مراسم تنفید ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی/ او وعده حل مشکلات داد/ رهبر انقلاب خطاب به رئیسی: مردمی بودن را فراموش نکنید

مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ امام خمینی (ره) برگزار شد.

مراسم تنفید ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی/ او وعده حل مشکلات داد/ رهبر انقلاب خطاب به رئیسی: مردمی بودن را فراموش نکنید

بیانات رهبر انقلاب

رهبر انقلاب اسلامی همچنین در سخنانی در مراسم تنفیذ، با مسألت از خداوند متعال برای مبارک گرداندن این روز پر امید برای مردم و کشور، حضور ملت در انتخابات ریاست جمهوری را کاملاً پر معنا و نماد مردم‌سالاری دینی خواندند و با تشکر از «رئیس جمهور و دولت دوازدهم»، برای آقای رئیسی و همکاران دولت جدید نیز توفیق و عنایت ویژه الهی آرزو کردند.
ایشان، مراسم تنفیذ را متکی بر قانون اساسی و رسم بنیانگذاری شده به‌دست امام خمینی(رض) برشمردند و افزودند: این مراسم، مظهر موضوع بسیار مهم «جابجایی عقلانی، آرام و متین» در قوه مجریه و در واقع در مدیریت کشور است.
رهبر انقلاب، وجود تنوع سیاسی را از دیگر مضامین بسیار مهم مراسم تنفیذ خواندند و افزودند: گرایش‌های مختلف سیاسیِ دولت‌ها، نشان‌دهنده تنوع سیاسی در کشور و این واقعیت نشانه آزادی و سلامت انتخابات است.
ایشان با اشاره به برگزاری انتخابات در سلامت و امنیت کامل، از همه دستگاههای برگزارکننده انتخابات و تأمین‌کننده نظم و امنیت و به‌طور ویژه از ملت عزیز ایران صمیمانه تشکر کردند و افزودند: از مدت‌ها پیش توطئه تحریم انتخابات در محافل سیاست‌گذاری دشمنان طراحی و دنبال می‌شد و در داخل هم عده‌ای از روی غفلت و عده‌ای شاید از روی غرض همین خط را دنبال می‌کردند اما ملت پاسخ قاطع داد و با توجه به اوضاع و احوال، مشارکت خوبی در انتخابات داشت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، جابجایی قدرت در قوه مجریه را امیدآفرین برشمردند و گفتند: حضور افراد جدید با اراده‌های تازه و ابتکارات نو، برای همه به خصوص جوانان امید می‌آفریند که این امیدواری بسیار مغتنم است.
ایشان افزودند: این جابجایی برای صاحبان فکر و نظر و اندیشه نیز فرصتی است که با دقت و تأمل، خطاهای دوران گذشته را پیدا کنند و راه حل ارائه دهند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تکیه بر ارزش‌های انقلاب در تبلیغات انتخاباتی آقای رئیسی تأکید کردند: این مسیر درست باید ادامه یابد چرا که ملت را به حقوق اساسی خود می‌رساند و ایران را در جایگاه شایسته قرار می‌دهد.
ایشان در همین زمینه افزودند: ارزش‌های انقلاب مفاهیم موهومی نیست بلکه در سخنان امام بزرگوار، به طور روشن و مکرر بیان شده و باید همین سخنان ملاک قرار گیرد و دنبال شود.
رهبر انقلاب، ورود ملت به مسائل مختلف را کلید اصلی حل مشکلات خواندند و افزودند: پیگیری ارزش‌های انقلاب موجب افزایش انگیزه‌های مردم و ورود آنان به میدان می‌شود که این حضور بی بدیل و بی‌جایگزین، بسیار مغتنم و کارگشا است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تبدیل مردم را از یک جمع منفعل و پراکنده به مجموعه‌ای متحد، پرانگیزه، هدفدار و آرمانخواه، هنر اصلی انقلاب و امام خواندند و افزودند: هر عامل و عنصری که بتواند اتحاد، انگیزه و امید ملت را افزون و مردم را وارد میدان کند، مغتنم است که ارزش‌های انقلاب این ویژگی تعیین کننده را دارد.
رهبر انقلاب با اشاره به شعارهای انتخاباتی آقای رئیسی مبنی بر «مردمی بودن و از مردم شنیدن و در میان مردم بودن»، گفتند: مردمی بودن موضوع بسیار مهمی است و رییس‌جمهور محترم و همکارانشان باید تلاش کنند این شعار در واقعیت محقق شود و به معنی واقعی و بدون در نظرگرفتن امتیازهای طبقاتی و گروهی، در میان همه مردم باشند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطر نشان کردند: البته حضور در میان مردم نباید موجب غافل شدن از ارتباط با نخبگان شود و ارتباط و تبادل نظر با نخبگان، لازم و مفید است.
رهبرانقلاب با تأکید بر اینکه دولت باید مظهر وفاق ملی و نگاه ملاطفت آمیز به عموم مردم باشد، افزودند: یکی از کارهای مهمی که به مردمی بودن دولت کمک می‌کند، تعهد به گفتگوی صادقانه و بدون پیرایه‌های سیاسی با مردم است. باید با مردم صادقانه حرف زد، مشکلات و راه‌حل‌ها را گفت و توقعات را بیان کرد و کمک‌های لازم را نیز به مردم تقدیم کرد.
توصیه بعدی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دولت سیزدهم، شناخت ظرفیت‌های فراوان کشور و توجه جدی به آنها بود.
ایشان گفتند: این روزها از مشکلات و کمبودهای کشور گفته می‌شود که زیاد هم هستند اما ظرفیت‌های کشور در بخش‌های آب، نفت، معادن، بازار گسترده داخلی، همسایگان و استعدادها و آمادگی‌های حیرت‌آور جوانان، بسیار فراتر از مشکلات و فوق‌العاده هستند.
رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: بدون تردید با این ظرفیت‌ها می‌توان بر مشکلات غلبه کرد به شرطی که خوب شناخته و سپس با تلاش خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی به کار گرفته شوند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی دیگر از جنبه‌های مردمی بودن را مبارزه بی‌امان با فساد و مفسد برشمردند و افزودند: آقای رئیسی در مسئولیت قبلی، مبارزه با فساد را شروع کرد و اقدامات خوبی انجام داد اما اصل قضیه و بسترها و زمینه‌های فساد در قوه مجریه است که باید با آن به‌طور جدی مبارزه کرد.
ایشان فرارهای مالیاتی، انحصارهای بی‌دلیل، فعالیت‌های ناسالم سوداگرانه و سوء استفاده از ارز ترجیحی را نمونه‌هایی از موارد فساد برشمردند که باید با آنها با برنامه و پیگیری، مقابله کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حل مشکلات اقتصادی را نیازمند برنامه و حرکت براساس برنامه کلی طراحی شده دانستند و گفتند: با کارهای روزمره و اقدامات پیش‌بینی‌نشده نمی‌توان مشکلات را حل کرد ضمن آنکه همه بدانند حل مشکلات اقتصادی زمان‌بر است و مسئولان باید همه تلاش خود را به کار گیرند تا این زمان هر چه ممکن است کوتاه‌تر شود.
ایشان سرعت عمل در تشکیل دولت را ضروری خواندند و افزودند: شرایط کشور اقتضا نمی‌کند که تشکیل دولت به تأخیر بیفتد بنابراین رییس‌جمهور محترم در معرفی وزرای پیشنهادی و مجلس نیز در بررسی صلاحیت وزیران شتاب به خرج دهند.
نکته پایانی که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند موضوع جنگ تبلیغاتی بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش دشمنان برای تأثیرگذاری و مسلط شدن بر افکارعمومی کشورها از جمله مردم ایران از طریق جنگ نرم و جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای گفتند: اگر افکار عمومی یک ملت در اختیار بیگانه قرار گیرد آن ملت طبق میل بیگانه پیش خواهد رفت.
رهبر انقلاب با اشاره به وجود ضعف و کم‌کاری در کارهای رسانه‌ای و تبلیغاتی در داخل کشور خاطر نشان کردند: باید در این مسایل قوی‌تر و هوشمندانه‌تر عمل کرد.

رئیسی: هرجا به رهنمودهای امام و رهبری و سیاستهای نظام توجه شد کارها پیش رفت

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری خود توسط رهبری انقلاب در حسینیه امام خمینی با بیان اینکه شرط ادب و احترام در حکم تنفیذ از سوی رهبری انقلاب این بود که دست مبارک ایشان را می‌بوسیدم، گفت: به دلیل رعایت پروتکل‌ها این توفیق از من سلب شد. از درگاه خداوند شکر نعمت اعتماد مردم و رهبری انقلاب اسلامی به خود را به جای می‌آورم. خورشید تابناک مردم‌سالاری دینی بیش از ۴۰ سال است در این سرزمین با هدایت امام بزرگوار و با همت والای مردم بزرگ و وظیفه شناس ما طلوع کرده و مدل حکمرانی نوینی به عالم عرضه شده است.

وی افزود: در این مدل، امر دین در برابر دنیا، امر عزت در کنار رفاه به عالم عرضه شد تا بدانند پیوند معنویت با زندگی انسان معاصر را و اینکه دین می‌تواند در متن زندگی انسان معاصر حکومت و تمام شئون زندگی او را اداره کند. در یک کلام جمهوریت در کنار اسلامیت و استقلال در کنار آزادی در هم آمیخت.

رییسی ادامه داد: هرجا به رهنمودهای امام و رهبری و سیاستهای نظام توجه شد کارها پیش رفت و امور انجام شد و آن‌جا که این توجه صورت نگرفت، اشکال و مشکل پیش آمد.

رییس جمهوری با تشکر از همه دست‌اندرکاران نظام جمهوری اسلامی تا امروز، اظهار کرد: مردم با همه مشکلاتی که بود حماسه آفریدند و دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوار کرد. در این حماسه همه مردم و اقشار نقش داشتند. پیر و جوان و همه گویش‌ها و اقوام و مذاهب در آن حضور داشتند که از همه به ویژه کسانی که مردم را برای حضور در انتخابات دعوت کردند به ویژه در رأس همه رهبری معظم انقلاب، قدردانی می‌کنم.

رییسی با بیان پیام مردم در ۲۸ خرداد تحول خواهی و عدالت‌خواهی و مبارزه با فقر و تبعیض بود، تصریح کرد: پیام مردم پاسداشت از خون مطهر شهیدان و وصایای ارزشمند آنان و توجه به ارزش‌های نظام اسلامی و رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بود و این پیام مردم در انتخابات بود که با فساد مبارزه شود، عدالت حاکم شود و به روابط ناسالم اداری و هر آنچه که پیوندی با جامعه اسلامی ندارد پایان یابد.

وی افزود: پیام مردم تغییر وضعیت موجود بود. با توجه به رشد نقدینگی ۶۸۰ درصدی و تورم ۴۴ درصدی و افزایش سه برابری بدهی‌های دولت در پنج سال اخیر، وضعیت مردم را وضعیت مناسبی نمی‌بینیم چه به دلیل دشمنی دشمنان و چه به دلیل کاستی‌های داخلی.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه اعتماد مردم هم در کنار آسیب دیدن وضعیت اقتصادی شان، آسیب دیده است، تصریح کرد: از دولت جدید آنچه مردم خواستند یک تحول است و این تحول اجتناب‌ناپذیر است و باید رخ دهد. برنامه دولت تحول است و مستند به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پیش خواهد رفت. در این سند که رهبری معظم انقلاب اسلامی به خوبی نوشته‌اند هم وضعیت موجود ترسیم شده و هم وضعیت مطلوب و هم راههای رسیدن به آن. برای تحقق آن هم نیاز به حضور همه مردم و متخصصان داریم.

رییسی با بیان اینکه سفره مردم را شرطی نخواهیم کرد، گفت: ما وضعیت سفره مردم را به خارج از کشور گره نخواهیم زد. من به همه دولتمردان دولت دوازدهم خسته نباشید عرض می‌کنم اما کارهای زیادی همچنان پیش پای دولت است و ما یک برنامه تحولی آنی، فوری و کوتاه مدت برای مواجه با مسائل پیش‌رو مشخص کردیم و به سرعت با این موارد مواجه می‌شویم.

وی یادآور شد: امیدواریم که در این برنامه تحولی همه دغدغه‌مندان بدون نگاه به خط و جناح سیاسی و بدون توجه به قومیت و اینکه در کدام دانشگاه هستند، همه متخصصان در کنار هم نقش آفرینی کنند. تا با همکاری همه نخبگان وضع به نفع همه مردم تغییر یابد.

رییس جمهوری در پایان سخنانش تصریح کرد: پروردگارا خوب می‌دانی که حضور من در این عرصه به عنوان یک طلبه خدمتگزار به چه دلیلی انجام شد. اگر نبود خدمتگزاری به مردم و تحقق عدالت و مبارزه با فساد، حضور من در این عرصه از معنا خالی می‌شد.

وی ادامه داد: خدایا تو نیت و انگیزه ما را می‌دانی پس به ما در این عرصه مددرسانی کن. خدایا به برکت روز غدیر و ایام فعلی آنچه امیرالمومنین و پیامبر(ص) به مردم آموختند و صفات حکمرانان را به مردم آموختند، چه در این روز و چه در عهدنامه امام علی به مالک اشتر، در برخورداری از صفاتی که در این روز از سوی پیامبر(ص) و در آن نامه از سوی امام علی(ع) برای همه خدمتگزاران نظام اسلامی اعلام شده است، توفیق بده.

متن حکم تنفیذ سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران‌

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی طی حکمی، با تنفیذ رأی ملت ایران در انتخابات، جناب حجّت‌‌الاسلام آقای سیّدابراهیم رئیسی را به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.
متن حکم تنفیذ که صبح امروز (سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۲) پس از قرائت توسط حجه الاسلام گلپایگانی، طی مراسمی در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله) به رئیس جمهور منتخب مردم اعطا شد به شرح زیر است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
و الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله‌ علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّة الله فی ‌الارضین.

خداوند علیم و قدیر را سپاس میگویم که با فضل و عنایت خود، ایران را بار دیگر در آزمون سیاسی و اجتماعی انتخابات سرافراز فرمود و ملّت عظیم‌الشّأن در شرایطی پیچیده و دشوار، با حضور پُرمعنا و عزّت‌آفرین خود، حاکمیّت رأی مردم بر اداره‌ی امور کشور را نمایان ساخت، و با انتخاب شخصیّتی مردمی و عالیقدر از تبار سیادت و علم، و مزیّن به پرهیزکاری و خردمندی، و دارای سوابق درخشان مدیریّت، عزم راسخ خود را بر پیمودن مسیر نورانی انقلاب که مسیر عدالت و پیشرفت و آزادی و عزّت است نشان داد.

امروز میهن عزیزمان، تشنه‌ی خدمت و آماده‌ی حرکت جهشی در همه‌ی عرصه‌ها، و نیازمند مدیریّتی باکفایت و جهادی و دانا و شجاع است که بتواند توانمندی‌های آشکار و نهفته‌ی ملّت، بویژه جوانان را که بسیار فراتر از مشکلات است، بسیج کرده و به میدان کار و تلاش سازنده آورَد؛ موانع را از سر راه تولید بردارد؛ سیاست تقویت پول ملّی را بِجِد دنبال کند، و قشرهای متوسّط و پایین جامعه را که سنگینیِ مشکلات اقتصادی بر دوش آنها است، توانمند سازد؛ مدیریّتی که با مشی فرهنگی خردمندانه، مسیر اعتلای مادّی و معنوی ملّت ایران را هموار کرده، حرکت کشور به سمت جایگاه شایسته‌اش را شتاب بخشد.

اکنون با تشکّر از مردم عزیز و با پیروی از گزینش آنان، رأ‌ی به عالِم فرزانه و خستگی‌ناپذیر و کارآزموده و مردمی، جناب حجّت‌‌الاسلام آقای سیّدابراهیم رئیسی را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم، و از خداوند متعال توفیق و سربلندی ایشان و همکارانشان را مسئلت مینمایم و یادآوری میکنم که رأی ملّت و تنفیذ اینجانب تا هنگامی است که مشی همیشگی ایشان در پیمودن صراط مستقیم اسلام و انقلاب ادامه داشته باشد، که به فضل الهی چنین خواهد بود؛ ان‌شاءالله.
والسّلام علی عبادالله الصّالحین
سیّدعلی خامنه‌ای
۱۲ مرداد ۱۴۰۰

گزارش وزیر کشور از روند برگزاری انتخابات ۱۴۰۰

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در آغاز مراسم تنفیذ و اعطای حکم ریاست جمهوری حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، گزارش مختصری از روند برگزاری انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری، ارائه کرد.

متن کامل این گزارش، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّ اللّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلی أَهْلِها وَ إِذا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ (نسا، ۵۸)
با درود بی کران به روح پر فتوح شهدای انقلاب اسلامی، امام شهدا و مردم شریف و ولایت مدار ایران و با عرض سلام و تقدیم احترام به محضر مقام معظم رهبری و حضار محترم و گرامی
خداوند منان را شاکر؛ و بسیار خرسندم که این فرصت حاصل شد تا گزارش مختصری از روند برگزاری انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری را به محضر حضرتعالی، سروران ارجمند و ملت رشید و سربلند ایران برسانم.
بدون تردید، مردم سالاریِ دینی، شاخصه و ویژگی مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در آن، همه مسئولین و تمامی دست اندرکاران امر اداره کشور، بدون واسطه و یا با واسطه، با رأی مردم انتخاب می شوند. در همین راستا، جمهوری اسلامی ایران از ابتدای حیات مبارک خود، مفتخر به برگزاری ۴۰ مرحله انتخابات سراسری در کشور گردیده که ۱۱ مورد از انتخابات سراسری و میاندوره ای ظرف ۸ سال اخیر و در کمال صحت و دقت و نهایت امنیت برگزار شده است.
آنچه انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری را از دوره های گذشته انتخابات متمایز می نماید، اِعمال شدیدترین تحریم های ظالمانه و غیرقانونی و به تبعِ آن، ایجاد مشکلات و تنگناهای اقتصادی و معیشتی برای مردم، تداوم همه گیری بیماری کرونا و مشکلات عدیده ناشی از آن، تبلیغات سوء و هجمه رسانه ای کم سابقه معاندین، و همچنین همزمانیِ برگزاری ۴ انتخابات؛ سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی، میاندوره ای مجلسین خبرگان ر هبری و شورای اسلامی با قوانین کاملاً مجزا می باشد.
در جهت برگزاری هرچه باشکوهتر و شایسته تر انتخابات ریاست جمهوری، برنامه ها و فعالیت های گسترده ای پیش بینی و به مرحله اجرا گذارده شدکه به اختصار تقدیم می شود:
۱. وزارت کشور به عنوان متولی امر برگزاری انتخابات، از حدود یک سال قبل، با تشکیل ستاد انتخابات کشور و با فراهم سازی تمهیدات لازم و با سرلوحه قرار دادن رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و در هماهنگی با شورای نگهبان و با تکیه بر اصول اساسی قانونمداری، امانتداری، بی طرفی، امنیت کامل، رقابت سالم، مشارکت حداکثری و حفظ سلامت مجریان، داوطلبان و رای دهندگان، کوشید تا ضمن ارتقای شور و نشاط سیاسی کشور، امکان حضور و مشارکت هرچه بیشتر مردم را فراهم نماید که بحمدالله این مهم با مجاهدت¬ها و تلاش¬های خستگی¬ناپذیر همکارانم در ستاد انتخابات کشور، استانداری‌ها، فرمانداری¬ها، بخشداری¬ها و همچنین همکاری نزدیک شورای نگهبان، دستگاه¬های انتظامی، نظامی، اطلاعاتی و قضائی، همدلی آحاد مردم، همراهی رسانه¬ها بویژه صدا و سیما، مشارکت سازنده احزاب و گروه¬های سیاسی، و وحدت و انسجام مثال زدنی کلیه اقوام و مذاهب، محقق گردید.
۲. استمرار همه گیری کرونا در کشور، موجب گردید که در این دوره از انتخابات و برای اولین بار با شرایط جدید و تجربه نشده‌ای در مقوله سلامت و امنیت انتخابات مواجه شویم، در همین راستا با مرور تجربه سایر کشورها و بر اساس قوانین و مقررات حقوقی موجود، اقدامات متعددی در جهت سلامت و امنیت جسمی رأی دهندگان و عوامل اجرایی، از جمله؛ افزایش شعب و ساعات اخذ رأی، تدوین و ابلاغ پروتکل های بهداشتی و حذف اخذ اثر انگشت رأی دهندگان طراحی و عملیاتی گردید.
۳. نظر به ضرورت آشنائی و تسلط مجریان برگزاری انتخابات با فرآیند کار، تعداد (۹) دوره آموزشی عمومی و تخصصی، (۱۰) همایش آموزشی منطقه¬ای و همچنین (۱۲) جلسه توجیهی استانی به صورت حضوری و غیرحضوری، برای یک میلیون و۱۵۰ هزار نفر از دست¬اندرکاران، از جمله معاونین سیاسی استانداری¬ها، اعضای ستاد انتخابات استان¬ها، فرمانداران، بخشداران و کلیه کارشناسان مرتبط با حوزه برگزاری انتخابات در استانداری¬ها و فرمانداری¬ها و نیز اعضای شعب اخذ رای در سراسرکشور طراحی و برگزار گردید.
۴. برای این دوره از انتخابات و با احتساب تعرفه¬های پیش¬بینی شده برای مرحله دوم، بیش از ۲۴۰ میلیون تعرفه اخذ رای برای ۴ انتخابات، طراحی و چاپ گردید، و در راستای صیانت از آرای مردم، در تمامی تعرفه¬های مذکور، بیش از (۱۰) شاخص امنیتی و حفاظتی بی نظیر، لحاظ شد ضمن آنکه با توجه به تمهیدات اتخاذ شده در این دوره از انتخابات، هیچ استان و یا شهرستانی در کشور، با کمبود تعرفه مواجه نگردید.
۵. در اجرای ماده ۳۱ قانون انتخابات ریاست جمهوری، هیأت اجرایی مرکزی در وزارت کشور و با عضویت وزیر اطلاعات، دادستان کل کشور، عضو هیات رییسه مجلس و ۷ نفر از معتمدین مردمی، تشکیل و با برگزاری (۵) جلسه، تصمیمات مناسب و مؤثری در راستای تسهیل روند برگزاری انتخابات اتخاذ نمود. مضافاً اینکه تعداد ۱۱۲۹ هیات اجرایی در شهرستان¬ها و بخش-های سراسرکشور، برای اجرای انتخابات ریاست جمهوری تشکیل گردید.
. به منظور سهولت در روند اخذ رای، با پیش بینی افزایش ۴۴۵۸ شعبه، انتخابات ریاست جمهوری در ۶۶ هزار و ۸۳۴ شعبه اخذ رای در سراسرکشور برگزار شد که نسبت به دوره گذشته، رشدی چشمگیری داشت. همچنین با همکاری وزارت امور خارجه، بسترهای لازم برای حضور هم¬میهنان عزیزِ مقیمِ خارج از کشور در انتخابات ریاست جمهوری، نیز مهیا گردید به نحوی که انتخابات در ۱۰۱ کشور جهان، شامل ۱۳۳ نمایندگی سیاسی جمهوری اسلامی و در قالب ۲۳۴ شعبه اخذ رای، برگزار شد.
۷. با هماهنگی شورای محترم نگهبان، (۲۴) مرحله از مجموع ۲۵ فرآیند پیش¬بینی شده برای برگزاریِ تمام الکترونیک انتخابات ریاست جمهوری، از جمله احراز هویت الکترونیکی در سراسر کشور به صورت مکانیزه انجام و در نتیجه از وقوع بسیاری از تخلفات منجمله؛ رأی های تکراری، رأی دادن با شناسنامه های جعلی و فوتی و رأی دادن افراد زیر ۱۸ سال و رأی های مکرر پیشگیری گردید ضمن آنکه مدیریت مصرف تعرفه در تمام شعب و ارسال نتیجه شمارش آراء از شعبه به ستاد انتخابات کشور نیز به صورت بر خط دنبال گردید.
۸. به منظور تأمین امنیت انتخابات، ضمن تشکیل ستاد امنیت انتخابات، بیش از ۳۰۷ هزار نفر از عوامل انتظامی و امنیتی، مسئولیت تأمین امنیت انتخابات را عهده¬دار بودند که علیرغم تهدیدات متعدد امنیتی و برآوردهای اطلاعاتی، انتخابات با همکاری نیروهای انتظامی، امنیتی، نظامی، قضائی و تلاش شوراهای تأمین سراسر کشور، در امنیت کامل برگزار شد.
۹. به منظور تضمین سلامت انتخابات، از طریق تشکیل هیأت مرکزی بازرسی انتخابات، و ساماندهی بیش از (۷۰) هزار نفر در قالب بازرس، برگزاری سالم و قانونمند انتخابات مورد مراقبت قرار گرفت که این تعداد علاوه بر رقم بازرسین شورای محترم نگهبان است.
۱۰. به منظور تضمین برخورداری برابرِ نامزدهای ریاست جمهوری از امکانات دولتی، کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، مطابق قانون انتخابات، تشکیل و با برگزاری حدود صد و چهل و هشت جلسه در وزارت کشور و سازمان صدا و سیما، نسبت به تنظیم و نظارت بر برنامه¬های تبلیغی نامزدها در رسانه ملی اقدام گردید.
۱۱. در این دوره، تعداد ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایطِ برای رای دادن بودند. که علیرغم وجود مشکلات عدیده¬ای که در ابتدای گزارش بدان اشاره و تصریح گردید، تعداد ۲۸ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۵۲۹ نفر از هموطنان عزیز در انتخابات شرکت، و مشارکت قابل قبول، ۴۸ و ۸ صدم درصدی را رقم زدند و حجت¬الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر سیدابراهیم رئیسی، با کسب تعداد ۱۸ میلیون و ۲۱ هزار و ۹۴۵ رای، به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شدند.
۱۲. شورای نگهبان در پایان بررسی¬های خود، صحت و قانونی بودن فرآیند برگزاری انتخابات در سطح کشور، آنهم بدون آنکه حتی آرای یک صندوق را باطل نماید، تائید نمود که این امر نشان از سختکوشی و تلاش قابل تقدیر دست¬اندرکاران برگزاری انتخابات، در حوزه¬های اجراء و نظارت می باشد.
۱۳. در پایان لازم می¬دانم از توصیه¬ها و رهنمودهای راهگشای مقام معظم رهبری، حمایت¬ها و همکاری های دولت بویژه ریاست محترم جمهور، اعضای محترم شورای نگهبان، هیأت اجرایی مرکزی انتخابات، هیات¬ مرکزی نظارت، هیات¬های اجرایی شهرستان¬ها و بخش¬ها، ستاد انتخابات کشور، ستادهای انتخابات استانداری¬ها و حوزه‌های انتخابیه سراسرکشور، پرسنل خدوم وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و بخشداران سراسرکشور، قوه قضائیه، نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی، وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه، تمامی نامزدهای محترم و هواداران ایشان، اصحاب رسانه و خبرنگاران، سازمان صدا و سیما، و از همه مهمتر، مردم عزیز و شریف که با حضور خود در پای صندوق¬های اخذ رأی انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ، برگ زرین دیگری بر کارنامه پر افتخار خود افزودند، صمیمانه قدردانی و سپاس¬گزاری نمایم.
۱۴. همچنین با تبریک مجدد به حضور حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر رئیسی به عنوان سیزدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران و آرزوی موفقیت های روز افزون برای دولت ایشان، از تلاش های هشت ساله حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر روحانی و همکاران ایشان، تقدیر و تشکر می نمایم.

گزارش تصویری از مراسم تنفیذ ریاست جمهوری رئیسی

حاضران و غایبان مراسم تنفیذ

منبع: خبرفوری

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 42
  • اخوند نخودکی
    0

    دکتر ولایتی داشت چرت میزنه.خخخخخ

    نظرات شما -
    • آریایی
      0

      مراسم زیاد طول کشیده کم آورده !!!!!!

    • ناشناس
      0

      خب یا چرت میزنه یا چرت میگه .

    • رضائ
      0

      بخاطر اختلاف بین طالبان وحکومت مرکزی فعلا مرز بسته ست

    • آخوند فشارکی
      0

      42 ساله دارن چرت می زنن . جلوی پیشرفت ایران و ایرانی را گرفته اند .

    • دریا
      0

      علم الهدی هم چرت میزد.

    • ساقی جنس خوب اصل
      0

      در مصرف جنس خوب زیاده روی کرده ، گفتم بهش گوش نکرد

    • ایرانی آباد و آزاد
      0

      همین چرتی ۳۸ شغل با حقوق کلان دارد !!!!

  • ناشناس
    0

    با یاری و هدایت یگانه ذات اقدس خداوند مهربان این انتخاب همیشه مبارک باشد --- خداوند مهربان ببرکت جهان شمول اسم اعظم خود ؛ ملت یکتا پرست انقلابی صبور ایران اسلامی و دولت منتخب و رهبر فرزانه ی انقلاب را در این انتخاب تایید و یاری و پیروز و سر افراز کند ، و به راهی که خود برای پاداش این صبوری کم نظیر می پسندد با هدایتهای پیوسته ی یگانه ذات اقدس خود رهنمون سازد ، و در مقابل تقلبات ناخوشایند جهان ؛ ایران اسلامی و ملت موحد این سرزمین پر برکت و رهبریت داهیانه ی انقلاب را در کنف پناه رحمانی خود شایسته ی حفظ و صیانت بداند. آمین

  • پفک نمکی
    0

    این گوی واین میدان!

  • فاطمه
    0

    موفق باشی سید

  • محمد
    0

    حيف شد اقاي روحاني رفت

    نظرات شما -
    • سید
      0

      خدا کنه آن میراث گرانیها واین همه بدبختی که برای مردم درست کرده آنها راهم باخودش ببره.

  • سید حسین
    0

    از فردا صبح همه چیز دگرگون خواهد شد قیمت اجناس و کالاها ،مسکن، پوشاک ،دلار،طلا،سکه و ...... به شدت ریزش خواهد کرد.

  • ماهرو
    0

    هی ایران عزیزم مبادا که ویران بینمت...

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    این مراسم تنفیذ چه مسخره بازی است و کجای قانون اومده ...؟ مردم رای دادن و رئیس جمهور را انتخاب کردند حالا این تنفیذ یعنی چه ؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خوب کور شدی

    • ایرانی آباد و آزاد
      0

      ناشناس همین لیاقتت این زندگی و امثال این ۶ کلاس سواده !!!!

  • ناشناس
    0

    خخخخخ مگر ریسی مردمی بوده ؟؟؟؟؟؟

  • شعار
    0

    وعده داد وعده داد وعده داد 42 سال قبل هم یک شخصیتی بالاتر از رئیسی وعده ها داد اما . . .

  • علی
    0

    رییس جمهور منتصب و زوری.

  • شهروند۱
    0

    ما را امیدی نیست ...

    نظرات شما -
    • هموطن
      0

      شهروندمزدوراقازاده ها ونوچه دزدان !بله بایدهم شمارا امیدی نباشد،زیرادولت کذاب وکدخداپرست تدبیر وامیدشما بالاخره پایان چپاولگری ها وستمگری هایش رسید ومردم نفسی تازه خواهندکشید.پایان شب سیاه سپیداست

    • به شهروند
      0

      مزدور کثیف وطنت رو چند فروختی

    • ایرانی آباد و آزاد
      0

      چهل ساله مردم را امیدواری می دهند و می گویند از این دولت به آن دولت فرج است !!!! زیاد دل نبندید یک خیمه شب بازی چهارساله دیگر شروع شد ....

  • علی
    0

    آره واقعا عجب انتخابات پرشوری بود ازشرکت نکردن نصف بیشتر مردم اگرخودشون ازخودشون تعریف وتمجید نکنه کی بکنه .بابا مردم شما را نمیخواهند خودتونو زورچپان میکنید .حالا ببینیم وتعریف کنیم این عالم فرزانه باشش کلاس سواد وتحریم شده چه خواهد کرد باین توصیفات بازم خدا کنه برای مردم کارکنه ومردم رازاین بدختی نجات بدهد هرچند امیدی نیست

  • علی
    0

    به امید تغییر قدرت درسطوح بالاتر

  • رسول
    0

    سگ زرد برادر شغاله...

  • وعده های سرکاری
    0

    او وعده داد؟؟؟ یاد ۴۳ سال پیش افتادیم!! آب وبرق مفتی و اتوبوس رایگان و...

  • رمضانی 3
    0

    خوشحال باشید و شیرینی پخش کنید سید ما می آید پارچه سبز بر دوش می آید رستم دستان می آید ایرانی آباد میباشد حالا همه همه سید ما می.....

    نظرات شما -
    • ایرانی آباد و آزاد
      0

      یاد اومدن روحانی افتادم !!!! از این قشر ملت خیر و برکت ندیده و نخواهد دید...

    • بسیجی عاشق ولایت
      0

      زاررررررررت

    • به رمضانی،،،،،
      0

      یعتی چی سید ما میایید باشالی سبز شعر میگی برای خودت

  • ملت
    0

    خداراشکرکه زنده بودیم و بالاخره تمام شدن جولان کدخداپرستان کذاب ونجومی بگیران جیب مردم خالی کن و آقازاده پروران چپاولگر بیت المال رادیدیم. خدایا برذلت وعذابشان بیفزاکه 8سال حق مردم راغارت کردندتا به اربابان وخانواده هاونوچه های خودخدمت کنند.

  • ،
    0

    در ۸ سال گذشته دولت تا می توانست سعی بر به نتیجه رساندن مذاکرات داشت.اگر کاسبان تحریم در داخل کشور و دولت ترامپ نبودند،نتیجه ای بسیار خوب حاصل میشد.دوره اول دولت روحانی دولت خوبی بود،نرخ دلار در دوره اول دولت روحانی ثابت بود؛ اما دوره دوم مسلما خوب نبود ؛ ولی باید این را در نظر داشت که دولت با درآمدی بسیار ناچیز از نفتی که آن را به خاطر تحریم نمی خریدند،کشور را اداره کرد و مانع از فروپاشی اقتصاد و نظام شد.بعضی از تصمیم های اقتصادی هم تصمیم جلسات سران قوا بود.منصفانه نیست همه چیز را به گردن دولت روحانی انداخت. #روحانی_مچکریم

    نظرات شما -
    • مختار
      0

      خوب دیگه بسته.پاشو ظرفهای خونه حسن فریدون رو بشور

  • ایرانی
    0

    پایان شب سیاه سپیداست

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    مردمی بودن را چهل ساله از شماها می بینیم!!!!! وحتما هم ایشون عملکردش نشون داده مردمیه !!!!

  • کاربر ناشناس
    0

    درپناه حق باشی سید جان

  • علی
    0

    صرفنظر از بی کفایتی و بی‌تفاوتی مسولان، نسبت به مشکلات مردم و بعضاً عمل برخی از مسولان برخلاف جهت راحتی مردم..... ولی خداوندا عاجزانه و ملتمسانه ازت درخواست میکنم من بعداز این برای مردم سلامتی و خیروبرکت وخبرهای خوب، و دل شاد رقم بزن خدایا به اسم اعظمت کمک کن به همه مردم

  • مدرکفروشی خطرناکترین فساد
    0

    ام المسائل کشور، فساد اقتصادی است (انواع کسب مال حرام مانند کم کاری، بد کار کردن در اداره جات، اتلاف منابع، رشوه، اختلاس، رانت، کلاه برداری، تقلب، احتکار، گران فروشی، کم فروشی، و از جمله مدرک فروشی!)، و همچنین ترک فعل یعنی ماموریت و وظیفه مسئولان و کارمندان ترک کار کنند، مثل نظارت بر اجرای صحیح قانون، افشای جرم بسیار مهم و خطرناک مدرکفروشی که حکم خیانت به حال و آینده و ایجاد وطن فروشی است! https://www.khabarfoori.com/detail/2726734

  • علی
    0

    انتخابات اخیر گویای همه چیز هست، حالا با دروغ مردم و خودتا گول بزن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها