عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

مسئولان، فشار و عجله برای تصویب طرح "صیانت" نداشته باشند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح صیانت از فضای مجازی به اندازه کافی مطالعه نشده است و متاسفانه بدون زمینه‌سازی در جامعه و اذهان عمومی، در صحن مجلس مطرح شده است.

مسئولان، فشار و عجله برای تصویب طرح "صیانت" نداشته باشند

کریم حسینی اظهار کرد: گاهی ممکن است یک طرح، طرحی خوب، مثبت، لازم و ضروری باشد ولی اینکه در چه زمانی مطرح شود شرطی است که باید به آن توجه داشت.

وی افزود: طرح صیانت از فضای مجازی به اندازه کافی مطالعه نشده است و متاسفانه بدون زمینه‌سازی در جامعه و اذهان عمومی، در صحن مجلس مطرح شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح در زمان مناسبی به صحن مجلس آورده نشده است زیرا در دوره انتقال از دولتی به دولت دیگر قرار داریم.

حسینی بیان کرد: از سوی دیگر هر چند مدیریت فضای مجازی ضروری است و این مساله یک تجربه جهانی است اما اولویت‌های دیگری در کشور وجود دارد که باید به آن‌ها رسیدگی می‌شد.

وی با بیان اینکه صیانت از فضای مجازی به دنبال فیلترینگ و محدود کردن اینترنت نیست، افزود: به جامعه القا شده که اجرای صیانت از فضای مجازی باعث فیلترینگ پلتفرم‌هایی از جمله اینستاگرام می‌شود اما اصلا به این شکل نیست.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: با طرح کردن مساله صیانت از فضای مجازی در مجلس، دغدغه‌ای به افکار عمومی تزریق شده است که به صلاح جامعه نیست. این در حالی است که باید در یک فضای کارشناسی و با در نظر گرفتن همه نظرات متخصصان و فعالان حوزه فضای مجازی، به این طرح رسیدگی و در قبال آن تصمیم‌گیری شود.

وی گفت: مسئولان نباید فشار و عجله‌ای برای اینکه هرچه سریع‌تر این طرح در مجلس به تصویب برسد داشته باشند تا در یک فرصت و فضای مناسب به آن رسیدگی شود.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها