یک نماینده مجلس در گفتگو با خبر فوری پاسخ داد؛

چرا در میانه رای‌گیری، نظر نمایندگان برگشت و طرح صیانت هشتاد و پنجی باقی ماند؟/ نباید تحت فشار رسانه‌ها تصمیم گرفت/ قالیباف اوایل موافق بود، بعدا طور دیگری صحبت کرد

یک نماینده مجلس در خصوص دلایل موافقان اعمال اصل 85 در قبال «طرح صیانت» گفت: موافقان در جلسه صحن امروز بر این باور بودند که چنین اقدامی نباید تحت تاثیر فشار رسانه ها صورت بگیرد و عده ای فکر کنند که این طرح مشکل داشته است.

چرا در میانه رای‌گیری، نظر نمایندگان برگشت و طرح صیانت هشتاد و پنجی باقی ماند؟/ نباید تحت فشار رسانه‌ها تصمیم گرفت/ قالیباف اوایل موافق بود، بعدا طور دیگری صحبت کرد

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفتگو با خبر فوری با اشاره به موافقت اکثریت نمایندگان مجلس با ادامه روند طرح «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و حمایت از پیام رسان های داخلی» در صحن علنی مجلس اظهار داشت: 49 درصد نمایندگان به دنبال خروج از اصل 85 شدن این طرح بودند و رای مثبت سه نماینده دیگر به خروج این طرح از اصل 85 کمک می کرد.

وی افزود: تعدای از نمایندگان معتقد بودند که چنین اقدامی نباید تحت تاثیر فشار رسانه ها صورت بگیرد و از طرفی باعث شود عده ای فکر کنند که این طرح مشکل خاصی دارد. به همین خاطر بر سر تصمیم قبلی خود ماندند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی با اشاره به تشکیل کمیسیون تخصصی از سوی هیات رئیسه گفت: در زمان تشکیل کمیسیون تخصصی، کمیسیون های فرهنگی و صنایع، کمیسیون های اصلی هستند و سایر نمایندگان نظر به دانش و تجربه خود برای حضور در این کمیسیون اعلام آمادگی می کنند که بستگی به نظر هیات رئیسه دارد. اما هر اتفاقی رقم بخورد دیگر به کمیسیون فرهنگی باز نمی گردد.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه بحث اصلی این طرح را حوزه محتوا عنوان کرد و گفت: میزان اثر گذاری این طرح بر بازار و زندگی مردم باید کارشناسی شود تا مردم آسیب نبینند.

رحیمی مظفری یادآور شد: مجلس نماد کامل دموکراسی است و نمایندگان پذیرفته اند که شنوای سخنان یکدیگر باشند حتی اگر با طرحی موافق نباشند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی با اشاره به موضع رئیس مجلس نسبت به این طرح بیان داشت: ایشان در وهله اول موافق با پیگیری این طرح مطابق با اصل 85 بود. اما در این اواخر به نحو دیگری صحبت کرد که انگار تمایل ندارد.

نماینده مردم سروستان،کوار و خرامه در پاسخ به این سوال که آیا محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از حمایت اکثریت نمایندگان برخوردار است؟ خاطرنشان کرد: هیچ کس در مجلس نیست که اگر نظری بدهد، باقی نمایندگان دنبال رو ایشان باشند. نماینده ها از شخصیت مستقل برخوردارند. اما به طور قطع نماینگان برای هیات رئیسه و رئیس مجلس احترام خاصی قائل هستند.

منبع: خبر فوری

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • علی
    0

    مجلسی که مردمی نیست بیشتر از این توقعی نداریم الان که دولت همرا و همفکرتان هست چرا جلوی تورم را با یک قانون درست نمیگیرید تا معیشت مردم و زندگی مروم به ارامش تبدیل شود حقوق مفت میگیرید کاری برای اسایش رفاه ملت نمیکنید انوقت ملت بیچاره برای نان شبشان یا درمانشان باید تمام زندگیشان تحت شعاع قیمتها و کمبودهای ظالمانه قرار گیرد

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      بدترین وبیچاره ترین مردم ما هستیم که دولت ومجلس همراه هم بشوند دیگه هر چیزی که بخواهن تصویب میکنن چون مخالفی وجود ندارد دیکته خوانی میشود البته الان الحمداله هر سه قوه یکی هستن در رای نمادین مجلس بر وزرا معلوم میشهچون از همند چرا اینهمه وقت الکی بر رای اعتماد صرف کنه همین الان همه تاییدن

  • غیر قابل نشر
    0

    در واقع نظرشون این بوده که اگه عقب نشینی کنیم مردم پررو میشوند .و فردا چیزهای دیگه ای هم میخواهند .

  • رحمان
    0

    دستور ازجايي كه خودت هم ميدونى امد

  • حسین گلشن
    0

    نمایندگان از شخصیت و نظر مستقل برخورداند اما این نظر از جاهای و نهادهای خاص دیکته می‌شود

  • مصطفی
    0

    من که نفهمیدم چه کسی موافق و چه کسی مخالفه!!!! عده کثیری در جمع موافق مصوبه ولی در خفا مخالفند! دمکراسی و استقلال رأی یعنی همین؟!!!!

  • وحید
    0

    همتون مثل س... هنگام رای جمع کردن دروغ گفتید و حالا که خرتون از پل گذشته به فکر مردم نیستید خدا لعنت کنه شماها رو که عرصه رو بر مردم وجوانان هی تنگ تر و تنگ تر میکنید خدا لعنت کنه آدمی رو که همین مردم روی کار آوردن ولی الان بر ضد مردم کار میکنن الهی پولی که از نمایندگی میگیری پول دوا دکترت بشه

  • .
    0

    شما نماینده ما نیستید به ماربطی نداره.میریم اینترنت ماهواره میگیریم ازشرتون راحت میشیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها