نعمت احمدی در گفتگو با خبر فوری:

ای کاش اژه ای از رهبری درخواست عفو عمومی برای ایرانیان خارج از کشور کند/ بهروز وثوقی مانعی برای ورود ندارد

یک حقوق دان ضمن تایید اظهارات رئیس قوه قضائیه در خصوص ممنوع الورود نبودن ایرانیان خارج از کشور، گفت: ای کاش مانند اتفاق اردیبهشت سال 58، آقای اژه‌ای از رهبری درخواست حکم عفو عمومی برای ایرانیان خارج از کشور کند.

ای کاش اژه ای از رهبری درخواست عفو عمومی برای ایرانیان خارج از کشور کند/ بهروز وثوقی مانعی برای ورود ندارد

نعمت احمدی در گفتگو با خبر فوری با اشاره به اظهارات رئیس قوه قضائیه مبنی بر اینکه «هیچ ایرانی خارج از کشور ممنوع الورود نیست» بیان کرد: اصلا عنوانی به اسم ممنوع الورود نداریم. ممنوع الورود مجازات تکمیلی است. یعنی تا فردی پرونده نداشته، رسیدگی قضائی نشود وعلاوه بر مجازات اصلی یک مجازات تکمیلی به عنوان بازدارنده صادر نشود، نمی توان گفت که شخصی ممنوع الورود یا ممنوع الخروج است.

وی افزود: این قانون زمانی اجرا می شود که پرونده شاکی خصوصی دارد و دادگاه ذیل رسیدگی و بررسی، مجازات را تایید و شخص را ممنوع الخروج می کند. همچنین در صورتی که پرونده شاکی عمومی داشته باشد و خروجی رسیدگی دادگاه این باشد که ایشان ممنوع الخروج شود. ولی در صورتی که فرد در اختیار باشد، یعنی در زندان یا به قید وثیقه بیرون باشد، ممنوع الخروج نیست.

این حقوق دادن گفت: اگرفرد خاطی شاکی خصوصی نداشته باشد، از نظر بنده ممنوع الخروج نیست. در ضمن قبلا اگر فردی ممنوع الخروج می شد برای همیشه بود اما امروزه لیست ممنوع الخروجی ها از سوی دادستانی هر شش ماه یک بار به روز رسانی می شود و درصورتی که قاضی بر همان مطلب باشد حکم وی تکرار می شود.

این حقوق دان با بیان اینکه «تا پرونده ای تحت تعقیب قرار نگیرد ممنوعیت خروج وجود ندارد»، گفت: نیروهای نظامی تا یک زمانی به دلیل حساسیت شغلی و دسترسی به یکسری از اطلاعات ممنوع الخروج هستند.

مشاهیر در زمان ورود فقط مورد سوال و جواب قرا می گیرند

احمدی در ادامه بیان داشت: افرادی که پرونده ندارند اما شناخته شده هستند، مشمول ممنوعیت ورود و خروج نیستند. اما اگر وارد کشور شوند مورد سوال و جواب قرار می گیرند.

او گفت: برخی از جرایم مشمول مرور زمان می شوند و اگر 5 سال از آن گذشته باشد دیگر رسیدگی نمی شود.

وی تصریح کرد: ای کاش آقای اژه ای با توجه به شیوه ای که در پیش گرفته اند مثل اردیبهشت سال 58 که حضرت امام (ره) یک عفو عمومی صادر کردند که زندان ها خالی شد. با توجه به اینکه در گام دوم انقلاب قرار داریم در این خصوص از مقام معظم رهبری یک درخواست عفو عمومی داشته باشند.

بهروز وثوقی هیچ مشکلی برای بازگشت ندارد

احمدی با اشاره به ممنوع الورود بودن هنرمندان و نظامیان قبل از انقلاب گفت: به باور من هنرمندان مانند بهروز وثوقی مشمول عفو عمومی امام (ره) می شوند و از طرفی حتی اگر جرمی اتفاق افتاده باشد با توجه به اینکه بیش از 5 سال گذشته، اصلا جرم نیست. اگر نظامی بودند چه؟ مگر نظامی بودن جرم است؟ همه ارتشی ها به غیر از آنهایی که در ابتدای انقلاب با آن ها برخورد شد، شغل خود را بعد از انقلاب در ارتش ادامه دادند.

وی با اشاره به اینکه آیا دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی می توانند نسبت به دستگیری ایرانیان خارج از کشور در حین ورود اقدام کنند؟ خاطرنشان کرد: دستگاه های امنیتی مانند حفاظت اطلاعات و وزارت اطلاعات، ضابطین قضایی هستند و دستورات مقامات قضایی را پیگیری می کنند.

رژیم طاغوت به تاریخ پیوست

این حقوق دان یادآور شد: رژیم طاغوت رفت و به تاریخ پیوست. قوانینی وضع شد که اگر کسی عضو حزب رستاخیز و رژیم طاغوت باشد نمی تواند در یکسری از مشاغل حضور داشته باشند نه اینکه نتواند در ایران زندگی کند. طاغوت که به تنهایی کشور را اداره نمی کرد. تعداد بسیاری کارمند و مدیر فعالیت می کردند که البته در ابتدای انقلاب پاکسازی انجام شد. حتی اعضای ساواک به کار فراخوانده شدند.

او ادامه داد: کارمندان وزارت اطلاعات که در سال 64 تشکیل شد چه کسانی بودند؟ از بدنه سازمان ساواک بودند. البته با عده ای از آنها که شکنجه گر بودند و در کشتارها شرکت داشتند برخورد شد و بقیه سر کار خود باقی ماندند.

گفتنی است روز گذشته رئیس قوه قضائیه گفت: هیچ ایرانی خارج از کشور، ممنوع الورود نیست.

منبع: خبر فوری

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 25
  • روح اله
    0

    مگه چی کار کردند که ممنوع الورود باشند؟ ملت برای ورود به کشور خودشون هم باید اجازه بگیرن؟ درخواست عفو بکنند؟ به چه جرمی؟؟؟؟

  • زیلان
    0

    الان بهروز وثوقی بیاد مشکل شما حل میشه؟

    نظرات شما -
    • رشید
      0

      برای شما نه ولی برای خود بهروز وثوقی شاید.

  • ش
    0

    کسی که سالها کار امنیتی کردم یکی از خواسته های من دادن عفو عمومی به تمام افراد فراری و....بوده بجز افرادگروهگی که در دست داشتن ترورها مستقیم یا غیر مستقیم دخیل بوده اند مابقی افراد با یک عفو عمومی با موافقت مقام رهبری به کشور باز گردند به امید ان روز

  • ناشناس
    0

    آقای احمد از جنابعالی که یک حقوقدان طراز اولید یه سوال داشتم وآن اینکه چطورمی شود اگر کسی جرمی مرتکب شده باشد را یک نفر مورد بخشش قرار دهد ؟خب اگه مجرم است که قانونا" باید جرمش را بدهد اگر مجرم نیست چرا محکوم شده است ؟ این قضیه اختیار یک نفر برای بخشش یا محکومیت دیگری را بیان فرمایید .

  • ه
    0

    درد شما برگشتن خوانندگان به کشور هست اگه برگردن و برای شما بخونن و شماها برقصید ،خیالتون راحت میشه ،

  • حسین
    0

    یعنی الآن مشکل بهروز وثوقیه این جماعت استفراغ طلب حقوق دانشونم نفهمه به خدا خریت هم اندازه داره غیر این جماعت

  • ناشناس
    0

    مگر کسی که رفته عقلش کمه که بخواهد برگردد .

  • setak
    0

    ممنوع الورود نداریم اما بمحض ورود ، ممنوع الخروج خواهند شد و .....

  • ممد
    0

    رییس قوه از جای دیگری صحبت می‌کرده و کیفش کوک بوده

  • دن کیشوت
    0

    جای بلبل میان کلاغها نیست.

  • علی
    0

    حالااون بنده ی خدادوست داره بیادتووطنش بمیره ودفن بشه،مشکل کسی بغیرخودآقای وثوقی حل نمیشه شماباآمدنش چه مشکلی دارین،اون بابایه زمانی تواین مملکت کارکردحالا دربعدفیلم ونمایش به نظرمن آقای بهروزوثوقی ازبیشترهنرپیشه های امروزکه شدن سلبریتی به دین وشعائرمذهبی پایبندتربود،اگه این آقایون وخانمهادراون زمان می بودن ویاشرایط همان می بودچکارکه نمیکردن

  • اب
    0

    امثال اقای وثوقی توقع نداشته باشند پس از اینکه بعد از چهل سال امدند. برای شان گاو و شتر قربانی کنند و از ریاضت های شان در کسب هنر بگویند. و اینکه باید استاد دید و شاگردی کرد و سختی کشید در کسب هنر/بیایید بروید زندگی تان را بکنید. کسی کار به کارشان ندارد مگر به خودشان شک دارند./ نوه محمدرضا پهلوی هم بیاید کسی کار به کارش ندارد. خانه بخرد ازدواج کند. برود. بیاید..../در شاء حکومت نیست. قباحت دارد

  • زرشک
    0

    چرا وقتی حرفی نداری بی خودی مسئله ایجاد میکنی ؟هر فردی برای زنده بودن مجبور به کارکردن است حاکم هرکه باشد.حال اگر جمهوری هم رفت حکومت بعدی کارمندان را از کشور اخراج کند ؟خوب بعد علی و حوضش میماند.حکومت باید تمامی زندانیان سیاسی را که عشق آبادی وطن دارند از زندان رها کند.افراد مهاجرت کرده باید چون سایر هموطنان باشند.

    نظرات شما -
    • ن
      0

      زندانی سیاسی با زندانی امنیتی و تروریستی فرق دارد. ‌ اگر کسی باعثه کشته شدنه سربازه کلانتری یا اسیب به جان و مال مردمه کوچه و خیابان به خاطره مثلا افکاره سیاسی اش بشود نباید پاسخ گو باشد؟

    • طاهر
      0

      بحث نکنید بابا. فعلا همه مون داریم تلف میشیم. آمار فوت شدگان کرونا را نمی بینید.

  • ض
    0

    مشکل آمدن یا نیامدن آنان نیست. آیا انان که قبلا اهل فساد بودند حاضرند وقتی برگشتند بدون ترویج فساد به یک زندگی عادی در کنار مردم ایران زندگی کنند؟

  • محسن
    0

    بنده خدا مثل اینکه بستگانشون که اونور آب هستن مشکل قضایی هم دارن خخخخ

  • کاربر ناشناس
    0

    مشکل ملت ایران با ورود چندتا بازیگر و خواننده آن طرف آبی حل نمیشه ؟ مشکلات معیشتی مردم و آب و برق شونو حل کنید مشکل بیکاری و گرانی رو حل کنید سعی نکنید با این اراجیف ذهن مردم رو منحرف کنید مردم آگاه هستند

    نظرات شما -
    • کلانی
      0

      دقیقا. میخوان مردم را با این موضوعات سطحی سرگرم کنند.

  • عماد
    0

    مشکلش اجازه خروجه نه ورود

  • مش گل مشنگ
    0

    بروبابا همه دارن از این مملکت پوشیده در می رن اونوقت تو میگی عفوبدن که کسی برگرده! حالت خوبه

  • کار بر ناشناس
    0

    احسنت به اقدام آقای اژه ای!خیلی از ایرانیان خارج از کشور دوست دارن بیان مملکت شون.

  • کار بر ناشناس
    0

    بهتره اینقدر رو ظاهر آدما قضاوت نکنیم. شاید کسانی باشن دوست داشته باشن بر گردن.

  • توکلیان
    0

    حالا یعنی اگه چندتا اینایی که گفتی اجازه بگیرن و بیان داخل کشور تمام مشکلات ما مردم حل میشه. آدرس غلط نده لطفا. تو این اوضاع وا ویلا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها