حمله کارشناسان سعودی به مدال آور ایران/ گنج‌زاده مبالغه کرد!

کارشناسان کاراته عربستان از سجاد گنج زاده ملی پوش ایران بعد از کسب مدال طلای المپیک در مواجهه با حریف سعودی انتقاد کردند.

حمله کارشناسان سعودی به مدال آور ایران/ گنج‌زاده مبالغه کرد!

در مسابقات وزن مثبت ۷۵ کیلوگرم کاراته المپیک روز گذشته سجاد گنج زاده کاراته کا ایران موفق شد به مدال طلا دست یابد. گنج زاده در فینال با «طارق حامدی» ورزشکار عربستانی دیدار کرد و از حریفش عقب بود اما به خاطر ضربه خطرناک وی، گنج زاده لحظاتی بیهوش و با برانکارد به بیرون از تاتامی منتقل شد. در نهایت داوران این مسابقه رای به برتری گنج زاده دادند.

مربی عربستان: سهل انگاری از گنج زاده بود!

این تصمیم داوران، انتقاد کارشناسان عربستانی را در پی داشت. روزنامه «الشرق الاوسط» امروز در گزارشی به این موضوع پرداخت و تیتر زد: «یک تصمیم ناعادلانه طلا را از حامدی گرفت» و در ادامه نوشت: «کارشناسان کاراته باوجود شفافیت قوانین از رای نهایی شگفت زده شدند.»

«علی الزهرانی» مربی تیم ملی عربستان در این خصوص گفت: داوری معتقد بود که الحامدی در این مسابقه خشونت آمیز بازی کرد و به سر بازیکن ایرانی برخورد کرد، هرچند سهل انگاری از سوی بازیکن ایرانی صورت گرفت! او سرش را پایین انداخت و ضربه‌ای دریافت کرد که خطرناک محسوب نمی‌شود، بدیهی است که سجاد شایسته اخراج بود! طارق از نظر ما قهرمان است.

رئیس سابق فدراسیون عربستان: گنج زاده مبالغه کرد!

«ابراهیم القناس» رئیس سابق فدراسیون عربستان هم در این خصوص گفت که بازیکن ایران در بیهوشی خود مبالغه کرده است و داور در خلاء قانونی او را قهرمان کرد! وی افزود: طارق حامدی یک قهرمان تاریخی بود و نباید او را سرزنش کرد. او به موفقیت بزرگی برای ورزش عربستان دست یافت.

«محمد القحطانی» قهرمان سابق عربستان هم اعتقاد دارد به دلیل پیشرفت کاراته در وسایل محافظتی و دستکش، خشونت در این رشته در وضعیت امن تری قرار دارد و آسیب‌ها کاهش یافته است. وی همچنین از انتخاب یک داور تُرک برای این مسابقه انتقاد کرد و گفت: انتخاب یک داور ژاپنی مفیدتر بود زیرا کاراته اساساً ورزش ژاپنی‌ها است.

پاداش طلایی برای ورزشکار عربستانی

«عبدالعزیز بن ترکی الفیصل» وزیر ورزش عربستان هم روز گذشته در پایان مسابقه فینال کاراته به حمایت از ورزشکار این کشور پرداخت. وی به حامدی تبریک گفت و تاکید کرد که از این کاراته کا با پاداش ۵ میلیون ریالی (واحد پول عربستان) معادل پاداش یک ورزشکار طلایی تقدیر می‌شود.

منبع: مهر

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    خبر فوری تو کدام طرفی هستی .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها