گردش و تفریح در پایتخت ایران

هر شهری در دنیا به چیزی معروف است و جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد خود را دارد. تهران پایتخت ایران یکی شهرهایی است که مردم کم‌تر با جاذبه‌های گردشگری آن آشنا هستند و بیشتر این شهر را برای کار و شغل می‌شناسند.

گردش و تفریح در پایتخت ایران

برخلاف تصور عموم تهران یکی از زیباترین شهرهای ایران به‌شمار می‌رود که پر از جاذبه‌های گردشگری پنهان است. برای اینکه جاهای دیدنی تهران را بشناسید، با ما در این مطلب همراه باشید.

باغ کتاب
یکی از خاص‌ترین مکان‌ها در تهران باغ کتاب محسوب می‌شود. این باغ با سابقه کم خود محبوبیت خاصی بین شهروندان شهر تهران به‌دست آورده است. این مجموعه فرهنگی جنب کتابخانه ملی ایران قرار دارد که در منطقه گردشگری عباس آباد واقع شده است. ساختمان زیبای باغ کتاب دو طبقه بوده و 65 هزار متر مربع وسعت دارد.

باغ کتاب با جاذبه‌های گردشگری دیگر هم همسایه است و می‌توانید به سادگی به دیگر جاهای دیدنی تهران هم بروید. از این جاذبه‌های گردشگری می‌توان به فرهنگستان علوم، زبان و ادبیات فارسی، باغ هنر، باغ‌موزه دفاع مقدس، پارک آب و آتش، پل طبیعت و آسمان‌نمای گنبد مینا اشاره کرد.

پارک ملت تهران
یکی از زیباترین پارک‌های ایران پارک ملت تهران است. این پارک زیبایی‌های خود را در فصل پاییز دوچندان به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد. این پارک یکی از بهترین مکان‌ها برای قرارهای عاشقانه، پیاده‌روی، ورزش و... است؛ هوای این پارک به‌دلیل درختان زیبا و قدیمی بسیار پاک بوده و محبوبیت خوبی میان مردم دارد.

درختان پیر و قدیمی یکی دیگر از ویژگی‌های این پارک بوده که می‌توانید زیبایی طبیعت را در فضایی کوچک ببینید. البته فکر نکنید که پارک ملت کوچک است؛ این پارک بزرگ‌ترین پارک در خیابان ولیعصر محسوب می‌شود. این پارک برای عاشقان عکاسی یکی از بهترین مکان‌ها به‌شمار می‌رود. نور خوب، فضای باز، لوکیشن مناسب همگی از عوامل عکاسی کم‌نظیر هستند.

پارک ساعی
پارک ساعی به درختان سرو معروف است. شم می‌توانید قدیمی‌ترین درختان سرو تهران را در این پارک بیابید. در پارک ملت تهران قسمتی به‌عنوان باغ ژاپنی‌ها وجود دارد که در آن پرندگان نگه‌داری می‌شوند. در این پارک از امکانات تفریحی مانند زمین بازی، زمین اسکیت، زمین تنیس روی میز، فضای سبز و آلاچیق نیز استفاده کنید.

همچنین در این پارک فضاهای زیبا برای عکاسی و استراحت وجود دارد. این پارک یکی از بهترین مکان‌ها برای استراحت بعد از کار است؛ شما می‌توانید تا ساعت‌ها در این پارک بنشینید و از طبیعت لذت ببرید. پارک ساعی شاید از نظر بعضی از افراد کوچک باشد؛ ولی سرسبزی و طراوت موجود در این پارک بسیار عالی است. این پارک برای ورزش صبحگاهی یکی از بهترین پارک‌های تهران محسوب می‌شود.

اتاق فرار
یکی از بازی‌هایی که در سال‌های اخیر میان عموم مردم رواج زیادی پیدا کرده، بازی اتاق فرار است. در این بازی وارد یک اتاق می‌شوید که پر از وسایل ساده و مهم است؛ شما باید با استفاده از کلید، معمای اتاق را حل کنید تا بتوانید خارج شوید. این بازی به‌صورت گروهی انجام می‌شود.

شما می‌توانید با دوستان خود به اتاق فرار بروید و معمای آن را حل کنید. برای این کار باید خوب فکر و به همه چیزهای کوچک و مشکوک دقت کنید تا بتوانید از اتاق هرچه سریع‌تر خارج شوید. این بازی در بعضی از کافه‌های تهران هم انجام می‌شود.

بازار تجریش
بازار و خرید یکی از مهم‌ترین بخش‌های جاذبه‌های تهران بزرگ است. شما می‌توانید با قدم زدن در بازار تجریش حس خوبی به‌دست آورید؛ حتی اگر قصد خرید هم ندارید، این کار را تجربه کنید تا از زیبایی این بازار لذت ببرید. بازار تجریش یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای تهران است که می‌توان حتی چندین روز در آن گشت و اصلا خسته نشد.

این بازار معماری منحصربه‌فردی دارد که می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. حجره‌های این بازار گنبدی شکل بوده و شکل زیبا و خاصی دارد. این بازار نمایشگاهی است از مواد غذایی، سبزیجات و میوه‌هایی که با نظم، زیبایی و طراوت بی‌انتها کنار هم چیده شده‌اند.

شاید تهران به خاطر آلودگی و ترافیک بیشتر شهرت داشته باشد؛ ولی جاهای دیدنی تهران کم نیستند و برای تفریح و گردش یکی از بهترین شهرهای ایران به‌شمار می‌رود. البته تهران موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری دیگری هم دارد که برای رفتن به همه مکان‌های دیدنی هفته‌ها باید وقت بگذارید تا بتوانید همه جاذبه‌های گردشگری پایتخت ایران را ببینید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها