نتایج هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال/ خیز بلند سایپا برای بقا در لیگ

سایپا با پیروزی مقابل آلومینیوم اراک هم‌ امتیاز ذوب ‌آهن شد تا جنگ بقا و دیدارهای این دو تیم در هفته پایانی حساس‌ تر پیگیری شود.

نتایج هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال/ خیز بلند سایپا برای بقا در لیگ

هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال با برگزاری هشت دیدار برگزار شد و با نتایجی که رقم خورد جنگ بقا بین ذوب‌آهن و سایپا حساس‌تر شد و همه چیز به هفته پایانی کشیده شد.

پرسپولیس ۳- تراکتورسازی تبریز یک

پرسپولیس در حساس‌ترین بازی هفته، در آزادی موفق شد با ۳ گل تراکتور را شکست دهد تا تک گل پیمان بابایی برای شاگردان فیروز کریمی سودی نداشته باشد.

استقلال ۳- نساجی مازندران یک

استقلال موفق شد نساجی را در قائمشهر با نتیجه ۳ بر ۱ شکست دهد. فولاد دربی خوزستان را با نتیجه ۲ بر ۰ به سود خود مقابل صنعت نفت به پایان برد.

سپاهان ۲ - ذوب آهن صفر

سپاهان با گل‌های امید نورافکن و رضا میرزایی موفق شد با ۲ گل ذوب آهن را شکست دهد تا یک اصفهانی به دنبال قهرمانی برود و نماینده دیگر اصفهان برای بقا چشم انتظار هفته اخر لیگ باشد.

شاگردان مجتبی حسینی با توجه به پیروزی سایپا مقابل آلمینیوم کار سختی برای بقا در لیگ خواهند داشت.

در آن سو سپاهان با این پیروزی به هفته آخر چشم دوخته و امیدوار است پیکان در ورزشگاه شهدای شهر قدس از پرسپولیس امتیاز بگیرد و شاگردان نویدکیا هم در آزادی با نتیجه‌ای قاطع استقلال را شکست دهند.

سایپا یک - آلومینیوم اراک

رضا علیاری در دقیقه ۷۶ تک گل سایپا را به ثمر رساند تا شاگردان سعید اخباری از باخت ذوب‌آهن در دیدار همزمان مقابل سپاهان نهایت استفاده را بکند و هم‌امتیاز سبزپوشان اصفهانی شود. البته سایپا همچنان به خاطر یک تفاضل گل کمتر نسبت به ذوب‌آهن در رده پانزدهم باقی ماند اما امیدوارتر از قبل در هفته پایانی به مصاف تراکتور خواهد رفت.

با این نتیجه سایپا ۲۶ امتیازی شد و با تفاضل گل ۱۱- در رده پانزدهم قرار گرفت و آلومینیوم اراک با ۳۷ امتیاز و متحمل شدن پنجمین باخت پیاپی در رده نهم جدول رده‌بندی جای گرفت.

نفت مسجد سلیمان یک - گل‌گهر ۲

با این نتیجه گل‌گهر ۴۴ امتیازی شد و بالاتر از فولاد ۴۳ امتیازی در رده چهارم جدول رده‌بندی قرار گرفت تا شاید بتواند با قهرمانی احتمالی استقلال در جام‌حذفی، از طریق لیگ برتر به لیگ قهرمانان آسیا برسد. البته شاگردان قلعه‌نویی این شانس را دارند که خودشان با قهرمانی در جام حذفی سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند.

نفت مسجد سلیمان با این شکست ۲۸ امتیازی ماند و در رده سیزدهم قرار گرفت.

فولاد ۲ - صنعت نفت صفر

فولاد و گل‌گهر که به نیمه نهایی جام حذفی هم رسیده‌اند، در لیگ برتر هم رقابت تنگاتنگی برای کسب رتبه چهارم دارند. فولادی‌ها در این دیدار با گل دقیقه ۵۳ موسی کولیبالی به برتری رسید تا با ۴۳ امتیاز در رده پنجم قرار بگیرد. صنعت نفت هم با ۳۴ امتیاز در رده یازدهم قرار گرفت.

مس رفسنجان ۲ - پدیده یک

پدیده رحمتی که در دو بازی گذشته‌اش هم شکست خورده بود در این بازی هم مقابل مس شکست خورد. با این نتیجه پدیده با ۳۷ امتیاز در جایگاه هشتم قرار گرفت و مس رفسنجان با ۳۶ امتیاز جایگاه دهم را به خودش اختصاص داد.

پیکان ۵ - ماشین‌سازی صفر

پیکان در پرگل‌ترین دیدار هفته بیست و نهم با گل‌های آرمان قاسمی در دقیقه ۳۱، محمد درویشی در دقیقه ۴۰، امیرحسین جدی در دقیقه ۴۸، محمد خدابنده‌لو در دقیقه ۵۴ و آرش قادری در دقیقه ۷۵ مقابل ماشین‌سازی سقوط کرده به پیروزی رسیدند. پیکانی‌ها با این برد نشان دادند که پرسپولیسی‌ها در هفته سی‌ام برای رسیدن به ششمین قهرمانی پیاپی‌شان کار راحتی نخواهند داشت.

با این نتیجه پیکان با ۴۰ امتیاز به رده هفتم رسید و ماشین‌سازی با ۱۴ امتیاز در قعر جدول باقی ماند.

جدول لیگ برتر:

منبع: ایسنا

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها