سیب زمینی بی خاصیت نیست

نتایج یک مطالعه جدید  نشان می‌دهد که افزودن سیب زمینی به رژیم غذایی می‌تواند تغذیه را تقویت کند.

سیب زمینی بی خاصیت نیست

آیا سیب زمینی را از رژیم خود کنار گذاشته اید تا سالم بمانید؟ به نظر می‌رسد زمان تجدید نظر است، زیرا یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که نوجوانانی که سیب زمینی می‌خورند از رژیم غذایی با کیفیت بیشتری برخوردار هستند، زیرا سیب زمینی دارای ترکیب غنی از مواد مغذی است که به جبران از دست دادن مواد مغذی در رژیم غذایی کمک می‌کند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از اینترتیمنت تایم، مطالعه‌ای که بین کودکان ۹ تا ۱۸ ساله انجام شده است نشان می‌دهد که خوردن سیب زمینی می‌تواند یک استراتژی موثر برای بهبود مصرف کم مواد مغذی اصلی باشد.

نتایج این مطالعه که در مجله "Nutrients" منتشر شد، نشان داد که در مقایسه با عدم مصرف سیب زمینی، خوردن سیب زمینی به هر شکلی (پخته، له شده، در غذا‌های مخلوط و سرخ شده) با مصرف بیشتر چندین ماده مغذی ضروری، از جمله فیبر غذایی و پتاسیم (دو ماده مغذی مورد توجه سلامت عمومی) همراه بود.

دکتر ویکتور فولگونی، نویسنده مقاله، گفت: "سیب زمینی یک سبزی غنی از مواد مغذی است که مواد مغذی مهم و بسیار ضروری را برای رژیم‌های نوجوانان فراهم می‌کند. با توجه به محبوبیت سیب زمینی، بیش از نیمی (۵۶ درصد) از افرادی که مورد مطالعه قرار گرفته اند سیب زمینی مصرف کرده اند. "

محققان اطلاعات مربوط به رژیم غذایی ۱۶۶۳۳ نوجوان ۱۸ تا ۱۸ ساله را جمع آوری کردند که در نظر سنجی ملی سلامت و تغذیه (NHANES) بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۸ شرکت کردند.

این مطالعه از شاخص تغذیه سالم -۲۰۱۵ (HEI)، یک معیار معتبر برای کیفیت رژیم غذایی، برای تعیین میزان پایبندی رژیم غذایی شرکت کنندگان به دستورالعمل‌های رژیم غذایی ۲۰۱۵-۲۰۲۰ برای آمریکایی‌ها استفاده کرد. اگرچه تفاوت در نمرات HEI بین مصرف کنندگان سیب زمینی و غیر مصرف کنندگان از نظر آماری قابل توجه بود، اما تغییرات اندک بود. برای بسیاری از مواد مغذی، مصرف و کفایت با افزایش مصرف سیب زمینی بهبود یافت.

فولگونی خاطرنشان کرد: "یافته‌های ما نشان می‌دهد که سیب زمینی نقش مهمی در کمک به نوجوانان در رعایت بهتر توصیه‌های مندرج در دستورالعمل‌های رژیم غذایی برای آمریکایی‌ها دارد. این یک هدف مهم است، زیرا طبق گزارش سرویس تحقیقات کشاورزی USDA، کودکان و نوجوانان دارای کمترین نمرات HEI در بین هر گروه سنی در ایالات متحده هستند. "

منبع: انتخاب

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها