پدیده بلاک کردن؛ پرخاشگری پنهان

یک روانشناس، در رابطه با پدیده بلاک کردن، به عنوان یک نوع از تنبیه در دنیای مدرن توضیحاتی داد.

پدیده بلاک کردن؛ پرخاشگری پنهان

یکی از مشکلاتی که در اغلب ارتباطات اجتماعی امروز وجود دارد این است که متاسفانه همان قدر که بعضاً برخی از افراد، شیوه درست ارتباط برقرار کردن را بلد نیستند، همان قدر هم بلد نیستند یک رابطه‌ای را که به قصد ازدواج بوده، اما به دلایلی تفاهم حاصل نشده و به شکست انجامیده است را به درستی تمام کنند.

فاطمه کوهپایه زاده در رابطه با پدیده بلاک کردن بعد از قطع رابطه در شبکه های اجتماعی اظهار کرد: این روزها، یکی از رفتار‌های شایع، " بلاک کردن "، پس از قطع شدن یک رابطه، به خاطر وجود مشکلات است که به نوعی می‌توان به آن، عنوان " پرخاشگری پنهان " را داد که این روز‌ها گروهی از افراد از آن استفاده می‌کنند تا به طرف مقابلشان گوش مالی دهند یا او را تهدید کنند و یا او را از زندگی خود کنار بگذارند.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد که این بلاک کردن، به نوعی تنبیه مدرن و یا نوعی بیان غیر مستقیم خشونت و خصومت باشد که فرد بلاک شده در چنین وضعیتی عملا نمی‌داند چطور باید از افکار و احساسات فرد مقابل سر در بیاورد، چرا که در اغلب مواقع، فردی که عمل بلاک کردن را انجام داده است نه تنها با طرف مقابل خود، صحبت نکرده بلکه احساساتش را نیز به طور آشکار بیان نمی‌کند و در حقیقت، شما هیچ تصوری از آن چه که او دقیقا می‌خواهد، ندارید.

این روانشناس تصریح کرد: این ابهام و سردرگمی که نتیجه یک رفتار پرخاشگرانه و غیر بالغانه است در خود یک پیام پنهان دارد و آن این است که " تا چند دقیقه قبل دوستت داشتم و تو قسمتی از زندگی من بودی، اما حالا که به هر دلیلی با تو مشکل دارم دیگه نمی‌خواهم وجود داشته باشی. " و در حقیقت، این رفتار نشان دهنده عدم بلوغ و بدتنظیمی هیجان است.

رفتار درست چیست؟

وی گفت: در چنین شرایطی، افراد باید رفتارهای درستی از خود نشان دهند که از آن جمله می توان به صحبت کردن، خداحافظی کردن و فوراً وارد رابطه جدید نشدن اشاره کرد.

با یکدیگر صحبت کنید

این روانشناس ادامه داد: احساس عمیق " از دست دادن " بعد از تمام شدن رابطه عاطفی بسیار دردآور است. بنابراین، افراد در چنین شرایطی باید به حرمت روزهای خوب رابطه شان، به فردی که قبلاً برایشان عزیز بوده است و به او علاقه داشته اند، فرصت صحبت کردن بدهند و به جای هر نوع پرخاشگری، حتی با خود او، از احساس خود صحبت کنند.

خداحافظی کنید

وی افزود: افراد در این شرایط، باید به رسم انسانیت، به جای بلاک کردن، با فرد مقابل خود خداحافظی کنند و برای او و خودشان آرزوی آرامش و خوشبختی کنند و داستان ارتباط خود را بدین صورت پایان دهند.

کوهپایه زاده در پایان با اشاره به اینکه افراد در چنین شرایطی نباید فوراً وارد رابطه جدید با فرد دیگری شوند، خاطرنشان کرد: افراد باید توجه کنند تا مدتی که سوگوار عشق قبلی شان هستند به دنبال جایگزین نگردند و تا زمانی که ارتباط قبلی به آن ها جهت می‌دهد به هیچ عنوان، رابطه جدیدی را برقرار نکنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها