مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی استان:

آزمون جامع گردشگری خراسان رضوی هم‌زمان با سراسر کشور برگزار شد

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی خراسان‌ رضوی گفت: آزمون جامع دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری با مجوز ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در روز جمعه پانزدهم مرداد ماه همزمان با سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد.

آزمون جامع گردشگری خراسان رضوی هم‌زمان با سراسر کشور برگزار شد

جواد موسوی اظهار کرد: در این آزمون ۸۱۰ نفر از فراگیران دوره‌های کوتاه مدت گردشگری خراسان رضوی شرکت کرده‌اند. در تمامی هفت دوره پیش‌بینی‌شده در آزمون شامل مدیریت ‌فنی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان ایرانگردی ‌جهانگردی، راهنمایان‌ طبیعت‌گردی، راهنمایان زمین‌گردشگری، مدیریت‌ عمومی تأسیسات‌ گردشگری، کارشناس ارزیاب طرح تطبیق و مدیرفنی طرح تطبیق شرکت کردند.

وی تصریح کرد: این آزمون پیش از این ۲ مرتبه در سال برگزار می‌شد که با شیوع بیماری کرونا و اعمال محدودیت‌های اعمال شده طی ۲ سال گذشته فقط یک‌ بار در سال و با مجوز ستاد ملی کرونا و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎ دستی خراسان‌ رضوی با بیان اینکه ثبت‌نام از متقاضیان این آزمون از ۱۲ تیر ماه آغاز و در ۲۸ تیر ماه به پایان رسید، بیان کرد: افرادی که دوره‌های آموزش حضوری یا غیرحضوری خود را پیش از این در موسسات آموزش گردشگری گذرانده‌اند برای شرکت در این آزمون باید در سامانه ثبت‌نام و تمام فرآیند آن شامل ثبت مشخصات فردی، تایید موسسه آموزشی، تایید اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، واریز وجه و در نهایت اخذ کد رهگیری را طی می‌کردند.

روابط‌عمومی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی موسوی گفت: خراسان رضوی در کشور از نظر تعداد فراگیر در دوره الزامی مدیریت عمومی تاسیسات(۶۰ درصد فراگیران کشور) رتبه اول و از نظر تعداد فراگیر و تنوع دوره‌های برگزار شده پس از تهران رتبه دوم را را دارد. برای داوطلبانی که موفق به قبولی در آزمون شوند، گواهینامه پایان دوره الکترونیکی صادر خواهد شد.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها