روحانی در آخرین جلسه هیات دولت: برخی واقعیت ها را به مردم نگفتم، می ترسیدم وحدت ملی آسیب ببیند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما در این سال‌ها واقعیت‌ها را به مردم گفتیم، گفت: ما خیلی از اشکالات را پاسخ ندادیم تا وحدت ملی در کشور حفظ شود.

روحانی در آخرین جلسه هیات دولت: برخی واقعیت ها را به مردم نگفتم، می ترسیدم وحدت ملی آسیب ببیند

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز (یکشنبه) در آخرین جلسه هیئت دولت با بیان اینکه ما در این سال‌ها واقعیت‌ها را به مردم گفتیم، گفت: البته بخشی از واقعیت‌ها را نگفتیم چراکه به نظر من نمی‌شود آنها را بگوئیم زیرا من گفتن آنها را مفید فایده نمی‌دانستم.

روحانی گفت: هدفی که ما باید دنبال کنیم وحدت ملی است و من می‌ترسیدم که این دُر گران‌بها صدمه ببیند. ما خیلی از اشکالات را پاسخ ندادیم تا وحدت ملی در کشور حفظ شود.

اهم اطهارات وی را در ادامه به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

* مردم ما به خوبی آگاهی دارند که شرایط این دولت در چهار سال نخست با چهار سال دوم یکسان نبود. در چهار سال اول از لحاظ داخلی، بین المللی و سرمایه اجتماعی و امید مردم به آینده شرایط بهتری داشتیم. در چهار سال دوم کمی متفاوت بود. به هر حال در چهار سال اول در دوران تعامل با جهان بودیم و به خودمان کاملاً اطمینان داشتیم که حریف قدرت‌های بزرگ در مذاکره هستیم.

* حتی ‌یک در میلیون تردید نداشتم که در مذاکره با جهان شکست نمی‌خوریم و شکست نخوردیم باز هم اگر مذاکره‌ای بود شکست نمی‌خوریم. آنقدر دیپلمات‌ها و حقوقدان‌های قوی و توانمند در خط مقدم داریم که دیدیم که در مقاطع بسیار حساس به پیروزی رسیدیم.

* وقتی در تعامل و در مذاکره با یک یا چند قدرت یا با جهان هستیم آنچه را که پیروزی می‌نامیم نهایت امر است. ممکن است جایی شکست و جای دیگری پیروزی باشد اما وقتی پیروزی ما ۹۰ و شکست ما ۲۰ بود تفاضل ما می‌شود ۷۰، بنابراین می‌گوییم پیروز هستیم و پیروز هم بودیم.

* آثار آن این پیروزی را هم مشاهده کردید. پیروز یا شکست تنها به گفتن نیست، که کسی بگوید، بلکه علائم و شاخص دارد. اگر بعد از مذاکره در ۲۳ تیر ۹۴ دیدید که تورم کاهش یافته، رشد اقتصادی و اشتغال و سرمایه‌گذاری بالا رفته و صادرات بیشتر از واردات بود و در دهها شاخص دیگر پیروز شدیم.

* ما که مذاکره نکردیم فقط در سیاست پیروز شویم البته در سیاست هم پیروز شدیم در اقتصاد آثارش را دیدیم البته آرزوی ما این بود.

* من یکبار این را توضیح داده‌ام که مقام معظم رهبری در ۱۳ دی‌ماه سال ‌گذشته برای بازگشت آمریکا به برجام و ما هم به تعهداتمان به برجام به ما اعلام کرده بودند که چه کاری انجام بدهیم، البته قبل از آن هم خصوصی به من فرموده بودند، بعد از آن هم ایشان علنی در سخنرانی روز اول فروردین اعلام کردند.

* ما می‌توانستیم براساس همان دستورات و چارچوب اجرا کنیم و تحریم را برداریم اما در جای دیگر گرفتار شدیم و الان جای بحث آن نیست. اگر این اتفاق نیفتاده بود امروز در شرایط بهتری دولت را به اتمام می‌رساندیم.

* در اواخر سال ۹۲ تورم ۳۵ درصد را کاهش داده به ۱۵ درصد در سال ۹۳ رساندیم و در اواخر سال ۹۴ نرخ تورم، تک رقمی شد این در حالی است که در سال ۹۵ و ۹۶ و سه ماهه اول سال ۹۷ نرخ تورم تک رقمی بود، اما بعد از اینکه وارد جنگ اقتصادی شدیم نرخ تورم تغییر کرد.

* شرایط خیلی روشن و واضح است اگر کسی زمان صلح و جنگ را تشخیص نمی‌دهد باید غصه خورد. این جنگ بر ما تحمیل شد زیرا آغازگر این جنگ نبودیم. اگر دوران جنگ تحمیلی نبود آثار و علائم اقتصادی نشان می‌داد همان روند را ادامه می‌دادیم.

* اینکه مردم عزیز ما از لحاظ معیشت ناراحت هستند که حق آنها است. باید ببینیم که در شرایط جنگ چه کاری می‌توانستیم انجام دهیم. در شرایطی که نگذاشتند نفت ما صادر شود و صادرات ما را با مشکل مواجه کردند و روابط بانکی ما را مسدود کردند. وقتی روابط بانکی در کشور نباشد و از طریق تراستی و دلال معامله می کنید حداقل ۲۰ درصد درآمد شما کاهش پیدا می‌کند و اگر چیزی وارد می‌کنید ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

* {با اشاره به توقف واردات در دوران تحریم} در این شرایط فشار بر مردم وارد شد و ما بخاطر شرایط تحریم واردات ۲۵۰۰ قلم کالا را متوقف کردیم وقتی واردات ممنوع شود آثارش معلوم است مثلا وقتی واردات خودرو را ممنوع می‌کنیم در داخل گران می‌شود اما چاره‌ای نبود.

* اجناسی که جزو مواد اولیه کارخانجات برای اشتغال است به آن اولویت دادیم. موادی که جزو کالاهای اساسی و برای زندگی مردم بود با ارز ۴۲۰۰ تومانی واردکردیم و همه تلاش خود را در این زمینه انجام دادیم.

* در شرایط جنگ توزیع کالاهای اساسی کوپنی می‌شود اما جیره بندی نکردیم و در این شرایط کشور اداره شد.

* در جلسات اولیه اقتصادی سال ۹۷ این را تکرار کردم که سیاست من وفور در بازار است جنس باید در بازار باشد اما قیمت دست ما نیست تا جای که بتوانیم باید کنترل کنیم.

* { بیان اینکه برای کالاهای اساسی از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کردیم} قیمت کالا فقط ارز نیست حمل و نقل و مسائل دیگر هم هست. تورم کل کشور در قیمت جنس تاثیر گذار است ما توان خود را در این زمینه به کار گرفتیم و کار ما بی‌نقص نبوده است، ما عیب داریم و معصوم نیستیم. تلاش این بود که عیب ما کمتر باشد اگر عیب و نقصی داشتیم از مردم عذرخواهی می کنیم واز آنها طلب عفو و رحمت می‌کنیم برای اینکه ما در حد توان اقدامات خودمان را در آن شرایط انجام دادیم.

* در شرایط جنگ و فشار سخت، توسعه کشور را رها نکردیم، قاعدتا کشوری که وارد جنگ می‌شود مسیر توسعه را رها می‌کند و به زندگی عادی مردم می‌پردازد. اگر ما برای پالایشگاه بید بلند ۳.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری کردیم. برای اینکه فلرها و گازهای که سوخت می‌شود را جمع آوری کنیم این یک کار عظیم و بزرگ بود.

* در این شرایط بسیار سخت و مشکل، آمار و ارقام ما نشان می‌دهد که در سدسازی، تصفیه خانه آب و فاضلاب و رساندن آب به روستاها نهایت تلاش خود را کردیم آمار و ارقامی وجود دارد. می‌توان این مقایسه را انجام دهید که حدود یک میلیون نفر از روستاییان عزیز ما سال ۹۲ از آب آشامیدنی سالم و پایدار استفاده می‌کردند و الان هم ۱۰ میلیون نفر از آب آشامیدنی استفاده می کنند.

* در بنزین نه تنها خودکفا شدیم بلکه بنزین را صادر می‌کنیم. مجبور نیستیم از پتروشیمی بنزین بگیریم که سلامتی همه مردم دچار خطر شود. ما به خاطر سلامت مردم و برای خودکفائی پالایشگاه عظیمی را که ۱۸ تا ۱۹ درصد کار آن انجام شده به افتتاح رسانده و تکمیل کردیم.

* این مسائل آشکار و روشن است و جای تردید نیست پس ما توسعه را رها نکردیم. البته شاید تلاش‌ها در شنبه و یکشنبه را انکار کنید اما نمی‌توانید پنجشنبه‌های افتتاح را انکار کند. به عبارتی پنجشنبه‌های افتتاح در تاریخ ما ماندگار خواهد شد و امروز بعداظهر هشتاد و هشتمین افتتاح را خواهیم داشت و در روزهای گذشته به دلیل نبود وقت در سایر ایام هفته افتتاح‌ها را انجام دادیم.

* فقط در یک روز هزار و ۴۴۳ تخت بیمارستانی افتتاح شد. سال گذشته نیز بیش از هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی را افتتاح کردیم و الان هزار و ۲۶۶ تخت بیمارستانی در تهران آماده افتتاح است.

* روز گذشته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می‌کرد که ۹۷ درصد افتتاح‌ها انجام شده و ۲ تا ۳ درصد افتتاح طرح‌ها و پروژه‌ها باقی مانده است. به عبارتی ما توسعه را رها نکردیم. البته در برخی از بخش‌ها برنامه‌های ما اجرایی نشد و برنامه‌هایی بود که نیمه کاره به آن رسیدیم و برنامه‌هایی نیز به طور کامل به آن رسیدیم و اجرایی شد.

* {با اشاره به برنامه‌هایی که برای ایجاد خط ریلی قطار سریع السیر داشت} پیش از این نیز گفتم که در دولت یازدهم و دوازدهم تکنولوژی قطار سریع السیر وارد کشور شود و این فقط آرزو نبود بلکه قرارداد آن بسته شد و برای آن پول پرداخت شد تمام شد و مطالعات آن تمام شد. حتی یکی از طرح های زیربنایی آن اجرا شد که تحریم‌ها اجازه ادامه کار را نداد.

* اگر تحریم ترامپ نبود، ‌ راه آهن تهران - اصفهان افتتاح می‌شد و حتی قطار سریع السیر کشور برقی شده بود و بسیاری از پروژه‌ها از جمله راه آهن تهران - مشهد به اتمام می‌رسید. همه این طرح‌ها، ‌ پروژه‌هایی بود که قرارداد آن منعقد شده و همه کارهای آن را انجام دادیم ولی در محل اجرا دچار مشکل شدیم.

* در حمل و نقل نیز به مردم قول داده بودم که همه کامیون‌ها را نوسازی می‌کنیم، که این کار را انجام دادیم و برنامه‌ریزی لازم انجام شد و پول و ارز آن را نیز تخصیص دادیم و با کشورها قرارداد بستیم که ۵۴ هزار کامیون در طرح نوسازی قرار بگیرند. البته این تعداد کامیون در طرح نوسازی همچنان هستند ولی طرح گفته شده که قرار بود با سرعت اجرایی شود، با تحریم‌ها مواجه شدیم.

* { با بیان اینکه برخی از مواردی که در پی نوسازی بودیم، ‌ تجهیزات دفاعی است} ‌ این طرح به این صورت بود که ارتش و سپاه ما را به مدرن‌ترین سلاح‌ها مجهز کنیم و وزیر دفاع شهادت می‌دهد که ما در پی اجرای شدن این موضوع بودیم و قرارداد این موضوع بسته شد و جزئیات آن نیز انجام شد ولی گفتند وقتی تحریم سازمان ملل برداشتیم شود، این تجهیزات را در اختیار کشور قرار می‌دهند.

* ترامپ خودش را کشت تا تحریم نظامی و دفاعی ایران در سازمان ملل برداشته نشود ولی موفق نشد، ما این تحریم را نیز برداشتیم. در مهرماه سال گذشته تحریم سلاح برداشته شد ولی به دلیل تحریم و عدم فروش نفت پول خرید نداشتیم ولی قرارداد آن کاملا آماده است.

* برخی از طرح‌ها جزو آرزوهای من بود که برای آن با زحمات زیاد مذاکره کردیم. برای همین تجهیزات دفاعی، ‌ برای نوع، ‌ مقدار، ‌ پول آن و چونه زنی، مذاکره شد و به ثمر نشست ولی اجرایی نشد. برخی از موارد هم تا ۲-۳ متری افتتاح پیش رفتیم. یعنی کار را انجام دادیم و چند هفته دیگر برای نهایی شدن پروژه زمان باقی مانده است.

* نخستین مصوبه هیات دولت یازدهم احیاء‌ دریاچه ارومیه است که سد و ۳۵ کیلومتر تونل برای آن ساخته شده است و ۶۰۰ متر از نهایی شدن پروژه باقی مانده است و با روزی ۱۲ متر پیش روی، ‌ یک تا ۲ ماه دیگر این پروژه افتتاح خواهد شد.

* برای اینکه ۱۲۲ میلیون متر مکعب آب در سال وارد دریاچه شود، همه کارهای آن در تبریز انجام شده و دو هفته دیگر تا افتتاح باقی مانده است. شبیه این کار در ارومیه انجام شده و ۵۱ میلیون متر مکعب آب در چند هفته دیگر وارد دریاچه خواهد شد.

* رییس دانشگاه پزشکی سیستان و بلوچستان روز گذشته به من گفت در کشور بعد از انقلاب پروژه‌های بیمارستانی نسبت به قبل از انقلاب ۳.۵ برابر و در سیستان و بلوچستان ۷ برابر شده است. کار بزرگی در این سال‌ها در دولت‌های مختلف صورت گرفته است.

* در این دولت در بخش سلامت و طرح تحول سلامت کار بسیار عظیمی صورت گرفته است و یکی از آرزوهایی که محقق شد طرح تحول سلامت بود. یکی از آرزوهایی که محقق شد، مساله دسترسی مردم به فضای سایبری و پهنای باند بود و اگر اینها محقق نمی‌شد ما در شرایط کرونا با مشکلاتی زیادی مواجه می‌شدیم.

* بسیاری از طرح‌ها که لیست بلندبالایی از آنها دارم، طرح‌هایی هستند که تصمیم گرفتیم و رفتیم و اجرا کردیم، و به ثمر و اجرا رسید در پتروشیمی و معدنی کارهای عظیمی صورت گرفت و همه اینها اجرایی و عملیاتی شد.

* آب را بردیم و به شرق کشور رساندیم و چند فاز آن را اجرا کردیم، آب به سیرجان، گل‌گهر، سرچشمه، اردکان رسید، آبرسانی را در سه فاز اجرا کردیم فازهای دیگر را هم برنامه‌ریزی کردیم.

* می‌خواهم این را بگویم که حتی در دوران تحریم ما کارهای عظیم و بزرگ توسعه‌ای را رها نکردیم، یک ۷۵۷ کیلومتر راه‌آهن افتتاح کردیم، تاریخ ایران را ورق بزنید، کی در تاریخ چنین چیزی داریم این کار عظیمی است که صورت گرفته است.

* همه استان‌های همدان، ارومیه، کرمانشاه، رشت همه به راه‌آهن متصل شدند، به‌زودی اردبیل، سنندج، یزد-اقلید، خاش- زاهدان، چابهار- زاهدان کار عظیم و بزرگی انجام گرفته است.

* مردم در سختی معیشت بودند توان خود را به‌کار گرفتیم طرح‌های توسعه‌ای را رها نکردیم در عین حال برخی از آنچه جزو برنامه ما بود، اجرا شد، برخی هم اجرا نشد.

* در این جلسه می‌خواهم از معاون اول و همه وزیران، معاونین در حضور ملت ایران قدردانی کنم. می‌دانم چه روزهای سختی بر اینها گذشت، در روزهای زلزله، فروردین ۹۸، سیل چه سختی‌هایی بر اینها گذشت، در روزهای کرونا چه روزهای سختی بر مدافعین سلامت و بر وزارتخانه‌های مختلف ما گذشت.

* می‌دانم افتخار اینکه امروز بتوانیم صدها هزار نفر را در روز واکسینه کنیم، برای تولید داخلی، ورود خارجی چقدر سخت بود اما اینکار انجام گرفت.

* در این روزهای سخت همه دست به دست هم دادند، وزارتخانه‌های صنعت، کشور، خارجه، بهداشت درمان، نفت، نیرو، ارتباطات، همه دست به دست هم دادند و در کنار هم قرار گرفتند، بانک مرکزی چقدر تلاش کرد برای اینکه این پول تامین شود و اجرا شود، شرکت‌های دانش‌بنیان، بخش فناوری ریاست جمهوری همه دست به دست هم دادند و امروز ما شرایط نسبتا مطلوبی را می‌بینیم.

* آنچه که ما می گوییم انجام دادیم در شرایط سخت جنگ و کرونا و خشکسالی انجام دادیم.اگر کسی می خواهد راجع دولت صحبت کند هر سه را در کنار هم ببیند.

* از لحاظ امنیت هم از وزارت اطلاعات، وزارت کشور و دفاع تشکر می کنم چرا که همه کار کردند تا کشور که در شرایط سختی بود در شرایط امنیت قرار گرفت. در بخش کشاورزی کار بزرگی در طول این ۸ سال صورت گرفت که از همه کشاورزان تشکر می کنم. محصولات کشاورزی از ۹۷ میلیون تن به ۱۲۵ میلیون تن رسیده است. روشن است که چه حرکت خوبی در این زمینه انجام گرفته است.

* در آبیاری قطره ای هرچه که بوده تا ۹۲ بیش از آن در آبیاری قطره ای به آن اضافه کردیم. آنچه که در مساله گاز برای روستاها بوده به اندازه آن و بیشتر اضافه کردیم. ۱۴ هزار روستا به ۳۳ هزار روستا رساندیم. البته با توجه به کارهای که زیادی انجام شده است هنوز بدهکار هستیم.

* اگر شرایط ، شرایط مناسب تری بود و همه با هم همکاری کرده بودیم و قوای دیگر بیشتر دولت را یاری کرده بودند، ‌اگر فاصله ها کمتر بود و انسجام ملی بیشتر بود به نقاط بهتری می رسیدیم.

*از همه آنهایی که در بخش اجرا و بخش های دیگر دولت را یاری کردند تشکر و سپاسگزاری می کنم اجرا آنها با خداوند باشد.

* مردم در این سه سال و نیم از لحاظ تامین زندگی، اجاره مسکن در رنج و سختی بود و روزهای بسیار سختی بر آنها گذشت. البته کاری که ما می توانستیم انجام دهیم این بود که بسته معیشتی را اضافه کنیم و در کنار آن حقوق را بالا ببریم. حقوق بازنشسته ها را بالا ببریم. در حدی که توان داشتیم یاری و کمک کردیم اما در عین حال از ملت بزرگ ایران به خاطر رنج هایی که کشیدند عذرخواهی می کنم و به خاطر پیروزی که بدست آوردند تشکر می کنم.

*ملت ما دوبار پیروز شد. در دولت یازدهم ملت در مذاکرات و تعامل سازنده پیروز شد. در دولت دوازدهم در ایستادگی و مقاومت در برابر آمریکا و دشمنان موفق و پیروز شد و شکست حتمی به آنها داد و خود آنها هم اعتراف کردند. ملت با این مقاومت آنها را پای میز مذاکره کشانده است. هردو موفقیت بزرگ در دولت یازدهم و دوازدهم مربوط به ملت و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است. دولت هم در حد توان خود در این زمینه کاری که از دست آن برآمده انجام داده است.

* خداوند به همه کسانی که به ملت خدمت کردند اجر فراوان بدهد. به ملت بزرگ ایران که کارعظیم و بزرگی در این ۸ سال انجام دادند خیر بزرگ و جزای وافی به آنها عنایت کند و ما هم بتوانیم هرکجا که هستیم خادم کوچکی برای ملت و نظام و ایران باشیم.

منبع: خبرآنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 55
  • ح
    0

    ای خدا کابوس روحانی کی تموم میشه , تو رو به خدا برو برو برو

  • دکستر
    0

    باشه دمت گرم ک نگفتی روحانی میدونی پولام توی بورس شما از دست رفت الان خداشاهده به قران قسم ن خونه دارم ن وسیله خونه توی انباری سرکارم زندگی میکنم همش هم بخاطر بورس از تمام خانوادم دعوت کردم بیان توی بورس همرو بدبخت کردم خودمم بیچاره یک ساله همه باهام قطع رابطه کردن میگن ....

  • ایرانی
    0

    جناب روحانی ؛ جنابعالی میتوانستی با استعفاء و گفتن واقعیت به مردم به یک قهرمان ملی تبدیل بشی ولی الآن به یک بزدل ترسو و خائن به رأی مردم تبدیل شدی !!!!!!!!!!!

  • افسوس
    0

    حالا که ‌شما نگفتید نه تنها وحدت ملی آسیب دیده بلکه اعتماد ملت به دولت هم از دست رفته. ایکاش واقعیت ها را گفته بودید و مردم را نامحرم نمی‌دانستید. اونوقت می دیدید چگونه همین مردم دولت را یاری می‌کردند. حالا هم وحدت ملی و هم اعتماد ملی ازدست رفته است.

  • ایرونی
    0

    آقای روحانی درهر صورت خسته نباشید ---ولی سخنی دارم باشما واقعا شما خودرا نماینده مردم میدانی اگر جواب شما مثبته دروغ میگی چون بقول شعار معروف مردم ولی نعمت شما هستند آگر واقعیت را به مردم نگفتید این خیانت به مردمی است که به شما اعتماد کردند این نگفتن حقیقت وپشت پرده نه بخاطر حفظ وحدت ملی بلکه برای حفظ موقعیت آینده وجان خود بوده ومصلحت ----که هرچه میکشیم ازاین مصلحته---------

  • قاسم
    0

    حسن خالی بند این‌قدر خالی نبند

  • متحیر
    0

    اگر هم راست بگویی که معمولا نمیگویی برای حفظ صندلی و موقعیت خودت و عافیت طلبی بوده که برای همه ثابت شده است واقعا شما کدام مسئول در هر سطحی را در دنیا سراغ داری که برای فرار از مشکلات و پاسخگویی یکسال واندی از اتاقش بیرون نیاید و ملتش را غرق در مشکلات رها کند و ادعای پیروزی هم بنماید آینده نزدیک خیلی از مسایل را روشن خواهد کرد وشما ناچار به پاسخگویی در پیشگاه قانون و ملت رنج کشیده ایران خواهید بود......

  • سید اکبر
    0

    تا حالا نگفتی الان نگو

  • 598
    0

    روحانی دروغ نگو سر قضیه بنزین داشتی وحدت ملی رو از هم میپاشیدی - سر قضیه آب خوزستان داشتی انسجام ملی رو به هم میریختی - سرقضیه گرانی و صف گوشت و روغن و مرغ داشتی وحدت ملی رو از هم میپاشوندی - سر قضیه اتنخابات 96 دوقطبی کردی و کلی دروغ و تهمت زدی و انسجام ملیرو تهدید میکردی باز دم دمای آخر رفتن باز دروغ میگی سلطان دروغ و ریا

    نظرات شما -
    • به ۵۹۸
      0

      دروغ و تهمت زد تو ۹۶؟خخخخخخخ

  • محمد
    0

    تو كه كشور و مردم هزار فرقه كردي دم از وحدت ميزني و خوب از اين شعار سو استفاده كردي چون خودت جزيي از وحدت بودي و امنبت و ارامش خودت و خانواده ات جزيي از اين وحدت بود تا گزندي به خودت و هم فكرانت نرسد چون ابزاري خوبي وحدت براي مخفي شدن پشت وحدت و پوست مردم را كندن

  • جهت
    0

    این مصلحت اندیشی و حفظ منافع و حب ریاست طلبی و وطن فروشی و عدم شفافیت و دروغگویی و پنهان کاری و استبداد و کشتار و سیاه بازی ، روح و وجود شما کارگزاران و تصمیم گیران را در تسخیر خود گرفته و این بعنوان یک واقیعت تاریخی میباشد که بعنوان یک لک ننگ بر وجود شما آشکار بوده و برای آیندگان درس عبرتی خواهد بود .

  • دن کیشوت
    0

    جنایتی که آخوندها در حق کشور و مردم مرتکب شدند،در طول تاریخ هفت هزار ساله این سرزمین بی سابقه است.

    نظرات شما -
    • ساچو
      0

      قابل توجه حاج منصور ارضی_ جواب بده حاج آقا نسل جدیدو نمیشه با روش کهنه شما پای کار آورد. این دیگه ربطی به حسن روحانی منحوس نداره.......حاکمیت.

  • داودی
    0

    جناب اقای روحانی با عرض احترام به شما حضرتعالی فرمودید واقعیت ها را به مردم نگفتم ؟ و دلیل خوبی هم اوردید ! برادر بزرگوار بنده بعنوان یک شهروندی که بشما رای داده چند مطلب را یاداوری میکنم مطلب اول شما چندین سال یک نفر پیر مرد 70 - 80 ساله را به وزارت صمت گماردید که شامل سه وزارتخانه میباشددر حالیکه در این سمت وزیری جوان پویا با پتانسیال فراوان طلب میکند تمام دلسوزان وطن و بزرگان علم سیاست در روزنامه ها و تریبونها از شما خواستند او را به جهت کهولت سن و عدم کار ائی مثبت و فحاشی هائی که به ارباب جراید و خبرنگاران میکندرا برکنارکنید ولی شما به چه جهت و چرا او را عزل نکردید؟ برای ملت ایران سوال است و دیدید که هم خود او و فرزندانش از این خلا بی توجهی شما سوء استفاده کردندو ان پرونده سنگین برای اقای وزیر و فرزندانش و دامادش رقم خورد مطلب بعد حضرتعالی با ان لبخند زیبای خودتان به خبرنگاران فرمودید منهم از گرانی بنزین خبر نداشتم صبح جمعه وقتی بیدار شدم متوجه شدم ! این پیام شما حامل چندین پیام است اول اینکه در این گرانی من نقشی ندارم دوم این گرانی از جای دیگری رخ داده سوم تحریک و تهیج مردم به شورش و اعتراضات بقیه پیام را افراد زیرک خوب میدانند برادر بزرگوار مرغ پخته هم از این صحبت شما خنده اش میگیرد شما مردم ایران را چه فکر کردید شما به شعور ملت ایران توهین کردید مردم ایران را کودن و عقب افتاده فکر کردیدشما بجای تحریک مردم میتوانستی از قدرت و سمت خودتان استفاده کنید و جلو این گرانی بنزین را بگیرید ویا اگر واقعا از نظر حکومت باید این کار میشد افکار عمومی جامعه را راضی کنی و با انان صحبت کنی و علت انرا هم برای همین ملت که بشما رای دادند میفرمودید مطمئنا ملت همکاری و مساعدت با شما میکردند نتیجه این سهل انگاری و نا پخته صحبت کردند چه شد عده ای از جوانان رشید و سلحشور این مملکت را با سیاست خودتان به زیر خروارها خاک فرستادی شما در مقام رئیس جمهور و رئیس دولت ایران چه جوابی به پدران و مادران این جوانان دارید !در حالیکه میتوانستید به راحتی از این موضوع گذر کنید .جناب اقای روحانی جان برای همه عزیز است وقتی کرونا امد شما به چند بیمارستان و مراکز مقابله با کرونا سرکشی کردید وظایف شما را رئیس مجلس انجام میدادند و دایم به این مراکز سرکشی میکردند و جالبه از ایشان هم انتقاد میکردید جناب روحانی هرکسی را بهر کاری ساختند لباس ریاست جمهوری و مدیریت این مملکت برای شما بزرگتر از ان بود که شما بپوشید شما برای ملت ایران یک شخصیت ناشناخته و مجهول هستید مردم ایران به شما شک و تردید دارند . در گذشته نچندان دور دروغ ننگ و عار بود ولی متاسفانه شما انرا به صحنه سیاسی و اقتصادی و اجتماعی ایران کشاندید . اقای روحانی شما حتی به خودتان زحمت ندادید قانون اساسی ایران را مطالعه کنید شما بدست چه کسی حکم ریاست جمهوری گرفتید این حکم بشما تنفیذ شد البته معنی انرا خوب میدانید پس چرا چانه زنی و تعامل و گفتمان با نهاد رهبری انجام نمیدادید هر از گاهی در دوره اول مشکلات مملکت را بصورت مرموز و مجهول به مردم ادرس میدادید .این مردم بشما رای دادند شما مشکلات انان را حل و فصل کنید نه خودشان حل و فصل کنند مگر جنگل است هرکس بلند شود برای اصلاح ساختار اداره مملکت اقدام نماید اینکه میشود حسین قلی خانی و هرج و مرج بنابراین مردم بشما شک و تردید و ظن دارند شما را از خود نمیدانند ! فقط برای شما دعا میکنم خدا عاقبت بخیرت کند .///

    نظرات شما -
    • ثان
      0

      درود و عرض ادب خدمت مسئولین و کاربران فهیم سایت وزین خبر فوری،در ابتدا تشکر ویژه ای دارم از جناب داودی عزیز که در این نوشتار به واقع حق مطلب را ادا نمودند و به نکته درستی اشاره داشتند.حقیر با خواندن مطلب یاد ماجرای از بهلول افتادم، روزی هارون به همراه خلیفه به حمام رفتند،خلیفه در اقدامی قصد داشت تا بهلول را دست انداخته و موجبات خنده همراهان را فراهم کند، رو به بهلول کرده و گفت بهلول من چند میارزم،بهلول بدون لحظه ای تردید گفت:500 دینار خلیفه که از این پاسخ برافروخته شده بود گفت مردک این لنگ من فقط 500 دینار ارزش دارد،حال تو میگویی 500 دینار.بهلول در حالیکه خود را می شست گفت من هم چیزی را که ارزش داشت گفتم.حال در افاضات جناب روحانی باید گفت حرف و قول شما با آن سابقه در دروغ پردازیها پشیزی دیگر ارزش ندارد و اگر- البته اگر- ارزش وجود داشته باشد فقط و فقط جایگاه ریاست جمهوری است که دارای ارزش می باشد.جناب روحانی بد نیست که حالا و پس از این هشت سال که مردم را به شدت به رنج و زحمت انداختی کمی با خود فکر کنی که چه کردی؟البته این سوال دو پاسخ از طرف شما دارد،شاید بگویی که گروههای داخلی صاحب قدرت نگذاشتند که من کار کنم .که اگر چنین باشد باز هم خیانت کرده ای چرا که باید در همان زمان واقعیات را به مردم می گفتی و یا اینکه توانایی نداشتی والبته در این صورت هم خیانت کرده ای و باید استعفا میدادی.و در آخر با این بیت شعر حرفم را به پایان می برم : دیده های عقل گر بینا شوند خودفروشان زودتر رسوا شوند بر خود لازم میدانم که مجدد از جناب داودی با نگارش این مطلب سپاس و قدر دانی کنم. در پناه حضرت حق. ایام به کام

  • سعید
    0

    همان واقعیت هاست که مملکتو بیچاره کرده

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      آقای داودی نهاد رهبری اهل گفتگو نیست که رئیس جمهور برود بگوید این است اون است نهاد رهبری خود رامطلق میداند و متأسفانه فقط از یک عده چاپلوس حرف می شنوند چرا هر رئیس جمهور اومده آخرش تخ شده و رفته تو حصر ، بدبختی، فتنه و غیره پس خوب و بد وضع مملکت به نهاد رهبری بر می گردد با من که گفتم فلان بشه یا بهمان بشود نمی توان از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد

  • مهندس احمد
    0

    کل وجودت و دولتت ضد کشور. ضد وحدت. ضد میهن . ضد مردم. ضد اشتغال. ضد ازدواج. ضد فرزند. ضد تولید. و همراه با دزدی. اختلاص.قاچاق کالا. حیف ومیل اموال و سرمایه کشور.رانت .

  • ب
    0

    تعریف شما از وحدت ملی چیه ؟ میدونید چه چیزهایی فدای این دو کلمه شده ؟ خوب بهانه ای پیدا کردین که دهان مردم بسته بشه. در حالی که واقعیت چیز دیگری است و مردم نامحرم ترین جور کش بودند . حتی نمیدونن جور چیو دارن میکشن!! کاش انصاف داشتید

    نظرات شما -
    • بابابابا
      0

      در ایران 1400 نه وحدتی هست نه ملی

  • رمضانی
    0

    واقعیتهای ناگفتنی ؛1_ آنانکه از دیوار سفارت عربستان مارمولک گونه بالا رفتند وهزینه های زیادی بر کشور از لحاظ دیپلماتیک واقتصادی وارد کردند چه کسانی بودند؟ 2_ دلواپسانی که در گرماگرم تصویب برجام همچون نتانیابو عزادار شده بودند و کفن پوشان وا مصیبتها سر می دادند چه کسانی بودند ؟ 3_آنانکه پس از خروج آمریکا از برجام در تایید ترامپ شیپور پیروزی و شادمانی سر دادند وازافول ارزش پول واقتصاد کشور برای زمین خوردن روحانی قهقهه مستانه سر دادن چه کسانی بودند؟ 4_آنانکه (اصولگرایانی )که به طور سنتی نبض بازار و نوسانات قیمتها و ریاست اتاق بازرگانی را در دست داشتند برای بی اعتباری روحانی از سر بخل وحسد چه بلاهایی سر مردم آوردند چه کسانی بودند ؟و.....

    نظرات شما -
    • نعمت
      0

      آنهایی اجناس وارداتی را درانحصار خودشان قرار دادن چه کسانی هستند

    • ناشناس
      0

      منتقدان برجام و دلواپسان درست می گفتند کل فعالیت دولت روحانی در توافق نامه ای خلاصه شد که امضا جان کری تضمین آن بود .... کسی که به این راحتی در مقابل جان کری لنگ می اندازد و منافع کشورش را فدای ساده اندیشی خود می کند دیگر نیازی ندارد که کسی در داخل مثلا در برابر برجام حضرات سنگ اندازی کند ..... البته به نظر بنده رو دست حوردن از جان کری ساده انگاری نبود یک خیانت بود .... خیانتی باید در محکمه عادلانه به آن رسیدگی شود .....

  • علی محمد صادقیان
    0

    اینارو توی دادگاه به قاضی بگو .

  • هموطن
    0

    کاش وای کاش یک مرتبه هم شده بود دراین دوران کرونایی به یکی از بیمارستانهای همان تهران میرفتی و احوالی از بیماران کرونایی میگرفتید اقای روحانی خیلی خیلی ارزشمند بود اما نرفتید به هرحال خداوند اخروعاقبت کارمارو ختم به خیر نماید کرونا هم تمام بشه گرانی وتورم هم تمام بشه اللهم عجل لولیک الفرج

    نظرات شما -
    • ایران مظلوم
      0

      خیلی نادان هستی !!!!با این مراجعه چه مشکلی حل میشد ؟!!!؛

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    برای مردم بیچاره چه فایده ای دارد ؟؟؟؟ چهار سال هم مشکلات را به گردن دولت قبل و آمریکا و دشمن !!! انداخته و مردم را سرگرم می کنند !!! و بدین وسیله بی کفایتی و بی لیاقتی و بیسوادی و عدم مدیریت خود و دولت را پوشش می دهند

  • m
    0

    از کدوم واقعیت حرف میزنی؟ از تصویب 20 دقیقه ای برجام در مجلس؟ از برخلاف نظر رهبری مذاکره کردن با آمریکا؟ از زیرپا گذاشتن شروط رهبری؟ از تصویب برجام که طرف مقابل به تعهداتش عمل نکرد اما در مقابل صنعت هسته ای ما برباد رفت و سرعت رشدش کمتر شد؟ از توهین به منتقدان خود که حرف های به حقی زدن؟ از ایجاد جوی در کشور که هرکس مخالفت خود را با برجام اعلام میکرد انگ کاسبی تحریم بهش میزدید؟ از بالارفتن قیمت دلار؟ از دلار جهانگیری؟ از یه شبه 3 برابر کردن قیمت نفت و به آشوب کشیدن کشور؟ از توهین به شعور مردم وقتی که گفتید صبح جمعه متوجه شدم؟ از حمایت های بی چون و چرای رهبری از شما به خصوص در بحث بنزین؟ از ضعف در برقراری روابط تجاری و سیاسی و اقتصادی با همسایگان؟ از در دست نگرفتن بازارهای کشورهای جنگ زده منطقه مثل سوریه و عراق که میتونست سود سرشاری برای کشور بیاره؟ از رکود در مسکن و افتضاح در بخش مسکن سازی؟ از بسته شدن هزاران کارگاه تولیدی؟ از بازار مرغ و افتضاحی به نام قرارگاه مرغ؟ از صنعت برق و عدم توجه به تولید نیروگاه های برقی متعدد متناسب با نیاز کشور؟ از بحران کم آبی و بی آبی در خوزستان؟ از فاجعه ای به نام بورس و به تاراج رفتن پول مردم توسط شما؟ از بالارفتن سن ازدواج و افزایش طلاق؟ از رشد خودکشی و دیگر معضلات اجتماعی؟ از معهاهده پاریس و اجرا کردن اون که ایران متعهد میشد تولید گازهای گلخانه ای رو کاهش بده حال اینکه خود آمریکا و اروپا سهم 50 درصودی از آلودگی های گازهای گلخانه ای دارن؟ از چی میخواستی بگی و نگفتی؟ لطفا نشر بدید.

    نظرات شما -
    • به m
      0

      چرا میگی ۲۰ دقیقه؟چرا دروغ میگی؟

    • به به m
      0

      کدوم دروغ ؟۲۰ دقیقه بود اینو هم میخوای منکر بشی؟

    • یک ایرانی
      0

      جمع کنید این حرفها را !!!!!! فقط حرف و شعار !!! این گوی و میدان ،این برجام را آتش بزنید و با اقتصاد مقاومتی مورد نظر تان مملکت را اداره کنید ....

  • ناشناس
    0

    تو وقتی دروغ پیدا نمیکنی دنبال حرف راست میگردی کلید خان

  • مبينا
    0

    باز هم شما دلسوزتر از اقاي رييسي بوديد

  • ر
    0

    تو واقعیت بلدی شوخی نکن بلا شدی باز

  • ناشناس
    0

    از طرح صیانت اینترنت و قطعی اینترنت و کاسبی جدید اینترنت فراگیر ماهواری هم نگو که کار دولتت نیست

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    یک بازی ۸ راندی غارت کشور و تباه نمودن زندگی مردم تمام و بازی حداقل چهار راندی دیگر برای مردم بیجاره و درمانده شروع شد !!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حرف دیگه ای نداری تو تمام کامنتها فقط اینو نوشتی از جای تقلب گرفتی این حرفو خخخخخخخخخخ

  • سید حسین
    0

    نترس بگو .ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران عاشق امام خامنه ای دامت برکاته و جمهوری اسلامی هستند و هیچ اعتراضی هم ندارند در انتخابات ریاست جمهوری ثابت کردند.

  • در آرزوی عدالت علوی
    0

    خدا ازت نگذره فقط همین

  • رضا سان
    0

    پوزش از مخاطبین: ببند دهنتو بوی گندش خف کرد مارو تو دادگاه هممممممممه رو باید بگی

  • زمان
    0

    سياست ما عين ديانت ماست!!!

  • هدایتی
    0

    مردم و معیشت و زندگی شون رو نابود کردی و فقط فکر رنگ ریشت بودی خدا همه خائنین رو لعنت کند

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      این کاسبان تحریم هستند که مردم را نابود کردند

    • به احمد
      0

      کاسبلن برجام چی ؟؟بس نیست این فحاشی ها

  • صادق
    0

    مگه الان وحدت ملی وجود دارد؟، مردم یک راه میروند و حکومت هم به راه دیگر. اقای روحانی تو این را وحدت ملی میدانی؟. کلمه ملی که یک زمانی طبق گفته هم لباسان شما، جرم و گناه و ضد اسلام بود.

  • راز
    0

    مردم را از خودتان بیزار کردبن دل خوشی برای مردم نزاشتین هرروز تن مردم ارزید خودتان جای مردم بودین یک روز هم تحمل نمی کردین جق مردم نبود ۸ سال جنگیدن خون دادن

  • چ
    0

    خود را مورد نظر سنجی مردم قرار دهید

  • اسیر و ابیر
    0

    دیگه بریدیم ازاین همه گرونی وتبعیض و.. خسته شدم خسته. زورم هم بجایی نمیرسه چون .. امیدی هم به اینده ندارم .تو وهم فکرا ن شما قاتل ید، تمام آرزوهامون کشتی ،بمیرم راحت بشم، کاش....

  • منم مختار
    0

    سلام به ملت همیشه در صحنه رنج و مصیبت زدگی ما میدانیم مافیائی در ایران وجود دارد که مافیای ایتالیا بلکه مافیای جهان به گرت پایش نمیرسد این مافیای زر و زور ثروت و قدرت شریک فلاکت ملت ایران هستند آنها نان ملت را به گروگان گرفتن اگر دولتی با آنها زاویه فکری داشته باشد زمینگیرش میکنند خلاصه اصلا بویی از جوانمردی و دین ندارند فقط به آرزوهای در پیتی خود و چپاول ملت مشغول هستند به قول خودشان حفظ خودشان از اسلام واجب تر است فقر و فحشا اعتیاد قاچاق و قحطی را واسه مردم به ارمغان آورده و خود در قایق های مخصوص با.......در عشق و حال در سواحل دبی و جزایر قناری مشغول میباشند خودتان هم میدانید من چه می گویم

  • غریبه
    0

    واقعت را همه میدانند ناراحت نگفتنش نباش

  • ایرانی
    0

    فقط بروبمیرجسن چخان جاسوس بی عرضه کدخداپرست دزد وحقه باز!

  • ارتشی با غیرت
    0

    نفرین خداوند بر شما و تمام اصلاح طلبها که تمام فلاکت بدبختی مردم وکشور از شماهست خداوند از شما در روز قیامت نگذرد که بدترین خیانت و خباثت را در تاریخ این کشور دولت روحانی انام داد

  • محمدی
    0

    آقای روحانی اگر فردی عاقل. بالغ. و عاشق ایران و مردمش باشد و به فکر پست و مقام و موقعیت خودش نباشد و مردم را محرم بداند. می آید و بدون منیت و خودخواهی در همان اواسط ریاست جمهوری شفاف و روشن مطالب را با مردم در میان می‌گذارد و می‌گوید در این شراط ادامه مسیر برایم ممکن نیست و استعفای خود را اعلام می‌کند. و برای همیشه نزد ملت خود قهرمان و سر افراز خواهد بود. اما افسوس که شما این گونه نبودید و شجاعت این کار را نداشتید.

  • اسیر
    0

    باشه تو راس میگی. برو دیگه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها