مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان:

روز بدون خورشید در زابل/ طوفان شمال سیستان و بلوچستان ۲۶۱ بیمارتنفسی را روانه بیمارستان کرد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته ۲۶۱ نفر در شمال سیستان و بلوچستان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان و گرد و خاک روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند.

روز بدون خورشید در زابل/ طوفان شمال سیستان و بلوچستان ۲۶۱ بیمارتنفسی را روانه بیمارستان کرد

علیرضا شهرکی افزود: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کردند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۵۶ نفر از این افراد در بیمارستان‌های شمال سیستان و بلوچستان بستری و ۲۰۵ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز تصریح کرد: روز گذشته به سبب توفان شن و کاهش شدید دید افقی میزان ساعت آفتابی زابل به صفر رسید.

محسن حیدری افزود: این برای نخستین بار از ابتدای سال تاکنون است که توفان مانع تابش خورشید در این شهر شده به طوریکه حتی یک دقیقه ساعت آفتابی نیز ثبت نشده است.

وی ادامه داد: وزش بادهای شدید 120 روزه در زابل از شامگاه دوشنبه به توفان گرد و خاک تبدیل شد و روز سه شنبه نیز ادامه یافت تا جایی که توده عظیم گرد و غبار به نیکشهر در یک قدمی جنوب استان نیز رسید و شرایط کیفی هوا را به شدت کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بامداد امروز نیز بیشینه سرعت باد در زابل به 30 متر بر ثانیه معادل 108 کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل، شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به 2500 متر کاهش داد.

حیدری تصریح کرد: هم اکنون نیز باد شدید و گردوغبار گسترده مهمترین پدیده های جوی حاکم در استان هستند که از هیرمند و زهک در شمال استان تا نیکشهر در جنوب استان کشیده شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی، همچنان وزش بادهای شدید 120 روزه در شمال استان و نفوذ گرد وغبار آن به عرض های پایین تر ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • زهرا
    0

    نماینده های مفتخور بیسواد جلسه صیانت را میبردین سیستان بزگزار مبکردین از خدا بیخبران شیطان صفت

  • متین
    0

    کاش سیستان قطعه از فلسطین یا عراق بود الان تمام بنرهاش توی اتوبان ها بود و بودجه جدا از ایران میگرفت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها