پاتوق‌های ورزشی برای ساکنان میرداماد کجاست؟

ورزش نقش مهمی در سلامت فکری و جسمی افراد جامعه داشته و بنا به این دلیل، شناخت یک باشگاه خوب که پاسخگوی نیازهایمان باشد، امری خطیر و بااهمیت است.

پاتوق‌های ورزشی برای ساکنان میرداماد کجاست؟

امروزه تغییر مداوم نیازهای مشتریان و افزایش شدت رقبا بین باشگاه‏‌ها موجب شده تا هر کدام از مجموعه‌های ورزشی به نوعی با برنامه‏‌ریزی‌ها و طبقه‏‌بندی‏‌های مختص به خود، رضایت مشتریان را کسب کنند. محله میرداماد جزو محله‏‌هایی در پایتخت است که ورزشگاه‏‌های فراوانی دارد. وجود مجموعه‏‌های ورزشی یکی از عوامل رونق خرید و فروش خانه در محله میرداماد است. برای اطلاع از مظنه خانه‏‌های محدوده میرداماد ، بهتر است، به سایت‌‏هایی چون، دیوار، کیلید، شیپور و... مراجعه کنید. در این مقاله قصد داریم سه مجموعهٔ ورزشی در محلهٔ میرداماد را معرفی کنیم.

مجموعه ورزشی شهید کشوری
شهید کشوری ۲۰۰۰ نفر گنجایش داشته و به باشگاه استقلال تعلق دارد. مجموعهٔ ورزشی کشوری در سال‌‏های ۱۳۴۸تا۱۳۴۶ در سمت جنوبی تپه‌‏های داودیه (محل فعلی مجموعه)، تاسیس شد. مساحت ورزشگاه شهید کشوری، تقریبا ۳۵ هزار مترمربع است. ساختمان اداری آن در جهت شمالی ورزشگاه قرار گرفته و مساحتی بالغ بر ۱۸۰۰ متر مربع دارد. ساختمان اداری مجموعهٔ کشوری در سال ۱۳۷۰ افتتاح شد و مالک و گردانندهٔ این مجموعه وزارت ورزش و جوانان است.

تاریخچهٔ تاسیس و امکانات ورزشگاه
اواسط دههٔ ۴۰ شمسی در قسمت پایین تپه‏‌های داودیه و در محل زمین چمن فعلی مجموعه، محل تمرین بازی گلف اتباع آمریکایی تعبیه شده بود، که پس از مدتی شهرداری در آن محل سالن وزنه‏‌برداری را ایجاد کرد. در سال ۱۳۵۰ استخر مجموعه و در سال ۱۳۵۱ خوابگاه ورزشگاه کشوری نیز احداث شد که از آن به عنوان مکانی برای اردوی تیم ملی استفاده می‌‏شد. پس از گذشت زمان در سال ۱۳۵۴ سالن چند منظور‏ه‌ٔ دو و میدانی ساخته شد. در سال ۱۳۸۰ زمین تنیس و خانهٔ فوتبال دستی ایران در ورزشگاه شهید کشوری تاسیس شد.

واگذاری ورزشگاه به باشگاه استقلال تهران
ورزشگاه کشوری در ۱۷ دی سال ۱۳۹۱ به دستور وزیر ورزش و جوانان و با هماهنگی رییس جمهور وقت، به استقلال تهران واگذار شد. اما پس از گذشت چند روز، این خبر تکذیب شد. اما در راستای پیگیری‌‏های مسؤولان و معاون حقوقی باشگاه استقلال تهران، ورزشگاه شهید کشوری با تمامی امکانات به جز (اماکن اداری تحت اختیار فدراسیون دو و میدانی، بسکتبال و کاراته) به باشگاه استقلال تعلق گرفت.

اماکن ورزشگاه کشوری
ورزشگاه شهید کشوری از قسمت‌‏های مختلفی تشکیل شده است. این بخش‌‏ها شامل (۱_ بخش‌های ورزش)؛ استخر، سالن چند منظوره، تنیس بانوان، تنیس- بیلیارد آقایان، زمین چمن، ایروبیک بانوان، فوتبال دستی، (۲_ بخش‌های فدراسیون مستقر در مجموعه)؛ دو و میدانی، کاراته، بسکتبال، (۳_ بخش اداری)؛ ساختمان اداری مجموعه، فنی- مهندسی است.

آدرس ورزشگاه کشوری
ورزشگاه کشوری در بلوار میرداماد، میدان محسنی، انتهای خیابان راضی جنوبی (شهید حصاری) قرار گرفته و مسیر دسترسی آن به وسایل حمل‌ونقل عمومی بسیار راحت بوده و خوش‌‏مسیر‏ترین مترو به ورزشگاه کشوری، مترو میرداماد است.

مجموعه ورزشی اریکه
مجموعهٔ ورزشی اریکه، بیش از ۲۰ رشته ورزشی را زیر نظر مربیان متبحر و بین‌‏المللی ارائه می‌‏کند. ساختمان مجموعه اریکه به شکل ۳ طبقه و ۵ سالن مجزا ویژه بانوان وکلاس‌‏های ورزشی، میکس کلاس‏‌های ویژه کودکان و... ساخته شده است.

‏رشته‌‏های ورزشی در مجموعه اریکه
مجموعهٔ ورزشی اریکه دارای رشته‌‏های ورزشی متعددی چون؛ بدنسازی، زومبا، پیلاتس، ایروبیک، تی‌ آر‌ ایکس، بادی جامپ، کراس فیت، آمادگی جسمانی، اسپینینگ، چربی‌سوزی، بادی پامپ، بادی کامت، یوگا، بادی بالانس، باراوسل، بادی فرم، تایچی و...است.

آدرس مجموعه ورزشی اریکه
این مجموعه در بلوار میرداماد، بعد از میدان مادر، نرسیده به خیابان شریعتی، ابتدای خیابان رودبار غربی( جنوبی)، نبش بن‌‏بست کمال، پلاک ۲۴ واقع است. دسترسی حمل‌ونقل عمومی به این مجموعه بسیار راحت بوده و می توانید از هر دو ایستگاه مترو شریعتی و میرداماد که روی خط یک قرار گرفته‌‏اند، برای رسیدن به این محل استفاده کنید.

باشگاه تنیس استقلال
مجموعهٔ ورزشی تنیس استقلال در سال ۱۳۴۷ راه‌اندازی و با برگزاری کلاس‌های آموزشی تنیس ویژهٔ تمام سنین خانم و آقایان، کودکان و نوجوانان، قدم در راه ارتقای سطح ورزشی کشور گذاشته است. تنیس پنجمین رشته ورزشی محبوب دنیا است و در ایران نیز طرفداران خاص خودش را دارد. این مجموعه توسط مجموعه خصوصی (آپت)، اداره می‌‏شود. مجموعهٔ تنیس آپت با ارائهٔ خدمات برتر و مربیان مجرب و حرفه‌‏ای در زمینه ورزش تنیس، بازیکنان را آمادهٔ تیم ملی می‌‏کند.

امکانات باشگاه تنیس استقلال
این مجموعه دارای امکانات جذاب و فراوانی است؛ از جمله مهم‌ترین امکانات این مجموعه، ۱۳ زمین تنیس، سالن بیلیارد، رستوران، لاکر روم اختصاصی، سونا و جکوزی، سالن کنفرانس، کادری مجرب و متعهد، کافه بومی که در آن انواع نوشیدنی‏‌های سرد و گرم در فضایی دلنشین، با چشم‌‏انداز زمین‏‌های تنیس، پذیرای عموم مردم، به ویژه اعضای باشگاه (آپت) استقلال است. همچنین این مجموعه دارای زمین روباز و ۳ سالن سرپوشیده با کیفیت و امکانات عالی، ویژه ورزش تنیس بانوان است. فروشگاه‏ لوازم و تجهیزات تنیس و جای پارک مناسب، از دیگر امکانات این مجموعه هستند.

آدرس باشگاه تنیس استقلال
باشگاه تنیس استقلال در خیابان ولیعصر، میدان عطار، خیابان شهید سرتیپ نجفی قرار گرفته و مسیر دسترسی به این باشگاه، نزدیک‌‏ترین مترو، ایستگاه مترو شهید حقانی و نزدیک‏ترین اتوبوس ایستگاه اتوبوس، میرداماد است.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها