بلاتکلیفی ۳۵۰۰۰ کارمند بانک «سپه» پس از ادغام

کارکنان بانک های ادغامی در بانک سپه پس از گذشت بیش ‌از یکسال بلاتکلیفند و درخواست تبدیل وضعیت، همسان‌سازی حقوق و اجرای بند‌های ۲، ۲۰ و ۳۱ مصوبه هستند.

بلاتکلیفی ۳۵۰۰۰ کارمند بانک «سپه» پس از ادغام

بر اساس مصوبه ۳۱ بندی، بانک‌های وابسته به نهادهای نظامی در سال ۹۹ در بانک سپه ادغام شدند با گذشت ۱۴ماه از اولین ادغام (مهر اقتصاد و حکمت ) هنوز وضعیت نیروها تعیین تکلیف نشده است و از ادغام فقط تغییر تابلو محسوس می‌باشد. حاصل این ادغام اضافه شدن بیش از ۳۵ هزار نیروی متخصص و کارمند بانک در تخصص‌های مختلف به یک بانک‌است که هنوز این نیروها ساماندهی نشده‌اند.

این کارکنان با ثبت سوژه‌های متعدد از تبعیض و بی‌عدالتی در این ادغام، عدم پرداخت عیدی، سنوات و پاداش همچنین نبود قراردادهای مشخص و در شأن کارکنان گله کرده و خواستار رسیدگی به تمام مشکلات شده‌اند.

همچنین سوال‌هایی را از مسئولان همچون یکسال قبل از ادغام هیات مدیره بانک‌های ادغامی از بانک سپه انتخاب و منصوب گردید. چرا این مشکلات و معضلات مطالعه و‌ جمع بندی نشده است؟چرا در سال ۹۹ عیدی و پاداش ما در بانک سپه بر اساس کارمند دولت پرداخت شده است. ولی همچنان تکلیف نوع استخدام و اشل حقوقی و کارگزینی ما نامشخص است؟بیش از ۱۴ ماه از ادغام گذشته است، سئوال این است که نوع استخدام ما در بانک سپه چیست؟ کارمند دولت هستیم یا خیر، مطرح کرده‌اند.

مدیریتی بر منابع انسانی بانک‌های ادغام شده نیست

« حمید جهانگیری »که یکی از کارمندان بانک سپه است، در خصوص ادغام بانک‌ها با سپه گفت: حدود ۳۵ هزار نفر از کارکنان بانک‌های خصوصی در بانک سپه ادغام شده‌اند که این باعث شده بیش از ۴ هزار شعبه بانک در ایران با نام بانک سپه فعالیت کنند.

وی با گلایه از عدم استفاده بهینه از کارکنان بانک پس از ادغام شدن گفت: در سیستم بانکداری مدرن ۶۰۰ شعبه می‌توانند کل ایران را پوشش دهند اتفاقی که افتاده‌است این است که همکارانی که در بانک سپه بودند، با بیش از ۲۰ سال سابقه به امید آن بودند که با بازنشسته‌شدن کارکنان بانک سپه ترفیع گرفته و پست سازمانی آنها ارتقا یابد، اما با اضافه شدن کارکنان این نیروها دلسرد شده‌اند. از طرف دیگر در بانک‌های خصوصی سابق شخصی با شش سال سابقه رئیس یا معاون شعبه بود که الان اما در بانک سپه دیگر پست سازمانی سابق خود را ندارند و آنها هم دچار دلسردی شده‌اند.، همکاران بانک‌های ادغامی هم احساس میکنند جایگاه قبلی خود را از دست داده‌اند.

جهانگیری با اشاره به اینکه هیچ مدیریتی برای منابع انسانی وجود ندارد، گفت: عدم وجود من می‌دانم که حقوق و مزایا که همه درگیر هستند، اما مسئله من مدیریت منابع انسانی ۵۰ هزار نیرو در بانک سپه الان در حال فعالیت هستند و کارکنان ۴ هزار شعبه در ۶۰۰ شعبه بانک سپه فعال‌اند. در شعبات الان می‌بینیم در یک شعبه پنج نفر رئیس شعبه بیکار نشسته‌اند که این به معنی کاهش بهره‌وری و حیف و میل‌ بیت‌المال است و دولت دارد به آنها حقوق می‌دهد و فکر می‌کنند منابع انسانی را الان مدیریت می‌کنند، این مدیریت نیست در حقیقت نیروها و انرژی آنها را از بین می‌برند.

وزارت اقتصاد و دارایی در سایر سازمان‌ها از کارکنان بانک استفاده کند

وی افزود: پیشنهاد می‌دهم دولت در جایی نیروی کار لازم دارد استفاده کند، در بانک تخصص حسابداری، نرم‌افزار، مدیریتی بسیار است، که می‌توانند در وزارت اقتصاد و دارایی استفاده کند، مثلا تعداد ممیزان کم است و می‌تواند در سایر بخش‌های دیگر استفاده کند تا بتوان میزان بهره‌وری را بالا برد. برای دومین بار است که من ادغام می‌شوم و قبل هم همین اتفاق افتاد و وقتی دیدم نمی‌توانم در آنجا بهره‌وری بالایی داشته‌باشم شغلم را عوض کردم که در اینجا هم دچار ادغام شدم. و برای این نیروها هیچ مدیریتی انجام نشده‌است و برای انگیزه و پیشرفت آنها هیچ فکری نشده‌است.

۳۵ هزار نیروی بانک‌های ادغامی و ۱۵ هزار کارمند بانک سپه در دورانی که بیشتر خدمات بانکی به صورت الکترونیکی و نرم‌افزاری است، نیازی به این همه نیرو نیست و بانک‌های دیگر به جای استخدام از این نیروهای متخصص می‌توانند استفاده کنند. من نگاهم به خودم و بانکم نیست نگاه من این‌گونه است که بیت‌المال از دست می‌رود و از افرادی که متخصص هستند استفاده نمی‌شود. در یک شعبه ده نفر نشسته‌اند و در یک شعبه تعداد کم است. خود بانک سپه هم نتوانسته در تقسیم‌بندی این نیروها توازن و بر اساس نیاز شعبات، کارکنان بانک‌ها را در رشته‌های تخصصی‌ به کار گیرد. فکر می‌کنم بانک سپه نتواند با ۴هزار هراز شعبه ادامه دهد و شاید به ۱۷۰۰ شعبه قبل برسیم. همسان سازی‌هم اینگونه نبوده‌است که حقوقشان کم شود، بالاخره همه ما از این دولت حقوق می‌گیرد.

با بانکداری الکترونیکی نیازی به این تعداد از کارمند نیست

الان مجبور شده‌اند که نرم‌افزارها را عوض کنند ولی به دلیل جوانی بسیاری از کارها با دست انجام می‌شود، یک واسط بین این نرم‌افزار و نرم‌افزارهای دیگر قرار داده‌اند، اما هنوز کامل نیست و اگر نرم‌افزار به بلوغ برسد، بسیاری دیگر از این نیروها هم دیگر نیازی نیست. قرار بود که شعبات بانک سپه از هزار و ۷۰۰ شعبه به ۷۰۰ شعبه برسد و بسیاری از کارها هم غیرحضوری می‌شود که نیازی به این تعداد کارمند نیست.

نیروهای شرکتی و قراردادی بانک‌های قراردادی اضطراب دارند و نمی‌دانند آینده شغلی آنها چه می‌شود؟ نیرویی که در بانک‌های ادغامی مسئول تاسیسات بوده الان به صورت پیش‌خدمت در بانک کار می‌‌کند که این خوب نیست. می‌توان از این شخص از توان فنی وی استفاده کنند.ما درخواست داریم که برای آینده شغلی آنها فکر اساسی شود.

نیرو‌های شرکتی پس از ادغام سرگردان شده‌اند

« علی مولودی » هم که از نیروی‌های شرکتی در بانک قوامین بوده هم که سال‌هاست در انتظار تبدیل وضعیت بوده هم با بیان اینکه با ۱۷ سال سابقه چندین بار به دلیل ادغام‌ها هنوز بلاتکلیف مانده، گفت: الان با ادغام بانک‌ها قرارداد‌های ما بلاتکلیف مانده‌است. ما هیچ مزایایی نداریم، مثلا عیدی، پاداش یا وام و پاداش به ما تعلق نمی‌گیرد. ما بحثمان شرکتی و ادغام بانک‌ها این هست که حقمان برای تغییر وضعیت ضایع شد و لااقل شرکت‌های واسطه حذف شوند و مستقیم با بانک قرارداد ببندیم که الان حقوق و مزایای ما که پرداخت نمی‌شود باعث می‌شود درصدی از آنرا هم شرکت‌ها بردارند.

وی افزود: مجلس تصویب کرد که شرکت‌ها جمع شود که هنوز انجام نشده‌است. حدود دو ماه است که از حقوق ما کسر می‌شود ولی فاکتورها پرداخت نمی‌شود. ما هیچ ارتقای رتبه‌ای نداریم و بعد این‌همه سال حتی تحویلدار هم نشده‌ایم و در این یکسال هم قرارداد جدیدی نداریم و بیمه توسط یک شرکت بیمه واسطه‌ای پرداخت می‌شود حال اگر رسمی نمی‌شویم حداقل قرارداد مستقیم نمی‌شویم. با این سابقه باید ارتقا گرفته باشیم.

منبع: فارس

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • کاربر ناشناس
    1

    واقعا کارمندان بانک ها چقدر پر رو هستند مفت خوری تا اندازه؟ حقوق و مزایا و وام های کیلوی و پاداش و... همه رو میگیرند مگه چکار می کنند؟ ملت نیازی به این همه شعبه بانکی نداره باید حذف بشه این همه کارمند بانک چرا باید پول مفت از بیت المال بگیرند؟

  • بینام
    0

    وقتی ماست رو بریزند تو قیمه همین میشه دیگه !!!

  • رضا
    1

    90% این ها با رانت و سهمیه و فامیلی استخدام شده اند . مثل همه مشاغل که کوچک و جمع و جور شده اند بانک ها هم بیا توجه به انجام 80% خدمات غیر حضوری بایدئ حداقل 70% کوچک و تعدیل نیرو شوند . زیان انباشت بانک ها نجومی شده است

  • سید هرندی
    0

    با یک هزارم پول ربایی که بانک ها از مردم همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران می گیرند به راحتی می توانند این افراد را استخدام کنند.

  • محمد
    0

    بسیاری از این افراد که در این بانک ها کار می کردند نه آزمون داده اند و نه رشته متناسب با بانک دارند حالا می خواهند اینها را بر بانک سپه تحمیل کنند ثانیا مگر بانک سپه چقدر نیرو می خواهد؟ افزایش بی رویه بانکها فشار مضاعفی است بر گرده اقتصاد بیمار کشور

  • هموطن
    0

    سلام بیشترین وبالاترین مزایا حقوق و مزایای دیگر مخصوص کارمندان بانک هست که الی ماشا الله وضعیت مالی ومادی هرکدوم یک از یک بهتر البته بندگان خدازحمات زیادی هم میکشند بویژه الان درشرایط کرونایی

  • ایرانی
    1

    کارمندان اون موسسات اکثرا با رابطه استخدام شدن این کجاش عدالته استخدام بانک سپه بشن ؟؟

    نظرات شما -
    • ...
      0

      بفرمایید کجا براساس علم متخصص در این مملکت استخدام انجام می شود که اینجا رعایت نشده است با نگاه به اقتصاد کشور همه چیز مشخص است مشت نمونه خروار

  • علی
    1

    لطفا تخصص کارمندان بانک را بیان کنیم تا ما هم آگاه شویم با آمدن فضای مجازی 100 در 100 کارمندان بانک مازاد و حقوق بگیر اضافی هستند که پول مفت از مالیات 80 میلیون ایرانی می گیرند .مخصوصا این بانکهای در پیتی که در بانک سپه ادغام گردیده اند. دولت باید بستر لازم برای انتقال تمامی بانک ها را به فضای مجازی مهیا کند و کارمندان این بانک ها را در صورت اجبار به مراکز کاریابی معرفی نمایند . جمع شدن بانک ها علاوه بر مزایای فوق از پولشویی ، اختلاس ، رانت ، پارتی بازی و ... جلوگیری هم به عمل خواهد آورد.

  • ...
    0

    اتفاق بدتر از نابسامانی اداری برای کارکنان پایمال کردن سهام ۱۸۰هزتر خانواده است که در پذیره نویسی سهام بانک مهر اقتصاد را خریدند و بیشتر کارمندان هم جز همین سهامداران بودند اما دولت یکطرفه سهام را با کمتر از یک ششم وبا قیمت ارزشگذاری سال ۹۷در سال ۹۹پرداختدکرد.... یک ششم که بماند همه مردم ایران می دانند که در فاصله ۹۷الی ۹۹چه تورم کمرشکنی به مردم تحمیل شد ولی بانک سپه و دولت با قلدری به سهامداران اجحاف کردند و محال است بتوان با شکایت هم نتیجه گرفت چون سالهاست که عدالت وجود ندارد

  • غریبی
    0

    بانک مهر اقتصاد که هیچ ریشه و پیشینه ای ندارد و نماد ربا خواری است را منحل و تعطیل کنید همه چیز درست میشود

  • کاربر ناشناس
    0

    کارمندان مفت خور بانکها سنگین ترجسمی که بلند میکردند یک خودکار بود که الان زحمت آن را هم به خود نمیدهند فقط پول مفت میگیرند همه صاحب چندین آپارتمان و ویلا وشاسی بلند و سفرهای خارجه و.... همین بانکها عامل بدبختی تمام ملت ها هستند حالا توقع هم دارند بیشتر از همه ی مردم

  • ناشناس
    0

    بانک ها محل ربا است که جنگ با خدا است. بانکها جز پول دادن و گرفتن کار دیگری انجام نمیدهند. آیا پول هم کالا است؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها