مروری بر نتایج امروز کاروان ایران در المپیک 2020

روز کابوس بار کاروان ایران در توکیو/ نتیجه دور از انتظار والیبال، ناداوری در حق شمشیربازان و حذف بوکسور کشورمان

پنجمین روز از سی و دومین دوره بازیهای المپیک امروز چهارشنبه با شکست و توقف تمامی نمایندگان انفرادی و تیمی ایران برابر رقبایشان پایان یافت.

روز کابوس بار کاروان ایران در توکیو/ نتیجه دور از انتظار والیبال، ناداوری در حق شمشیربازان و حذف بوکسور کشورمان

پنجمین روز رسمی از سی و دومین دوره بازی‌های المپیک در توکیو امروز چهارشنبه ششم مردادماه با برگزاری مسابقات در رشته‌های والیبال و بسکتبال، تیراندازی باکمان، دوچرخه سواری تایم تریل انفرادی، تیمی شمشیربازی، بدمینتون و بوکس برای نمایندگان کشورمان پیگیری شد. در این روز که همه نگاه‌ها به سمت شمشیربازی تیمی ایران برای کسب اولین مدال این رشته در بازی‌ها بود با باخت یک اختلاف امتیازی ایران برابر ایتالیا همه امیدها بر باد رفت.

* والیبال

والیبال در عین ناباوری برابر کانادا باخت، بسکتبال با اختلاف فاحش ۱۲۰ بر ۶۶ مقابل تیم قدرتمند آمریکا متوقف شد. تنها نماینده بدمینتون ایران هم برابر چین نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها حذف شد. تنها رکابزن ایران هم با رتبه ۳۵ امی در تایم تریل به کار خود پایان داد و آخرین بوکسور ایران هم برابر ورزشکار قدرتمند کوبا مغلوب شد تا این روز برای کاروان ایران روز «شکست، حذف و ناکامی» باشد ( اینجا بخوانید).

* تیر و کمان
میلاد وزیری تنها نماینده تیروکمان ایران در بازی‌های توکیو در مرحله یک سی و دوم انفرادی مردان مقابل بریدی الیسون از آمریکا که در رتبه اول رنکینگ جهان و دارنده مدال نقره بازی‌های المپیک است قرار گرفت و با نتیجه ۶ بر صفر باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت ( اینجا بخوانید).

* بسکتبال
تیم ملی بسکتبال ایران هم در دومین بازی خود در المپیک صبح امروز به مصاف تیم قدرتمند آمریکا رفت و با نتیجه ۱۲۰ بر ۶۶ و با ۵۴ اختلاف شکست خورد. بلند قامتان ایران به ترتیب ۲۸ بر ۱۲، ۳۲ بر ۱۸، ۲۲ بر ۱۳ و ۳۸ بر ۲۲ کوارترها را واگذار کردند. تیم ایران پیش از این برابر چک هم با نتیجه ۸۴ بر ۷۸ شکست خورده بود. ملی پوشان بسکتبال روز شنبه برابر تیم فرانسه قرار می‌گیرند ( اینجا بخوانید).

روز ناداوری و شکست/ نتیجه دور از انتظار والیبال وافسوس شمشیربازان

* بدمینتون باز
ثریا آقایی دختر بدمینتون باز ایران هم در دومین بازی خود در مرحله گروهی مقابل نماینده چین با نتیجه ۲ بر صفر باخت تا از دور رقابت‌ها حذف شود. وی اولین مسابقه خود را در مرحله گروهی برابر نماینده مالدیو با پیروزی به پایان رسانده بود تا اولین برد تاریخی این رشته در بازی‌های المپیک را برای خود ثبت کند. آقایی پس از ۱۳ سال بدمینتون ایران را در بازی‌های المپیک صاحب سهمیه کرد ( اینجا بخوانید).

* شمشیر بازی
تیم ملی شمشیربازی ایران در اسلحه سابر یکی از امیدهای کسب مدال برای کشورمان صبح امروز در اولین مسابقه خود برابر ایتالیا قرار گرفت و با وجود نمایش یک بازی زیبا با تنها یک اختلاف امتیاز ۴۵ بر ۴۴ شکست خورد تا از راهیابی به مرحله نیمه نهایی باز بماند. تیم ایران با ترکیب علی پاکدامن، محمد عابدینی و محمد رهبری در ادامه مسابقات برابر تیم آمریکا ۴۵ بر ۳۶ پیروز شدند اما در مقابل تیم مصر ۴۵ بر ۲۴ شکست خوردند و با عنوان ششمی از مسابقات المپیک توکیو وداع کردند ( اینجا بخوانید).

پس از این بازی کمیته ملی المپیک ایران و فدراسیون شمشیربازی به کمیته بازی‌ها بابت ناداوری‌های صورت گرفته در این بازی شکایت کردند که با محرومیت داور بازی ایران ایتالیا حقانیت ایران در ناداوری‌ها اثبات شد تا شاید این حکم مرهمی باشد بر شکست غیر قابل برگشت تیم ایران در این بازی‌ها!

روز ناداوری و شکست/ نتیجه دور از انتظار والیبال وافسوس شمشیربازان

* بوکس
دانیال شه‌بخش بوکسور وزن ۵۷- کیلوگرم ایران عصر امروز چهارشنبه در دومین مبارزه خود در مرحله یک هشتم مسابقات مقابل بوکسور کوبایی قرار گرفت. شه بخش برابر «آلوارز» از کوبا دارنده برنز المپیک قرار گرفت که با قبول شکست مقابل حریف قدرتمندش، از دور رقابت‌ها کنار رفت. این نتیجه در حالی رقم خورد که شه‌بخش پس از باخت در راند اول، به دلیل داشتن خونریزی از ناحیه پیشانی در راند دوم با نظر پزشک دیسکالیفه شد تا بازنده این مبارزه شود. به این ترتیب هر دو نماینده بوکس ایران از دور رقابت‌ها حذف شدند و بوکس ایران در المپیک ۲۰۲۰ تنها با یک برد و دو شکست به کار خود پایان داد ( اینجا بخوانید).

روز ناداوری و شکست/ نتیجه دور از انتظار والیبال وافسوس شمشیربازان

کرونا، مهم ترین معضل بازی های توکیو
کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام کرده است در ۲۴ ساعت گذشت، ۱۶ مورد ابتلاء به کروه شناسایی شده تا جمع کرونایی های بازی‌ها به ۱۶۹ نفر برسد. از ایران هم یکی از خبرنگاران اعزامی صدا و سیما با مثبت شدن تست کرونایش همچنان در قرنطینه است و پیرجهان دونده ایران در دوی ۴۰۰ متر به دلیل مثبت شدن تست کرونایش حضور در این بازی‌ها را از دست داد.

سی و دومین دوره بازی‌های المپیک از اول تا هفدهم مردادماه در توکیو برگزار می‌شود. کاروان ایران تا کنون صاحب یک مدال طلا در این بازی‌ها شده است.

منبع: خبر فوری. مهر

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • یکی از مردم
    0

    نحسی این مجلس تو این یکسال از همه نحسی کل دوران قاجار هم فراتر رفته

  • معلم
    0

    المپیک سیاسی؛کابوس واراست .....متاسفم برای بی سوادی تو،خبرفوری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها