دبیر کنگره جهانی شعر اهل‌بیت (ع):

اختتامیه کنگره شعر اهل بیت(ع) در شیراز برگزار می شود

دبیر کنگره جهانی شعر اهل‌ بیت(ع) از برگزاری آیین پایانی کنگره شعر اهل بیت(ع) هم‌زمان با عید سعید غدیر خم خبر داد.

اختتامیه کنگره شعر اهل بیت(ع) در شیراز برگزار می شود

مرتضی جعفری گفت: آخرین برگ از کنگره جهانی شعر اهل‌ بیت(ع) که در دو بخش مسابقه ملی و شاعران مهمان خارجی برنامه‌ ریزی‌ شده است، پنجشنبه هفتم مرداد ۱۴۰۰ هم‌زمان با عید سعید غدیر خم در مسجد وکیل شیراز ورق می‌خورد.

وی افزود: با توجه به شرایط همه‌ گیری بیماری در ایران و جهان، از میزبانی حضوری مهمانان داخلی و خارجی محروم شدیم و آئین پایانی به‌ صورت وبینار برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز این رویداد بزرگ ادبیات آئینی را از مصوبات دوره پنجم شورای اسلامی شیراز دانست و گفت: شیراز در حوزه ادبیات آئینی چه در گذشته با شاعرانی همچون اهلی شیرازی و چه در دوران معاصر حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و عنوان سومین حرم اهل‌ بیت (ع) نیز این جایگاه را ارتقا بخشیده است.

جعفری ادامه داد: در بخش مسابقه ملی، با اعلام فراخوان، شاعرانی از ۲۶ استان کشور با حدود ۵۰۰ اثر به استقبال کنگره آمدند که پس از دو دوره داوری مقدماتی و نهایی، برگزیدگان در دو بخش اصلی و ویژه (با محوریت سومین حرم اهل‌بیت(ع) و سیره و مناقب حضرت شاهچراغ(ع)) در آئین پایانی معرفی می‌شوند.

او با اشاره به شعرخوانی شاعرانی از ۶ کشور جهان در این آئین گفت: اشعار هدی باقرخان از کشور هندوستان، احمد شهریار از کشور پاکستان، مصطفی دده‌ای از کشور ترکیه، احمد الجنید از کشور یمن، زاهر جمیل القط از کشور سوریه و ابوالمحمد المباحی از کشور عراق برای مخاطبان کنگره پخش خواهد شد.

دبیر کنگره جهانی شعر اهل‌بیت (ع) بیان کرد: پخش زنده اشعار شاعران شناخته شده شیراز و کشور همچون احد ده‌ بزرگی، عبدالجبار کاکایی، غلامرضا کافی، سعید بیابانکی، محمدمهدی سیار، حمیدرضا شکارسری، احمد بابایی، هادی فردوسی، مهدی جهاندار، قاسم صرافان، محمدجواد شاه مرادی و همچنین آثار شاعران برتر بخش اصلی و ویژه از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

جعفری با بیان اینکه مهدی صفری از مجریان توانمند شبکه ملی قرآن و معارف اجرای برنامه را بر عهده خواهد داشت، گفت: دکتر محمدرضا سنگری منتقد ادبی و پژوهشگری دینی نیز با موضوع تأثیر ادبیات آئینی بر ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) سخنرانی می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین از رونمایی آخرین کتاب استاد احد ده‌بزرگی در این مراسم خبر داد و گفت: «خوشه خورشید» دفتر اشعار پدر شعر آئینی شیراز است که قالب مجموعه «نقش ماندگار» منتشر شده و در آئین پایانی کنگره جهانی شعر اهل‌بیت (ع) رونمایی می‌شود.

جعفری یادآور شد: این مراسم از ساعت ۲۰:۳۰ روز پنجشنبه ۷ مرداد به‌ صورت زنده از صفحه رسمی سازمان، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به نشانی@farhangi.shiraz صفحه رسمی حوزه هنری فارس به نشانی @artfars.ir همچنین صفحه عطر قرآن به نشانی @atrequran پخش می‌شود.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها