کانن در فکر افزایش کیفیت تصاویر دوربین‌ هایش

دوربین EOSR با فرمت APS-C توسط Canon ساخته می‌ شود.

کانن در فکر افزایش کیفیت تصاویر دوربین‌ هایش

گزارش‌ ها از ساخت دوربین EOS R با فرمت APS-C توسط شرکت کانن حاکی است. گمانه زنی ها نشان می‌دهد که این نوع دوربین جدید در اواخر سال ۲۰۲۱ وارد بازار می شود. البته اطلاعاتی درباره قیمت و ویژگی های آن در دست نیست.

شایعات زیادی در مورد دوربین سوئیچ RF Canon APS-C در بستر اینترنت و فضای مجازی بین کاربران رد و بدل می‌شود، اکنون گفته می‌شود که Canon، سازنده مطرح ژاپنی دوربین در دنیا در حال انجام تحقیقات بازار است تا ببیند آیا تقاضایی برای چنین دوربینی وجود دارد یا خیر.

قبلاً در مورد سه دوربین EOS R که قرار است به تازگی راه اندازی شوند یعنی EOS R۷، R۸ و R۹ شنیده ایم که نه تنها می‌توانند جایگزین سری DSLR‌های Canon EOS ۷D شوند بلکه ویژگی APS-C را نیز با خود به همراه دارند. جالب است که بدانید کانن قصد ندارد لنز‌های RF-S را تولید کند، به این معنی که این شرکت به دنبال طراحی مجدد RF mount نیست و چنین دوربین حسگر برش، در صورت تولید، از لنز‌های RF موجود یا لنز‌های EF از طریق آداپتور لنز استفاده خواهد کرد.

آیا Canon باید یک دوربین APS-C EOS R بسازد؟

نیکون قبلاً این کار را انجام داده است، اکنون دو دوربین سری Z با فرمت APS-C در Z۵۰ و دوربین جدید Z Nikon Z وجود دارد. اما چه چیزی مانع Canon می‌شود. تاکنون، این شرکت دو خط بدون آینه خود EOS M و EOS R را جداگانه نگه داشته است و منابع بسیار بیشتری را در جهت بهینه سازی کامل آینه بدون قاب و تمام قاب‌های خود اختصاص داده است. اگر Canon تصمیم بگیرد از مسیر بدون آینه سنسور برش استفاده کند، احتمال افت کامل خط EOS M بسیار زیاد است.

اگر کمپانی کانن بخواهد نسخه‌های مقرون به صرفه EOS R و EOS RP را تولید کند، و به خط لنز‌های RF نیز اضافه شود، در این صورت تمرکز روی سیستم بدون آینه تمام فریم بسیار منطقی است. سونی و فوجی با دوربین‌های سری A و سری X با فرمت APS-C بسیار خوب عمل کرده اند و سری M کانن بسیار عقب‌تر از هر دو برند است.

اگرچه داشتن دوربین‌هایی با رده بالا مانند EOS R۵ بسیار جالب است، اما بیشتر سیستم‌های دوربین با فروش مدل‌های سطح پایین خود که قابل دسترسی هستند، پشتیبانی می‌شوند. با توجه به اینکه DSLR‌ها به آرامی از بین می‌روند و دیگر سرمایه گذاران Canon یا Nikon نیستند، کاملا منطقی است که Canon به فکر خارج شدن از مسیر Mount APS-C RF باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها