المپیک 2020

بی‌ باک: بسحاق قرص‌ های فراموشی‌ اش را بخورد/ از کسی که به رفیقش از پشت خنجر زد ناراحت نیستم

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو کشورمان گفت: از صحبت‌های بسحاق نارحت نیستم، چرا که به دوست و رفیقش از پشت خنجر زد و دیگر توقعی از او نمی‌رود.

بی‌ باک: بسحاق قرص‌ های فراموشی‌ اش را بخورد/ از کسی که به رفیقش از پشت خنجر زد ناراحت نیستم

مهدی بی‌باک در گفت‌وگویی با انتقاد از اظهارات علی محمد بسحاق، مربی سابق تیم ملی تکواندو اظهار داشت: فکر می‌کنم استفاده از کلمه مربی برای بسحاق درست نباشد، چرا که مربی باید حرمت همکار و کسی را که با او کار کرده است، نگه دارد. ایشان بعد از قطع همکاری با تیم ملی متأسفانه صحبت‌هایی را انجام داد که نیازمند یادآوری چند نکته است.

وی تصریح کرد: بسحاق در مصاحبه خود مدعی شده است که تیم ملی تکواندو را زمانی از من تحویل گرفتند که در مسابقات گرندپری‌ مدال نمی‌گرفت. به ایشان می‌گویم که قرص‌های فراموشی خود را بخورد، چرا که ما ابتدا در مسابقات جهانی 2017 کره جنوبی در میان 187 کشور به مقام سوم جهان رسیدیم، اما زمانی که ایشان مربی بدنساز تیم ملی شد، در مسابقات جهانی 2019 منچستر، تیم ملی در جایگاه یازدهم قرار گرفت.

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو خاطر نشان کرد: فرزان عاشورزاده در زمان ما در مسابقات گرندپری موفق به کسب یک مدال نقره و یک مدال برنز شد و آرمین هادی‌پور در گرندپری لندن با کسب مدال نقره اولین مدال تاریخ گرندپری‌اش را کسب کرد. سجاد مردانی نیز به مدال برنز گرندپری لندن رسید و محمد کاظمی برای اولین بار در گرندپری شرکت و به مدال برنز دست یافت. این در حالی بود که بعد از خارج شدن از شرایط المپیک ریو و فشارهایی که روی تکواندو بود، موفق به کسب این مدال‌ها شدیم.

بی‌باک افزود: در آن مقطع در هر وزن دو یا سه شرکت‌کننده در اوزان مختلف گرندپری داشتیم. در اوزان 58- و 68- کیلوگرم، سه تکواندوکار و در اوزان 80- و 80+ کیلوگرم نیز دو تکواندوکار ما در رنکینگ حضور داشتند. آرمین هادی‌پور و میرهاشم حسینی در زمان حضور ما با کسب مدال در مسابقات جهانی 2017 و امتیازاتی که کسب کردند، وارد مسابقات گرندپری شدند و شما این کار را نکردید. میرهاشم حسینی قبل از اینکه شما مربی بدنساز تیم ملی شوید، دو بار به مسابقات گرندپری اعزام شد و آزمون و خطا‌هایش را پشت سر گذاشت.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم بسحاق این قدر خودش را صاحب بازیکن نداند. هیچ وقت ادعایی در این زمینه نداشتم و ادعا نکردم بازیکنی را ساختم. ایشان یاد بگیرد برای کسانی که برای این کشور زحمت کشیدند، احترام قائل باشد. قرار نیست هر کسی با تیم ملی قطع همکاری کرد دهان خود را باز و حرمت‌ها را بشکند.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو با انتقاد از اظهارات بسحاق درباره فریبرز عسکری گفت: اگر عسکری نبود هیچ وقت بسحاق رنگ تیم ملی را در زندگی خود نمی‌دید. آقای بسحاق! فریبرز عسکری همان کسی است که به شما اعتماد کرد و بیشتر از پنج سال با شما در بهترین مسابقات حاضر شد. این در حالی است که هیچکس کمترین اعتمادی به شما نداشت، اما عسکری اعتماد و شما را به‌عنوان مربی بدنساز تیم ملی گذاشت. درست نیست حالا بعد از اتفاقات المپیک توکیو و زمانی که عسکری زمین خورده است به او لگد بزنیم و صحبت‌های ناجوانمردانه انجام بدهیم.

«با وجود عدم توفیق در المپیک، عسکری جزئی از جامعه تکواندوست.»، بی‌باک با بیان این جمله خطاب به بسحاق تصریح کرد: خیلی خنده‌دار است که شما بگویید اگر من بودم با توجه به کار فنی که انجام می‌دادم، مدال می‌گرفتیم و در نبودم مدال نگرفتیم. در سال 2012 با شما کار کردم. شما به‌عنوان مربی بدنساز و من به‌عنوان مربی در کنار فریبرز عسکری حضور داشتیم. امیدوارم یادتان نرفته باشد زمانی که سوت را دست می‌گرفتید و تمرین فنی می‌دادید همه بچه‌ها به تمرین می‌خندیدند.

وی افزود: قرار نیست جواب کسی را که به شما اعتماد کرد، حرمت‌تان را نگه داشت و به شما جایگاهی داد که بتوانید امروز انتقادهای ناجوانمردانه انجام بدهید، نگه ندارید. شاید همه ما از لحاظ فکری با هم مشکل داشته باشیم، اما حرمت رفاقت و استادی چیزی است که شما به جا نیاوردید و در مورد کسی که به شما شش سال اعتماد کرد، اینگونه صحبت کردید. از صحبت‌های شما نارحت نیستم، چرا که شما به دوست و رفیق خودتان از پشت خنجر زدید و دیگر توقعی از شما نمی‌رود.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در پایان گفت: نحوه کُچ کردن شما مشخص است و به غیر از ماشاالله گفتن و تشویق کردن چیز دیگری برای گفتن ندارید. بعد از سال 2012 که شما فرمودید تیم ملی اُفت کرده است، ما بهترین نتایج تاریخ بازی‌های آسیایی، بهترین نتیجه تاریخ مسابقات جهانی و بهترین نتایج گرندپری را در سال‌های 2014 تا 2106 کسب کردیم.گفتم خاطرات را یادتان بیاورم، چرا که برادر عزیز، شما دچار فراموشی بزرگی شدید. امیدوارم گفته‌های من برای شما یادآور خاطرات باشد و در زندگی آینده یاد بگیرید قدردان کسانی که به شما بها دادند و زحمت کشیدند، باشید.

منبع: تسنیم

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • داروغه
    0

    بچه خواجه نظام عشقه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها