راهکارهای موفقیت را بشناسید

یک انسان در زندگی فردی و اجتماعی نیاز به رسیدن به موفقیت دارد و ریشه رسیدن به تمام این موفقیت ها در درون افراد است.

راهکارهای موفقیت را بشناسید

1. روی تعهد خود تمرکز کنید، نه روی انگیزه

به این فکر کنید که چقدر به هدف خود پایبند هستید و تعهد دارید؟ هدفتان چقدر برای شما مهم است و برای رسیدن به آن باید چه فداکاری هایی کنید یا متحمل چه سختی هایی شوید؟ اگر خودتان را متعهد به هدفتان بیابید، قطعا انگیزه کافی برای آن را نیز پیدا می کنید.

2. به دنبال اطلاعات باشید، نه نتیجه

اگر به لذت و هیجان کشف و شهود علاقمند شوید، به تجربه کردن، پیشرفت کردن فکر کنید، قطعا انگیزه شما خاموش نمی شود. اگر تنها روی نتیجه تمرکز کنید، انگیزه شما مانند هوا دچار نوسان می شود و لحظه ای طوفانی و لحظه ای دیگر آرام است و بنابراین کلید موفقیت این است که به مسیر فکر کنید نه به مقصد. به این فکر کنید که در این مسیر باید یاد بگیرید و تجربه کسب کنید.

 رسیدن به اهداف

3. سفر را برای خود هیجان انگیز کنید

این بازی بسیار هیجان انگیز است. چند دقیقه ای جدیت خود را کنار بگذارید و ببینید که چگونه می توانید در این مسیر هیجان هایی را برای خودتان ایجاد کنید.

4. خودتان را از افکار کسل کننده دور کنید

افکار به شدت روی احساسات شما تاثیر می گذارند و دید شما را نسبت به کار و هدفتان تغییر می دهند. شما روزانه میلیون ها فکر در سر خود دارید و همیشه انتخاب می کنید که روی کدام یک تمرکز کنید . حال باید انتخاب کنید که روی افکاری تمرکز کنید که باعث ایجاد ترس و شک نمی شود و در عوض افکاری را جایگزین کنید که عاملی برای هیجان، قدم رو به جلو، تجربه و یادگیری می باشند.

5. از تصویرسازی کمک بگیرید

مرحله بعدی بعد از کنار گذاشتن افکار منفی این است که از تصور و قوه تخیل خود استفاده کنید. زمانی که همه چیز خوب پیش می رود، سرشار از انرژی مثبت می شوید و زمانی که سختی ها را تجربه می کنید، نیاز دارید که انرژی و شادابی خود را افزایش دهید و بنابراین سعی در تغییر شرایط و وضعیت داشته باشید . اگر مدام با خودتان تکرار کنید که از شغلم متنفرم، قطعا همه چیز بد پیش می رود و در کنار آن هیچ تصویر مثبتی هم به ذهنتان خطور نمی کند. شما می توانید از سخت ترین کارها، بدترین رئیس ها نیز چیزهای زیادی یاد بگیرید. یک تمرین عالی را به شما پیشنهاد می کنیم: فقط به مدت سه روز به چیزهای مثبت فکر کنید و تصویرهای مثبت در ذهن بپرورانید و فقط کلام مثبت بر زبان بیاورید. به زودی نتیجه آن را ببینید.

منبع: نمناک

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها