معاون آبزی‌ پروری شیلات استان خبر داد:

برداشت ۱۲۰۰ تن میگو در جنوب سیستان و بلوچستان

معاون آبزی‌ پروری شیلات استان سیستان و بلوچستان گفت: برداشت میگو تا شهریورماه ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۲۰۰ تن میگو برداشت شود.

برداشت ۱۲۰۰ تن میگو در جنوب سیستان و بلوچستان

حمیدرضا نصیری با اعلام آغاز برداشت میگو از مزارع مجتمع پرورش میگو شهید صنعتی_گواتر اظهارکرد: در سال جاری با اقدامات صورت گرفته و همت بهره برداران سخت کوش پرورش میگو و تلاش جمعی شیلات، دامپزشکی و تحقیقات شیلات که در قالب کارگروه و کمیته فنی میگو استان صورت گرفت بیش از ۶۴۰ هکتار از مزارع پرورش میگو مجتمع گواتر زیرکشت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در سال آتی با توجه به اقدامات زیر بنایی شیلات در مجتمع گواتر و ورود مجتمع‌های پرورش میگو رودیک و کشت و صنعت مکران (گوردیم) به فرآیند تولید و پرورش میگو، شاهد افزایش قابل توجهی در سطح زیر کشت و تولید میگو در نوار ساحلی جنوب استان خواهیم بود.

وی افزود: اقدامات مناسب بهره برداران میگو در خصوص آماده‌سازی مزارع و همچنین فعالیت مراکز تکثیر میگو با همکاری های سازنده با مجموعه دامپزشکی استان و به ویژه ادارات دامپزشکی شهرستانهای چابهار و کنارک، همچنین مشاوره ها وکمک های فنی کارآمد مجموعه مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار در کنار اقدامات زیر بنایی شیلات استان و راهبری صنعت در قالب کارگروه و کمیته فنی به قرار گرفتن مدیریت صنعت در مسیر صحیح کمک شایانی نموده است.

وی تصریح کرد: برداشت میگو تا شهریورماه ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۲۰۰ تن میگو برداشت شود.

معاون آبزی پروری شیلات استان افزود: امسال بیش از ۱۰۰۰ هکتار از مزارع پرورش میگو شهید صنعتی_گواتر آماده فعالیت بودند که مباحثی همچون نوسانات قیمت ارز و به نوعی بی ثباتی شرایط اقتصادی کشور، بالا رفتن قیمت نهاده ها و هزینه های تولید، مسائل و مشکلات در تامین پست لارو (بچه میگو) به موقع و... باعث شد تمام اراضی آماده تحت کشت قرار نگیرند اما علی رغم مسائل و مشکلات مذکور در سال جاری بیش از ۵۰ درصد افزایش سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته داریم.

گفتنی است: آبزی پروری و بویژه آبزی‌پروری میگو در نوار ساحلی جنوب استان سیستان و بلوچستان در ۴ شهرستان زرآباد، کنارک، چابهار و دشتیاری ظرفیت‌های قابل توجهی را به لحاظ تولید و تامین پروتئین با کیفیت و به تعبیری امنیت غذایی و همچنین ایجاد اشتغال را دارد و از مزیت های منطقه بوده که فعال سازی ظرفیت‌های آبزی پروری می تواند در توسعه اقتصادی، اجتماعی و امنیتی منطقه و کشور نقش بسزائی داشته باشد.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها