رهبران اعتراضات تایلند دستگیر شدند

مقام‌های تایلندی دستکم ۱۱ تن از رهبران اعتراضات ضد دولتی در این کشور را دستگیر کرده و صدها پلیس هم پیش از برگزاری اعتراضات امروز (سه‌شنبه) در مرکز بانکوک، پایتخت مستقر شده‌اند.

رهبران اعتراضات تایلند دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری رویترز، جنبش اعتراضی به رهبری جوان‌های تایلندی علیه نحوه رسیدگی دولت به پاندمی کرونا پس از اعتراضات سال گذشته میلادی با حضور صدها هزار معترض که با سرکوب همراه شد، به سطح جدیدی رسیده است.

معترضان همچنین تابوهای سنتی و قدیمی را با درخواست برای اصلاحات در سلطنت شکسته‌اند که به پیگردهای قانونی به اتهام توهین به سلطنت و پادشاه تایلند، ملکه و وارث منجر شده و برای خاطیان تا ۱۵ سال حبس در پی دارد.

پلیس همچنین ۷۵۰ افسر را برای مقابله با اعتراضات خودرویی امروز مستقر کرده و هشدار داده که هرگونه تجمع عمومی به خاطر محدودیت‌های کرونایی ممنوع و غیرقانونی است.

معاون رئیس پلیس بانکوک گفت: تمامی تجمعات یا اعتراضات که خطر گسترش و شیوع بیشتر بیماری را بیشتر می‌کند، بر اساس قانون اضطراری، غیرقانونی است.

اخیرا نیز بیش از یکهزار معترض ضد دولت تایلند با پلیس درگیر شده بودند.

رهبران مشهور اعتراضات که بابت اعتراضات قبلی در زندان بودند و با قرار وثیقه آزاد شدند در روزهای اخیر باز هم بازداشت شده‌اند.

جنبش اعتراضی در تایلند در بحبوحه افزایش نارضایتی و خشم مردمی از نحوه رسیدگی دولت به موج کرونا و وضعیت آشفته اقتصادی در این کشور به سطحی جدید رسیده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها