رمزگشایی از مثلث برمودا با چند نظریه

مثلث برمودا یکی از عجیب‌ترین اسرار جهان است که نظریه‌های مختلفی در مورد اتفاقاتی که داخل آن افتاده مطرح شده است.

رمزگشایی از مثلث برمودا با چند نظریه

به گزارش لیست ورس، مثلث برمودا از جمله بدنام‌ترین اسرار در جهان است. این مثلث شیطانی مسئول ناپدید شدن بیش از دوازده مورد هواپیما و کشتی و همینطور مرگ حدود یک هزار نفر بوده است. سالانه تقریبا ۲۰ قایق در مثلث برمودا ناپدید می‌شوند.

این منطقه مثلثی شکل در دریا که بین برمودا، پورتوریکو و فلوریدا قرار دارد، در دل دانشمندان و متخصصان و ملوانان و خلبانانی مجبور هستند از آن عبور کنند، ترس و وحشت ایجاد می‌کند. با همه آنچه درباره مثلث برمودا می‌دانیم، هنوز هیچ پاسخ قطعی برای حل معمای این مکان وجود ندارد. در اینجا نظریه‌های که پدیده مثلث برمودا را توضیح می‌دهند آورده شده است.

نظریه کرمچاله

یکی از نظریه‌های مطرح شده درباره مثلث برمودا، «کرم چاله» است. برای علاقه‌مندان به داستان‌های علمی، این نظریه باید جالب باشد. وقتی مردم در مثلث برمودا ناپدید می‌شوند، هیچ اثری برای ردیابی آن‌ها باقی نمی‌ماند. کرم چاله، که اساسا یک پورتال سفر در زمان است، دلیل این امر را توضیح می‌دهد. متأسفانه، دانشمندان هنوز در این زمینه شواهد محکمی از کرم چاله‌ها پیدا نکرده اند، اما نبود مدرک مانع از این باور نشده است که کرم چاله‌ها می‌توانند علت حوادث مثلث برمودا باشند.

نظریه‌هایی که اتفاقات مثلث برمودا را توضیح می‌دهند

در سال ۱۹۴۱ ناو نیروی دریایی یواس‌اس پروتئوس که ۵۸ مسافر و بار را حمل می‌کرد، ناگهان در مثلث برمودا ناپدید شد. یک ماه بعد، کشتی دیگری به نام USS Nereus نیز با ۶۱ مسافر ناپدید شد. هیچ کس نمی‌داند چه اتفاقی افتاده و هیچ سیگنال وضعیت اضطراری از سوی کاپیتان داده نشده است. تیم‌های جستجو همچنین هیچ شواهدی از کشتی‌ها یا اجساد را پیدا نکردند.

تئوری گاز متان

در سال ۲۰۱۶، دانشمندان چندین دهانه عظیم در سواحل نروژ کشف کردند. طول دهانه‌ها تقریبا نیم مایل طول و ۴۵ متر عمق دارد. دانشمندان بر این باورند که حباب‌های حاصل از نشت گسترده گاز متان در بستر عمیق دریا، دهانه‌ها را تشکیل داده است، اما به سراغ تئوری گاز متان برویم. برخی دانشمندان فکر می‌کنند گاز متان مسئول غرق شدن کشتی‌ها و نابودی هواپیما‌ها در مثلث است.

نظریه‌هایی که اتفاقات مثلث برمودا را توضیح می‌دهند

تحقیقات بیشتر همچنین ثابت کرده است که در برخی از نقاط اقیانوس گاز متان بیشتر از مناطق دیگر است. اگر آن گاز در آب آزاد شود، می‌تواند به سرعت کشتی‌ها را غرق کرده و باعث سقوط هواپیما‌ها شود. این اتفاق در عرض چند ثانیه اتفاق می‌افتد و فرصت کافی برای درخواست کمک یا رها کردن کشتی برای مسافران باقی نمی‌ماند.

تداخل الکترومغناطیسی

مکان‌های خاصی بر روی زمین بر قطب نما‌ها تأثیر منفی می‌گذارد و باعث می‌شود آن‌ها در نشان دادن جهت شمال مشکل داشته باشند. صحرای گوبی یک نمونه از این مکان هاست و مثلث برمودا یک مثال دیگر است. این موضوع به دلیل تداخل الکترومغناطیسی است. دانشمندان بر این باورند که این تداخل الکترومغناطیسی یکی از دلایل ناپدید شدن کشتی‌ها و سقوط هواپیما‌ها در مثلث برمودا است.

نظریه‌هایی که اتفاقات مثلث برمودا را توضیح می‌دهند

در طول سال‌ها اخیر، بسیاری از افراد که به مثلث رسیده اند گزارش‌های عجیبی در قطب نما‌های خود مطرح کرده اند. در سال ۱۸۹۵، جوشوا اسلوکوم، اولین مردی بود که به تنهایی در سراسر جهان قایقرانی می‌کرد. او هنگام سفر از جزیره مارتاز وین‌یارد به آمریکای جنوبی در یک سفر ناپدید شد. کارشناسان علت ناپدید شدن وی را به مثلث برمودا نسبت می‌دهند؛ چرا که مردم معتقد بودند اسلوکوم یک ملوان عالی بود و هرگز در دریا گم نمی‌شد.

حادثه دیگری در سال ۱۹۴۵ اتفاق افتاد که پنج بمب افکن اژدر از بالای اقیانوس اطلس پرواز کردند. ستوان چارلز سی. تیلور، رهبر پرواز، پس از مشاهده نارسایی قطب نما و حرکت هواپیما‌ها در مسیر نامناسب با این تصور که به فلوریدا می‌روند به ناوگان خود دستور داد که به شمال شرقی پرواز کنند، اما او به اعماق اقیانوس اطلس سفر کرد. وقتی هواپیما‌ها به مثلث برمودا نزدیکتر شدند، سیگنال‌ها و ارتباطات خود را از دست دادند و دیگر هرگز دیده نشدند.

گردباد دریایی

گردباد‌های دریایی مانند تورنادو‌ها هستند، اما به جای خشکی بر روی توده‌های آب شکل می‌گیرند. مردم چندین بار گردباد‌های دریایی را در مثلث برمودا مشاهده کرده اند و برخی معتقدند که این‌ها عامل ناپدید شدن کشتی‌ها و هواپیما‌ها هستند. هنگامی که یک گردباد ایجاد می‌شود، آب‌های اقیانوس فوران می‌کنند. اگر این اتفاق در هنگام عبور کشتی یا هواپیما رخ دهد، به راحتی در چند ثانیه باعث واژگون شدن یا سقوط آن‌ها می‌شود. علاوه بر این، برخی از قسمت‌های جریان گلف استریم با لبه مثلث برمودا هم مرز است. این جریان منجر به ایجاد امواج عظیم می‌شود که می‌توانند به سرعت کشتی‌ها و قایق‌ها را غرق کنند.

نظریه‌هایی که اتفاقات مثلث برمودا را توضیح می‌دهند

یکی از نمونه‌های این نظریه ناپدید شدن پرواز شماره ۱۹ پس از جنگ جهانی دوم است. آخرین سوابق ارتباطی پرواز گزارش‌های نگران کننده‌ای از مسافران بود که توصیف می‌کردند چگونه همه چیز عجیب به نظر می‌رسد. یکی از خلبانان اظهار داشت که آن‌ها وارد «آب سفید» می‌شوند و کاملاً گم شده اند. پس از آن گزارش، هواپیما ناپدید شد.

بیگانگان

در هر مسئله رازآلودی که مطرح می‌شود، پای نظریه دخالت بیگانگان و موجودات فضایی نیز به آن باز می‌شود. مثلث برمودا نیز از این قاعده مستثنی نیست. با اینکه هیچ مدرکی برای مقصر دانستن بیگانگان به عنوان دلیل وقوع حوادث مثلث برمودا وجود ندارد، اما در شرایطی که ما به سختی می‌توانیم دلیل ناپدید شدن هواپیما‌ها را توضیح دهیم، فضایی‌ها گزینه راحت تری برای توجیه هستند. افرادی که این نظریه را باور دارند، مدعی هستند که مثلث برمودا محل تجمع بیگانگان است و در آن برای انجام تحقیق افراد را می‌ربایند.

نظریه‌هایی که اتفاقات مثلث برمودا را توضیح می‌دهند

کریستوفر کلمب در حالی که برای اولین سفر خود در این منطقه بود، روایت می‌کند که او شعله‌ای را در دریا دیده است. او می‌گوید چند هفته نیز دوباره یک نور عجیب در فاصله دور ظاهر می‌شد. آیا این می‌تواند یک مشاهده بیگانه باشد؟

دزدان دریایی

نظریه‌هایی که اتفاقات مثلث برمودا را توضیح می‌دهند

دزدان دریایی از زمانی که سارقان توانستند در دریا سفر کنند ایجاد شدند.. کارشناسان این نظریه به وجود واقعی دزدان دریایی کارائیب اشاره می‌کنند و معتقدند که دزدان دریایی می‌تواند یکی از دلایل ناپدید شدن مثلث برمودا باشند. البته ایالات متحده، بار‌ها به مسافران و ملوانان در مورد احتمال برخورد با کشتی‌هایی که مشغول فعالیت غیرقانونی نزدیک به باهاما هستند هشدار داده است، اما قطعا دزدان دریایی نمی‌توانند عمل سقوط هواپیما‌ها بوده باشند.

نتیجه گیری
مثلث برمودا یکی از عجیب‌ترین اسرار جهان است. نظریه‌های زیادی پیرامون این قطعه از اقیانوس شکل گرفته است، اما به نظر می‌رسد هیچ یک از آن‌ها پاسخ رضایت بخشی ارائه نمی‌دهند. فقط زمان کلید این معما را برای ما روشن می‌کند، یا شاید هم اینطور نباشد. در حال حاضر، ما فقط منتظریم ببینیم که آیا نظریه‌های جدید سرانجام جواب قطعی مورد نظر ما را می‌دهند یا خیر.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • پیشگو
    0

    گزینه اول یا همان کرم چاله ها بیشتر احتمال داره چون حداقل از اینهمه ناپدید شدگان یک اثری باقی میموند

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      سلام نظرمن همان نظریه اول درسته

    • امین
      0

      شاید چیزی غیر از اینا باشه که در ذهن ما نمیگنجه

  • عبداله
    0

    گذشت زمان وپیشرفت دانش تمامی معماهای بشری حل میشود در آینده نه چندان دور

  • ابی رئیسی
    0

    خبر فوری عزیز، بعضی وقت ها فقط میخوای نوار خالی پر کنی! تیتر میزنی که اصلا با محتوای ارائه شده ربطی نداره! بیش از ۱۵ سال پیش یه کتاب خونده بودم راجع به مثلث برمودا که اطلاعاتی که داشت خیلی کامل تر از این مقاله بود.... تیتر زدی رمز گشایی از مثلث مثلث برمودا با چند نظریه!!!! بعد نتیجه گیری کردی که هیچ کدوم از این نظریه ها پاسخ درستی به ما نمیده و زمان نیاز‌.... واقعا با این نتیجه گیری رمز گشایی هم شد.....

    نظرات شما -
    • شش
      0

      دهنتو.....دمت گرم

  • رضا
    0

    احتمالا زیاد اونجا زیر آب یه چندتا اخوند هست ادمارو میکشن پایین

    نظرات شما -
    • حقگو
      0

      دیشب تو آب نمک خوابوندن تورو؟نه شایدم ترشی انداختنت

  • شهرام
    0

    عنوان درستی برای این مطلب استفاده نشده. زیرا تمام مطالبی که نوشتید قبلأ هم مطرح بوده،بنابراین رمز گشایی کاملأ غلط است

  • طه
    0

    سالها قبل در جایی نقل شده بود از علائم غیبی است و حضرت بقیه الله الاعظم عج از وقایع حقیقت آن مطلع هستند. اللهم عجل لولیک الفرج.

  • مجید
    0

    اخه مگه می شه با صدها ماهواره تجسس که دور زمین می گردند .تا بجایکه ماهواره از اون بالا می تونه روزنانه تو دستت رو بخوته باز این منطقه سالها زیر سوال باشه اونور ابی ها هم ازاین بازی سرکاری خوششون میاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها