المپیک 2020

فروغی: اگر بگویم تمرکزم مثل قبل بود، دروغ گفته ام/ مغرضان را نمی بخشم

قهرمان تیراندازی المپیک گفت: تیم های قدرتمندی نتوانستند به فینال راه یابند البته اگر هم بگویم تمرکزم کامل بود دروغ گفته ام.

فروغی: اگر بگویم تمرکزم مثل قبل بود، دروغ گفته ام/ مغرضان را نمی بخشم

جواد فروغی پس از پنجمی در نیمه نهایی تپانچه میکس المپیک توکیو بیان کرد: در مرحله مقدماتی شروع خیلی خوبی نداشتم و در انتها هم خوب نبودم اما در کل به نیمه نهایی صعود کردیم. در بیست تیر، یک مرحله جدید آغاز و امتیازهای قبلی پاک می شود. خدا را شکر در آن مرحله هم خوب بودیم و نمره خوبی ثبت کردیم اما ابرقدرت های تپانچه هستند و کار سخت است و حتی تیم یک هند و کره جنوبی حذف شدند. تیم های قدرتمندی نتوانستند به فینال راه پیدا کنند. از طرفی من ما هم سابقه المپیک نداشتیم با این حال به نظرم عملکرد ما خوب بود و راضی هستیم چون میلیمتری نتوانستیم راه پیدا کنیم.

فروغی در مورد اینکه تیراندازی به رشته های مدال آور اضافه شده است، تصریح کرد: خوشحالم از اینکه تیراندازی رشته مدال آور است. البته این فقط منوط به مدال من نیست. در تپانچه اصلا سابقه مدال آوری نداشتیم و در مسابقات قهرمانی آسیا قطر استارت مدال آوری را زدیم و توانستیم موفقیت ها را ادامه دهیم. البته کرونا و تعطیلات در تمرینات و مسابقات ما فاصله انداخت ولی ما کار خود را ادامه دادیم. جام جهانی هند خیلی مهم بود و امتیاز مهمی داشت و با کسب مدال، رنکینگ ما خوب شد و تپانچه رشد پیدا کرد. در کرواسی هم خوب ظاهر شدیم و طلایی شدیم.

او ادامه داد: تیراندازی در رسانه ها دیده شد و از طرفی هم توقع را بالا برد و تیراندازی پرچمش بالا است. کسب مدال طلا در این موقع باعث شد حساسیت ها بسیار بالا برود و میزان توقع از من بیشتر شد . برخی ها نسبت به من انتقاد داشتند که دست همه آنها را می‌بوسم ولی برخی مغرضان که برداشت سویی داشتند و متعلق به مردم ایران هم نیستند را نمی بخشم.

فروغی در پاسخ به این پرسش که کسب مدال طلا و حضور در برنامه های مختلف روی تمرکز او برای این مسابقه تاثیر گذاشته بود یا خیر، تاکید کرد: اگر بگویم تمرکزم بهم نریخته بود، دروغ گفته ام. از لحاظ زمانی، زمان من گرفته شد همچنین احساس رضایت از کسب مدال طلا باعث شد تا حدودی افت کنم. از نقاط مختلف جهان و ایران تماس نهایی داشتم که تبریک بگویند به خیلی ها نتوانستم پاسخ بدهم . اما با صحبت های مربی ام نصر اصفهانی دوباره در چهارچوب قرار گرفتم و توانستم تا حدودی تمرکز از دست رفته ام را به دست آورم. بعد از مسابقات امروز پاسخگوی همه دوستان هستم‌.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 62
  • هموطن
    0

    ما هم قاتلان مردم کشورمان را نمی بخشیم

    نظرات شما -
    • مهناز
      0

      فقط بگو خسته نباشی دلاور

    • ناشناس
      0

      حالا چه ربطی داره؟فقط خواستی یه چیزی بگی؟!

    • شاقلی بادام
      0

      زنده باد تبریز خوزستان لرستان

  • یا الله
    0

    خسته نباشی دلاور! خدا قوت پهلوان!

  • ی
    0

    این همونیه که میگن تک تیر انداز سال 98 بوده؟

    نظرات شما -
    • azad
      0

      گاگیسم سیاسی دوزاری

    • ناشناس
      0

      گاگیسم سیاسی یعنی چی؟

    • به ی
      0

      ایشون پرستاره بخش مغز و اعصابه آخه تک تیرانداز؟هر شایعه ای میشه رو شما ها باور میکنید؟بعد مگه سال ۹۸ جنگ شده بود که تک تیرانداز بخواد؟

    • ی
      0

      اگر ما گاگیسم دوزاری هستیم .شما اسکلیسم سیاست زده بی ارزش هستی . بهمراه تعصب کورکورانه. آرزوی تفکر

    • به ی
      0

      فعلا که شما رو سیاست زده! چرا از یه مدال المپیک اینقدر ناراحت شدید؟آرزوی تفکر رو برای خودت بکن!

    • نوری همدانی
      0

      بله پسرم خودشه

  • بسیجی
    0

    این پیروزی به امام الزمان و رهبر معظم انقلاب امام خامنیی و مراجع عظام تبریک میگوییم

  • زهرا مفیدی
    0

    سلام دلاور، خسته نباشی ممنونم که دل رهبرم رو شاد کردی، ممنونم که دل خانواده شهدا رو شاد کردی. ممنونم که انتقام مظلومان جهان رو به نوعی دیگر گرفتی. ممنونم که دل ما رو شاد و مسرور کردی، جز اینهم انتظاری از شما مدافعان حرم و سلامت نیست، خداوند دل شما رو شاد کند و با قوت جلو برید. منتظر پیروزیهای دیگر شما هستیم تا بزنید تو چشم بدخواهان ایران و ایرانی. بزنید تو دهن مغرضان مملکت اسلامی، بزنید تو دهن صهیونیسم و آمریکا و نوچه هاش. اجرتان با خدا دلاور.

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      مگه میدان جنگه ؟!!!!!!!

  • azad
    1

    كسانى كه از اين طلا ناراحت شدند حتما يك گفتگوى فورى با مادر خودشان داشته باشنه براى شناسايى پدرانشان، ببينند از تازيان هستتند يا مغول! چرا كه به فرموده فردوسى كبير؛ پژوهنده راز با مادر است !

    نظرات شما -
    • اردشیر
      0

      اول خودت با مادرت یک گفتگویی کن چون با این متنی که نوشتی این مورد در مورد خودت صدق میکنه

    • سعید
      0

      حرفای لایق خودت را در خبرگزاری لایق خودت میزنی

    • azad
      0

      به اردشیر رضاباز و برعنداز: همواره گفتن حقیقت ذات حقیر شما را نشان میدهد!

  • کیان
    0

    چون مسابقات تو به پایان رسید اول مدال ارزشمندت رو به ت تبریک می‌گویم دوم دشمن دانا از دوست نادان همیشه بهتر هست صدا و سیما که به در مسابقات اعزام می‌شوند باید حد و حدود خود را بدانند و حرفه‌ای عمل کنند چون شما تنها بودی و مربی خیلی حرفای هم نداشتی با وجود خستگی تو رو به استادیو کشاندن و با سوالاتی که خود مردم لحظه به لحظه شو دیدن تمرکزتو بر هم زدن و انگار از قبل ماموریت دارن که حتما مدال ورزش کار رو از چنگش برای مقاصد سیاسی از چنگش در بیاورند و چون آدم در عمل انجام شده قرار میگیره آدم که نمیتونه بگه مدال رد به کسی تقدیم نمیکنم و مال خودم هست یا همین کار رو توانستن با تیم الکنو بعداز برد لهستان بکنند؟ نه چون با یک مربی حرفه‌ای طرفن که بیست نفر رد انعر انعر بکشونن

    نظرات شما -
    • کیان
      0

      دستمون رفت رو ارسال ناقص آمد آره میگفتم مربی حرفه‌ای اجازه نمیده که ورزشکار رو اونم تو این وضیعت کرونا هرجایی بکشونند و با سؤالات مسخره ورزشکار خسته کنند شما که آخر مصاحبه داشتی چرت میزدی یک داستان رو بگم که ورزشکاران جوان از آن درس بگیرند در قدیم من هم با طرز فکر ایرانی تا وارد استادیوم در روز قبل مسابقه می‌شدم و شروع با احوال پرسی و خوش بش با رقیبان میکردم و رکوردهای تمرین و تمام اتفاقات یک ماه قبل رو خلاصه تعریف میکردم و آنها هم به دروغ یا راست چیزی میگفتن و روز مسابقه رقابت سختی با رقبا داشتم تا این که مدت یک ماه با مربی اوکراینی و بسیار از نظر روانشناسی آشنا شدم و بعد فهمیدم که اصلاً سیاست مسابقه دادن را بلد نیستم سه هفته مانده به مسابفات اردو را به خاطره مشکل کاری خانواده ترک کردم و در آفتاب سوزان 50 درجه در کنار خانواده مشغول به کار بودم و مسابقه دیگر برایم اهمیت چندانی نداشت و رنگ پوستم قهوی شده بود و خیلی از قسمت های بدنم پوست انداخته بود با بدنی که مدتی از تمرین دور بود به مسابقه رفتم و یادم حرف مربی اوکراینی افتادم وقتی با رقیبان رو به رو شدم فقط یک سلام کردم و هیچ چیز نگفتم گفتن اوضاع رکورد چه جور هست خیلی کوتاه گفتم آمدم رکورد ایران را بزنم و تمرین کوچکی و آشنایی به چاله پرتاب داشتم که کدام کفش برای این چاله بهتر هست و به هتل رفتم همه با تعجب به پوستم نگاه میکردن و پیش خود میگفتن ببین چطور تمرین کرده که پوست انداخته صبح شد باز با جدیت و بدون حرف گرم کردم دو تا از رقیبان تمام حرکات من را زیر نظر داشتن پرتاب اول را خیلی نرم پرتاب کردم که فقط جز شش نفر بیایم دو دو رقیب یکی هر سه پرتابش را خارج از قطا و محدوده مجاز انداخت و اوت شد اون اون دیگر رقیبم هم خیلی نوسان داشت و اصلا تمرکز نداشت با سه متر زیر رکورد مسابقه قبل خودم اول شدم و راز این کار این بود که دفعات قبل از همه چیز من آگاه بودن و شب را راحت 8 ساعت میخوابیدن ولی این بار یاد گرفته بودم دستم را برای آنان رو نکنم و بعد به اعتراف خودشان شب از استرس فقط دو ساعت خوابیده اند و روز مسابقه اطلا توان و تمرکز نداشتن به با سیاست و بدنی بدون تمرین اول شدم تازه اونجا فهمیدم چرا باید همیشه در هر زمینه ای آدم باید با یک استاد همراه باشد او تجربیات چندین ساله را در نیم ساعت به تو می‌گوید ولی اگر خودت بخواهی همان نیم ساعت را تجربه کنی سال ها از عمرت تلف می‌شود و ای کاش همراه تو نیز یک مربی کاملا حرفه‌ای بود آن موقع و این چند روز کاملا بایکوت و در آرامش بودی نه هر کسی یک میکروفن دست بگیره دنبالت بدود یا ساعت های زیادی را در مصاحبه کردن و جواب به احساسات طرفدارانت و یا منتقدان باشی

  • فدایی ولایت
    0

    گزینه خوبی هست برا جمع کردن اغتشاشات دشمنان انقلاب

  • سعید پور مسعود
    0

    جناب فروغی این پیروزی تو مثل پیروزی قاطع بشار اسده

    نظرات شما -
    • پور مسعود آبدارچی
      0

      چرا؟؟؟؟؟؟

  • سشی
    0

    تیتر مغرضانه یعنی این!!! ایشون نفر اول انفرادی تیمی شدند با 196 از 200 امتیاز چون تیمی هست و خانم همراه ایشون کم زدند با اختلاف 2 امتیاز!!! کمتر از تیم صربستان به نیمه نهایی نرفتند!!!

  • دانیال
    0

    مدال میخوای چیکار؟

    نظرات شما -
    • سیدعلی بافوری
      0

      مدال را میده به حسن نصرالله مثل زینب سلیمانی

  • رودابه
    0

    چرا اکثریت مردم از این پیروزی خوشحال نیستند؟ باید تحقیق و بررسی شود که چرا مردم ورزشکاران پناهنده را تشویق می کنند و پیروزی انها را پیروزی خود و شکست حکومت می دانند. این موضوع خیلی خطرناک است. ای کاش به جای فحاشی کار علمی صورت گیرد و این معضل درمان شود

  • یاسر
    1

    پیروزی تو پیروزی مردم ایران نیست من یکی خوشحال نشدم

    نظرات شما -
    • به یاسر
      1

      میشه بفرمایید چرا؟اصلا چرا شما خودت رو مردم ایران میدونی ولی ایشون رو مردم ایران نمیدونی؟معیار مردم ایران بودن رو شما مشخص میکنی؟اگر بحث نظامیه که نیکولاس مورر رقیب ایشون هم نظامی امریکایی بود هم حضور توی عراق رو توی کارنامه اش داره اصلا ۱۹ تا از نظامی های امریکایی توی ترکیب المپیک امریکا هستن در حالی که ایشون پرستاره اما این بنده خدا گناه کرده از نظر شما که پرستار بیمارستان بقیه الله شده میخوای خوشحال باش میخوای خوشحال نباش چیزی از ارزش این مدال کم نمیشه!

    • ییاسر
      0

      منافقین به سر کردگی مریم رجوی هم خوشحال نشدند

    • اریو برزن
      0

      یاسر مواظب خودت باش ساندیس خور بد بهت حمله کردن

  • سحر
    0

    آفرین قهرمان

  • ناشناس
    0

    تمام ورزشکاران بوسه به پرچم کشورشان می زنند وایشان به چفیه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چفیه هم مال همین ایرانه ایراد بهتر پیدا نکردی؟ایشون بعدش پرچم ایران رو هم بوسید به پرچم هم سلام داد بعلاوه یعنی شهدای جنگ ۸ ساله که چفیه داشتن ایرانی نبودن عرب بودن؟اصلا ما توی خوزستان کلی عرب داریم اونا رو کلا حساب میکنید جزو ایران یا نه؟

  • پورياي واي
    0

    نبخشي چي كار ميكني؟؟؟مدال رو به هركي ميدي ،همونها هم تشويقت ميكننن نه مردم،،

    نظرات شما -
    • امین
      0

      گفت مغرضا رو نمیبخشم جنابعالی اعتقاد داری مغرضی؟حالا خودت رو مغرض میدونی با مردم چیکار داری؟چرا دائم خودتونو جمع میبندین واقعا نمیتونین یک حرف بدون جمع بستن با مردم بزنید؟

  • ناشناس
    0

    جناب فروغی!! پرچم ایران مقدسه یا چفیه عربها؟؟؟!!!!!

    نظرات شما -
    • .
      0

      هم چفیه به عنوان نماد ایثار و شهادت قابل احترام است و هم پرچم .

  • ناشناس
    1

    ایشون با بوسیدن چفیه بجای پرچم ایران، پله های مدیریت در بیمارستان را در بک روز طی کرد و قطعا رئیس بیمارستان یا به پست مهم تری خواهد رسید

    نظرات شما -
    • سحر
      1

      اونایی که پرچم ایران رو با چفیه در تضاد میبینند قطعا ایرانی امریکایند ما که هم پرچم ایران و هم پرچم پرسپولیس رو رو دست میگیرم و تضادی ندارندو هم چفیه رو بدبخت اونان که غب زدن

  • هفت لنگ بختیاری
    1

    حتما پرچم ایران در دسترس نبوده و ایشون مجبور شده نماد عربای فلسطین لبنان را بجای پرچم سجده کنه!!!

  • سرباز ولایت و اسلام
    1

    درود بر سرباز فدایی مقاومت و رهبری که با بوسیدن چفیه مقاومت، قهرمان مسلمانان دنیا شد. لطفا آلبانی نشین ها نظر ندن ، میدونم بد جور میسوزن

  • سید عفیر(ع)
    1

    تیر اصلی فروغی همان بوسه بر چفیه بود که خودش را به پله های بالا پست ومقام پرتاپ کرد

  • ناشناس
    0

    مرگ بر اجنبی پرستهای ضد پارس

    نظرات شما -
    • ملاثانی
      0

      مراقب حرف زدنت باش.امام‌حسین درسته ایرانی نیست ولی ما اجنبی پرستیم

    • azad
      0

      به ملاثان دنبال لحاف ملا : عزیز دوزار تاریخ میدونستی متوجه میشدی تیسفون قلب ایران هست! عراق سوریه و لبنان عرب نیستن و فقط عرب زبانن!

  • سیما نادری بلداجی مدیر
    1

    من بد جور عاشق ایشان شده ام...... وای خدای من چقدر دعا کردم تا ایشان موفق بشن. خداوند اجرت بده مرد

    نظرات شما -
    • خلیل
      0

      برو صیغه اش شو

    • azad
      0

      خلیل خیلی خلیلی!

  • ناشناس
    1

    این مدال برتو مبارک هر که هم ناراحته آب سرد نوش کنه

  • منتقد
    1

    همه فهمیدن که در منفی دو بیمارستان سپاه تمرین تیراندازی میدن در حد المپیک !!!!

    نظرات شما -
    • انتقاد
      1

      هیچی پیدا نکردی اینو گفتی یعنی نمیتونه پرستار ورزشکار هم باشه شما از هر موفقیتی میخواهی سیاه نمایی کنی واین یعنی خیانت

  • محمد مهدی
    1

    چفیه یکی از نمادهای هزاران شهیدی است که در راه وطن جان دادند و احترام نظامی ایشان به پرچم کشورمان عالی بود آنهایی که مغرضانه نظر می‌دهند حداقل در خلوت به وجدان خود مراجعه کنند اگه امثال ایشان و مدافعان حرم نبودند بچه هایمان در خیابان‌ها از بمب گذاری و انتحاری ها امنیت داشتند

  • کریمی قدوسی
    0

    ما عرب و ایرانی نداریم بیشتر سران کشور عرب هستند و اصلا اولین بار روحانیون از جبل عامل لبنان و سوریه در زمان صفویه به ایران آمدند .عراقی ها و فلسطینیها و ... برادران ما ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار هستند.

  • #حسین
    0

    فروغی عزیز نور چشم ماست .خدا قوت پرچم جمهوری اسلامی ایران را هم بوسید.اینها که با او مخالفت میکنند در فضای مجازی.گماشتگان بیگانه واجنبی هستند آقای فروغی مایه افتخار ماست .مرگ بر آمریکاواسراییل مرگ بر آل سعود کودک کش دل ملت ایران را با مدال خوش رنگ طلا شاد کردند.بیشتر خبرگزاریها از او تعریف کردند.ای قهرمان دستان تورا می بوسم.چشمان حسود کور شود

  • Ali
    1

    قهرمان تبریک میگم. اصلاح طلبان و وطن فروشان هم بروند مدال های رنگارنگ کیمیا علیزاده تازه بدون محدودیت حجاب را جمع کنند. فقط سربازان آمریکایی حاضر در المپیک نایس بودند!!!

  • سعید99
    0

    مثل اکثر مواقع بازم پیام های من نمایش داده نشد. زیر 3 تا از خبرهای شما نظر دادم. کاملا موادبانه و منطقی اما هیچ کدوم رو منتشر نکردید. به نظر حرف حق زیاد خریدار نداره!!!

    نظرات شما -
    • کیمیا جون
      0

      نه داش ربطی نداره بیخود جو گیر نشو نرو بالا منبر....من به این فروغی بد و بیراه گفتم پخش شد...نظر شما به علت مشکل فنی سایت پخش نشد

  • تقی
    1

    باسلام،داداش آ ی که ناراحتن چرا ناراحتید؟اگه این بابا کون برهنه و حیغ وخفن بود خوشخال میشدید!؟اگه پرچم آمریکا رو میبوسید خوشحال میشدید!؟اگه مثل کیمیا علیزاده بعد کلی ساپورت شدن و مدال گرفتن پشت میکرد به کشورش و استوری ضد ایران میزاشت خوشحال میشدید!؟داداش ا یا آبجی آ ،این پسر( این آقا)عقیدش رو ابراز کرده،یمقدار انصاف داشته باشید،این پسر چیزی رو بوسیده یه روزی کسی مثل سردارسلیمانی به گردن داشت،حتماسردار سلیمانی رو که یادتون هست،(البته اگه فحشش نمیدید،) یمقدار انصاف داشته باشید،چه خوش گفت اون بزرگ:هرکس انصاف نداره،شرف نداره!حالا یمقدار فکر کنید،چون یه روز که حتما میادیقه همه مون رو میگیرن و در مورد افکار و نظراتمون و حرف هامون سوال جواب میکنن!!!باور کنید اونجا کسی نیست که لایک کنه جوابامون رو!!!! پس فکر کنیم وبا انصاف حرف بزنیم!!!

    نظرات شما -
    • حقگو
      1

      گل گفتی مرد گل....خوب سوزوندی یه عده هرزه رو

  • لزگی ترکی اخمخ
    1

    گاهی به پاها هم شلیک کن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها