غریب‌آبادی: آمریکا در مذاکرات اخیر هفت اقدام ضدتوافق داشت

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: آمریکایی ها در مذاکرات اخیر حاضر نشدند از موضع عنادآمیز خود کوتاه بیایند.

غریب‌آبادی: آمریکا در مذاکرات اخیر هفت اقدام ضدتوافق داشت

کاظم غریب آبادی با اشاره به هفت اقدام ضد توافق امریکا اظهار داشت: امرکایی ها کل تفاهم را به پذیرش بندی درخصوص انجام گفتگوهای آتی درمورد مسائل منطقه‌ای گره زدند و حاضر به لغو دستور اجرایی تحریم تسلیحات نشدند که کاملاً با قطعنامه ۲۲۳۱ وبرجام در تناقض آشکار است.

وی افزود: حاضر به برداشتن تحریم‌های ترامپ علیه بیش از ۵۰۰ نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی و لغو قانون تحریمی کاتسا نشدند. همچنین حاضر به ارائه تضمین در مورد عدم تکرار رفتارهای مشابه دولت قبل در قبال تفاهم هسته‌ای نشدند؛ حتی حاضر نشدند دوره زمانی معقولی را برای تداوم کار شرکت‌هایی که با ایران وارد تجارت می‌شوند، درنظر بگیرند.

قریب آبادی بیان داشت:‌ طرف امریکایی حاضر به بحث درباره خسارات وارده به ایران در اثر خروج غیرقانونی از تفاهم هسته‌ای نشدند. همچنین درباره فعالیت‌ها و تعهدات هسته‌ای زیاده‌ خواهی‌ هایی را مطرح کردند که حتی فراتر از برجام است.

عضو تیم مذاکره کننده ایران در توافق وین خاطرنشان کرد: نپذیرفتند که ابتدا آن‌ها باید تمامی تعهدات را انجام بدهند و پس از راستی‌آزمایی، ایران به اجرای تعهداتش بپردازد.

منبع: اخبار روز ایران

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • عادل
    0

    منکر لزوم اقدامات عمرانی نیستم اما تمام این اقدامات در جهت رفاه قشر خاص قرار دارد در حالیکه اکثریت مردم در وضع فقر و فلاکت قرار دارند دولت رانتی یعنی همین.....

  • محسن
    0

    این جملات رو بگذارید کنار حرف ه‌ای آقای عراقچی که گفته بود در حال تدوین متن توافقنامه هستیم. واقعیت این هست که آمریکا بدنبال رفع واقعی تحریم‌ها نیست،وفقط می‌خواهد بخشی از تحریم ها رو نه در عمل که در حرف برداره و از ایران به این بهانه امتیاز بگیره.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها