رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب استان خبر داد:

تشکیل سالانه ۱۰ هزار پرونده تصادفات در شیراز

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز از تشکیل سالانه بیش از ۱۰ هزار پرونده تصادفات در شیراز خبر داد.

تشکیل سالانه ۱۰ هزار پرونده تصادفات در شیراز

رشید رشیدی در مراسم تودیع و معارفه معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی و سرپرست مجتمع قضائی رسیدگی به جرایم و تخلفات رانندگی شیراز با بیان اینکه اقدامات قضات در دادسرا با توجه به حجم کارها و پرونده‌های موجود ایثاری شبانه روزی است، گفت: به سرانجام رساندن این حجم از پرونده در دادسرا با کمبود ۴۰ درصدی کادر قضائی و چندین شعب بلاتصدی، کاری جهادگونه است.

وی با اشاره به رشد سالانه آمار پرونده‌ها در مجتمع تصادفات شیراز وجود سالانه بیش از ۱۰ هزار پرونده تصادفات در شیراز را موضوعی قابل تأمل خواند و افزود: این موضوع نیازمند ورود جدی مسئولین در راستای ساماندهی وضعیت رانندگی در استان و شیراز است.

این مقام قضائی در استان، همچنین به امتیازات عملکردی قضائی و اداری کسب شده در سال‌های اخیر توسط شعب مجتمع قضائی تصادفات شیراز اشاره و اضافه کرد: رشد سالانه این امتیازات نمایانگر رشد کیفیت رسیدگی‌ها در این مجموعه است.

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز اوقات رسیدگی در مجتمع تصادفات شیراز را هفت روزه و میزان ابلاغات الکترونیک در این مجتمع را ۹۹ درصد اعلام کرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در بخشی از این مراسم گفت: تغییرات مدیریتی در مجموعه قضائی استان در راستای ارتقا جایگاه و رشد دادسرا و دادگاه‌ها است.

حجت‌الاسلام کاظم موسوی با بیان اینکه دوران جدید مدیریت در دستگاه قضائی و ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در قوه قضائیه علاوه بر اهداف تحول گرایانه اهداف تعالی و رشد و ارتقا مجموعه نیز با حساسیت دنبال می‌شود، گفت: لازم است بدنه مدیریتی قضائی استان، همانگونه که تاکنون پرتلاش و با انگیزه به ارائه خدمت قضائی پرداخته است از این پس نیز با همان انگیزه و اراده طی طریق کند.

موسوی اضافه کرد: دادسرای جنایی و جرایم امنیتی شیراز خط مقدم برخورد با ناامنی است بنابراین برخورد قاطع با عوامل ناامنی و مخلان نظم و امنیت و سلب کنندگان آرامش عمومی و همچنین مرتکبان جرایم مهم و خشن در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دوران مسئولیت و فرصت خدمت به مردم به سرعت سپری می‌شود توصیه کرد: از فرصت ایجاد شده در خدمت به مردم استفاده کنید چرا که عمر این مسئولیت‌ها کوتاه و گذراست.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وجود پرونده‌های فراوان در این مجموعه می‌طلبد که فکر عاجلی برای پیشگیری از تصادفات و ارتقای فرهنگ رانندگی و در نتیجه کاهش پرونده‌های تخلفات و جرایم رانندگی شود بنابراین یکی از اولویت‌های سرپرست جدید این مجموعه باید تمرکز بر اقدامات پیشگیرانه باشد.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها