معاون اول رئیس جمهور؛ پستی خاص با حواشی زیاد/ ویدئو

ابراهیم رئیسی در گام نخست خود، محمد مخبر را به عنوان معاون اول خود برگزید. به همین دلیل در این ویدئو نگاهی داریم به معاونین اول رؤسای جمهور پیشین، از مرحوم حبیبی تا مشایی و جهانگیری.

معاون اول رئیس جمهور؛ پستی خاص با حواشی زیاد/ ویدئو

جایگاه معاون اولی در ساختار دولت جمهوری اسلامی پیچیده است. معاون اول رئیس جمهور هم می تواند مانند نخست وزیر، رئیس دولت باشد و هم نقشی تشریفاتی بیرون از دایره نظارت پارلمان را ایفا کند.

در تاریخ دولتهای پس از انقلاب، چهره هایی مانند اسفندیار رحیم مشایی، معاون اولی حاشیه ساز بوده اند و افرادی مانند حسن حبیبی اما در پشت پرده به ایفای نقش می پرداختند.

محمد مخبر در دولت ابراهیم رئیسی چه نقشی را ایفا خواهد کرد؟ ویدئویی را در این باره ببینید.

منبع: خبرفوری

66

حجم ویدیو: 16.25M | مدت زمان ویدیو: 00:07:28 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • بابک
    0

    مطابق ۴۳ سال گذشته نقش حمایت بیشتر از رانتخواران و بخصوص از فرزندان خود که در دوران ریاست خود بر ستاد فرمان امام دهها موسسه و کارخانه مجانی به آنها واگذار گردید .

  • میرسلیم
    0

    مملکت ما چی هست که معاون اولیش چی باشه .ماستی که ترش است ازتغارش پیداست

  • علم الهدی
    0

    هنوز نیومده نون شب مردم را که خیلیها دارند تسیه میبرند گران کردند خدا لعنتتون کنه بااین مملکتتون که فقط فکر پست وجاه ومقام هستید

  • احمد شاه مسعود
    0

    اکثر مهره های کلیدی دولت رئیسی به ۲/ جا میخوره: اول در دایره سیستم قضائی کشور( مستقیم یا غیر مستقیم) و دوم: در دایره نهاد هائیکه مدیرییت آن به رهبری مربوطه.این مسئله یا از روی هوش رئیسی انجام پذیرفته و یا ازروی محافظه کاری ذاتی ایشان.( باتوجه به لیستی که ساعاتی قبل منتشر شده)

  • حسن
    0

    جناب مخبر بنظر توانایی این پست را نداردو فشار عده ای در بیت به ریاست جمهوری انجام گرفته است ایشون با شناختی که از وی دارم دارای خصوصیات بشرح زیر می باشد. ۱-نسبتا فرد متدینی است و به فقرا و کارکنان توجه بیشنری دارد ۲-متاسفانه بسیار چاپلوس و از مافوق حق شنوی دارد علیرغم تصمیم درست که هم گرفته باشد تسلیم نظرمافوق میشود. ۳-مدتی که در ستاد اجرایی مشغول خدمت بوده ابتدا خاکی تر و با اطرافیان و...ارتباطی عادی داشته ولی در سالهای اخیر ضمن بکارگیری تعداد چندین نفراز وزار دولت های گذشته مغرور شده بود وچندنفر بعنوان محافظ و عدم ارتباط با کارکنان سطوح پایین تر خودرا درسطح مقامات عالی دولتی و حتی بالاتر دانسته و غرور نسبتا زیادی در ایشون احساس میشد. ۴-تبعیض در پرداخت ها دربین کارکنان ستاد به گونه ایکه مدرک تحصیلی و سابقه کار ملاک نبوده وافراد سفارشی با حقوق چندین برابر نسبت به همطرازها پرداخت نموده واز جایگاه خوبی با سفارش ایشون منصوب میشدندملاک رابطه بر ضابطه حکایت داشت. ۵'بکارگیری افراد زیادی بازنشسته با سوابق کاری بالای ۳۵تا ۴۷سال و پرداخت حقوق های نجومی بالای ۳۰میلیون در ماه بعناوین وپست های کلیدی. ۶-تفاوت در پرداخت های بین کارکنان شرکتی و ساختاری گاها با اختلاف ۶برابری. ۷_عدم اعتماد به جوانترها مگر از طرف مافوق سفارش شده بودن ۸_ تبعیض در توزیع خدمات به استانهای محروم که بیشتر به استان خوزستان توجه بیشتری داشته هرچند که محروم هم بوده ۹_ به جناب مخبر تاکید میشود به فرد بعد از خود درستاد توصیه کند افراد تحصیل کرده حق شان معین کار نبوده و توازن در پرداخت ها و احترام واولویت به فرزندان خانواده ایثارگران از امتیازات که مد نظر قرار گرفته عملی گردد چون ستاد که زیر مجموعه بیت رهبری است به خانواده ایثارگران اهمیت بیشتری باید داده شود. ۱۱-در پایان برای ایشون که فرد متدین و تقریبا دلسوزی بوده با همه این اوصاف اروزی موفقیت در جهت خدمت به نظام اسلامی و مردم کشورم دارم انشاالله.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها