰ کیلو توشون پیدا میکنی. گاهی فک میکنم خودشون از تضاد هیکل و روضه خوانی هاشون واقعا خجالت نمیکشن!!!

  • ماس موسیر
    0

    هی زاررررررررررررررررررررررررررتع

  • شیخ الشیوخ
    0

    پناهیان شیخ درباری اید کم الله و الخیر و العافیه

  • ابراهیم حامدی
    0

    مملکت چقدر فضول داره .بدبختی این مملکت اینه که اینا فکر میکنن همه چی بلدن و از همه چیز سر در میارن

  • ناشناس
    0

    نخیر آقای پناهیان....علت ادامه نیافتن حکومت علوی حضور نادان ها و دزدها و قدرت طلب ها و مفت خورهایی دقیقا شبیه خود شما بودن که علی مظلوم رو تنها گذاشتن.... وگرنه مردم همیشه سرشان در زندگی خودشان هست و گرفتار بدبختیایی که شما براشون درست میکنین هستن

  • رضا
    0

    آقای پناهیان بفرمایید مردم چه کار نکرده ای باقی گذاشته اند یک عمر بدون اینکه امثال شما کار مفید بکنید خرج و برجتان را مهیا کردند ازجان این مردم چه میخواهیدباز هم این مردم خرجتان رامیدهندراستی محرم وصفردرراه است

  • ایرانی
    0

    موز روی میزتان رو قبول کنیم یا شعار حضرت علی! !!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • علی
      0

      موز روی میز اگر با پول خودشان خرید شده نوش جانشان باشد اما اگر با پول بیت المال باشد زهر مارشان باشد که بچه من با نگاه حسرت به موز و انار از جلوی دکان میوه رد میشود . یک واقعیت تلخ : زمستان گذشته بچه 7 ساله من با مادرش که کاملا چادری و با شرف و وجدان و معلم این مملکت میباشد موقع رد شدن از جلوی مغازه دست مادرش را رها کرده و پرید از یک انار جلوی دکان میوه یک گاز گرفته بود ، که تا عمر دارم خواهم سوخت که چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ناشناس
      0

      اصلٱ از پول خودشان دارا هستندچند درصد مردم موز مصرف میکنند خدا رو خوش میاد کسانی که از عدالت دم میزنند

  • حسین
    0

    آقای پناهیان از درجه ولایت پذیری زر ماکارون نگفته اند؟؟؟؟

  • مورچه خوار
    0

    آقای پناهیان ماهم میخایم مثله تو ولایت پذیرباشیم فقط بگو کدوم ویلا یا سهام بما می رسه

  • منتا
    0

    شماها تاریخ مصرفتون تمام شده

  • همرا
    0

    عامل بدبختی ملت ایران شماها هستید

    نظرات شما -
    • امیر 1
      0

      علت بد بختی مردم ایران خود من هستم من که نمی فهمم .خرافه یعنی چه عقل یعنی چه. درست چی غلط کدامه . بیاید عاقل باشیم درست فکر کنیم

  • ف
    0

    مردم شمارا نمیخواهند

    نظرات شما -
    • دکتر سید
      0

      مردم همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران، اگر این نظام را نمی خواستند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی کردند. همه عاشق امام خامنه ای دامت برکاته هستند.

  • مش مالک
    0

    اگر کادر درمان ، پاکبانان، معلمها و مهندسین و کاسبها و.... اعتصاب کنند مردم دچار مشکلات زیادی می شوند اما تصور کنید هزاران روز آخوندها اعتصاب کنند نه تنها مردم دچار مشکل نمی شوند ، بلکه یک نفس راحت میکشند

    نظرات شما -
    • قاسم
      0

      خدایی ازاین زاویه تابحال به این موضوع پرداخته نشده بودبه نکته جالبی اشاره کردیدمالک جان

  • عدالت علوی ام آرزوست
    0

    بابا تو رو خدا تو یکی دم از عدالت و عادلانه نزن ، عدالته که تو خونه چند میلیارد ی تو سعادت آباد با هدیه دوستان زندگی کنی و کلی چیزای دیگه ،، !!! هر چ بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک ، !!! آقای واعظ منفعت‌طلب نون ب نرخ روز خور، اگه ساکت باشی کمتر نمک به زخم این مردم بیچاره میزنی ، وقهات هم حدی داره بابا بخدا خیلی رو دارید

  • زیدی
    0

    قطعا کاخ هدیه ای تو در سعادت اباد دست کمی از کاخ معاویه ندارد .

  • احمدی
    0

    اکثر این کامنت های فاقد منطق که متوسل به فحاشی وزشت گویی شده اند مربوط به منافقین روسیاه ساکن لیبرتی البانی است که بزرگترین افتخارشان وطن فروشی و ده سال جاسوسی ومزدوری برای رژیم منحوط صدام وسعودی می باشد والان هم که رسما مزدور اسرائیل هستند وگرای مراکز اتمی ونظامی کشور را به غاصبان پلید صهیونیست می دهند . ننگتان باد وطن فروشان ابله .

    نظرات شما -
    • ایرانم
      0

      متوهم ساندیس خور هنوز باور نمی کنیدملت ایران عوض شده

    • یک ایرانی
      0

      خودت نادان هستی !!!!!که هنوز صدای اعتراض مردم کشورت را نشنیده ای ....

    • شاقلی بادام
      0

      ساندیس تاریخ گذشته مصرف نکن

  • بشارتیان
    0

    خوزستان به کمک شماها نیاز نداره، خوزستان داره خرج تون رومیده آبش رو دزدیدید به اصفهان و قم بردید نفت اش رو به لبنان و سوریه دادید زمین سعادت آبادش رو هم پناهیان برد

  • محمود
    0

    این مردم چکار باید بکنن که نکرده باشن,راستی این جریان خونه میلیاردیت چیه ناقلا!!!!

  • ناشناس
    0

    حکومت شما بدون مردم دوام نمیاورد و امروز مردم از شما بیزارن

  • معرفت
    0

    همیشه با کلی گویی .زمینه فرار از مسولیت خودتان را فراهم میکنید .همیشه با بحث روایت و حدیث که معلوم نیست اصالت دارد یاخیر گناه کارهای نکرده تان را بگردن مردم می‌اندازید. بگویید مردم دیگر چه باید بکنند .با صبر بر تکه ای نان واب چقدر باید جور ندانم کاری شما جامعه نژاد پرست رسوا را بکشند .الان دیر نشده از کلی گویی دست بردار وبگو مردم چه کنند .تا ولایت پایدار بماند

  • .
    0

    من سران شما هم سطح علی نمی بینم بلکه دشمن علی می بینم

  • متین
    0

    خوشم میاد هر جا میرن و در مورد هرچی بحث می کنن خوراکیاشون کم نمیشه

  • farid
    0

    هر کی انجام نداد زندان کنید

  • جاویدان اخمخ
    0

    ایشون حاج اقا پناهیان عشق منه.هرکسی از همین الان به بعد کوچکترین حرفی بهش بزنه با من طرفه.

    نظرات شما -
    • کریم
      0

      آفرین اسمت چقدرقشنگه جاویدان اخمخ (احمق)

  • ایرانی
    0

    جناب پناهیان ؛ نسل جدید که هیچ ؛ نسل قدیم هم دیگه قبولتان ندارند و پشیزی برای حرفهایتان ارزش قائل نیستند ؛ چکار کنند قدرت و پول و سلاح دستتان هست !!!!!!!

  • میرزا
    0

    پناهیان فکرمیکنه سوادبه سفیدی ریش وارتفاع ریش ربط داره نه داداش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها