گنج‌ زاده: کاراته لیاقت طلای المپیک را داشت/ از ورزشکار عربستانی عذرخواهی کردم

قهرمان المپیک توکیو گفت: چیزی از لحظه وارد شدن ضربه یادم نمی آید اما اکنون حالم خوب است.

گنج‌ زاده: کاراته لیاقت طلای المپیک را داشت/ از ورزشکار عربستانی عذرخواهی کردم

سجاد گنج زاده پس از کسب مدال طلای المپیک در مورد لحظه مصدومیت خود، بیان کرد: می‌دانم مسابقه را عقب بودم و تلاش می کردم مسابقه را برگردانم اما ضربه را یادم نمی آید، پیش پزشکان بودم که به من گفتند مدال طلا گرفتم. بدنم سر شده بود و اصلا یادم نمی آید.

او ادامه داد: خدا را شکر می کنم چون برای این مدال خیلی زحمت کشیدیم. بهمن عسگری دوست نزدیکم متاسفانه نتوانست برسد. این مدال برای او، پورشیب و برای کل تیم کاراته است و کاراته لیاقت یک مدال طلای المپیک را داشت.

قهرمان المپیک در مورد مصدومیت خود از ناحیه دست نیز بیان کرد: در آخرین مسابقه ای که در حالت تمرینی داشت، دست چپم شکست. پزشکان گفتند باید جراحی شود اما مصمم تر از قبل تمرینات را ادامه دادم این موضوع اصلا رسانه ای نشد چون خودم این را می خواستم.

گنج زاده در مورد وضعیت کنونی خود گفت: حالم خوب است فقط مقداری سرم درد می‌کند. البته این اولین بار نیست که در چنین شرایطی قرار می‌گیرم و این اتفاق نه تنها برای من بلکه برای خیلی های دیگر در کاراته رخ داده است. ناراحتم از اینکه مسابقه به این شکل پیش رفت.

او در مورد صحبت‌های خود قبل از آغاز بازی هایی که از مردم خواسته بود برای تو دعا کنند و ورزشکاران را قضاوت نکنند، تاکید کرد: مردم با دعای خود به ما انرژی می دهند و اینکه من از آنها خواستم قضاوت نکنند به این دلیل است که هیچ ورزشکاری به بازی‌های المپیک نمی‌آید که شکست بخورد بلکه یک اشتباه ممکن است باعث شود نتیجه ای که می خواهیم به دست نیاید. هیچ ورزشکار و مربی‌ای دوست ندارد که در بازی های المپیک شکست خورده باشد.

گنج زاده در پاسخ به این پرسش که ورزشکار عربستان از او عذرخواهی کرد یا خیر، گفت: در رختکن من از ورزشکار عربستان عذرخواهی کردم چون مسابقه را جلو بود و بعد از آن نفهمیدم چه اتفاقی رخ داد.

ملی پوش کاراته ایران در مورد اینکه مدال خود را به چه کسی اهدا می کند، گفت: به مردم خوزستان، همه مردم ایران، به دوست خوبم بهمن عسگری و جامعه کاراته تقدیم می کنم. از آقای هروی هم خیلی تشکر می کنم چون از جان خود مایه گذاشت تا این مدال به دست بیاید.

گنج زاده همچنین در نشست خبری در جواب به این پرسش که چه احساسی دارد گفت: احساس خاصی ندارم فقط سرم درد می کند. عقب بودم و تلاش می کردم که جبران کنم. چیزی یادم نمی آید و فقط مربی ام پیش پزشکان نزدم آمد و گفت اول شدی. ناراحتم که به این شکل مدال گرفتم.

قهرمان المپیک در پاسخ به این سوال که گفته بود دوست داشت طور دیگری قهرمان می شد و ایده‌آلش برای رسیدن به قهرمان شدن چه بود و چه احساسی دارد، گفت: هر ورزشکاری دوست دارد مسابقه اش با برد تمام شود که متاسفانه من در فینال مصدوم شدم. امروز روز خوبی برای من بود. خوب شروع کردم و پله پله خوب پیش رفتم. مسابقات امروزم جزو بهترین مسابقاتی بود که داده بودم اما باز هم خدا را شکر.

گنج زاده همچنین در خصوص اینکه کاراته فقط در همین دوره بود، عنوان کرد: اول اینکه خداراشکر میکنم فرصت حضور در المپیک را داشتم و این شانس نسل ما بود که در المپیک باشیم. کاراته بااین زیبایی ها لیاقت ماندن در المپیک را دارد و امیدوارم در المپیک بماند. از حس امروزم این را دارم که فشار المپیک طوری است که شاید ورزشکار نتواند خودش باشد اما من امروز خودم بودم و از این بابت خوشحالم.

این قهرمان ایرانی در مورد برنامه آینده اش تصریح کرد: ما چند ماه دیگر قهرمانی جهان را در دبی داریم و امیدواریم تیم کشورمان باز قهرمان جهان شود و من هر تلاشی که بتوانم انجام می دهم.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    برد طلای المپیک وقتی شیرین و دلچسب است که بر حق و مقتردانه باشد.

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      اگر منظورتان مقتدرانه است به هر حال هر ورزشی قانون خودش را دارد واز جنبه داوران ایشان لیاقت طلای المپیک را داشت.

  • کاربر ناشناس
    0

    مبارکت باشه

  • 52
    0

    اگراین اتفاق برعکس میشد میکفتن نفوذ دلارهای عربستانیناک اوت =قهرمانی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها