مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار و رعد و برق در ۱۱ استان/ خیزش گردوخاک در نیمه شرقی کشور

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار و رعدوبرق در ۱۱ استان کشور طی امروز (۲۳ مردادماه) از وقوع گرد و خاک در نیمه شرقی و شش استان دیگر کشور خبر داد.

رگبار و رعد و برق در ۱۱ استان/ خیزش گردوخاک در نیمه شرقی کشور

صادق ضیاییان با اشاره به تحلیل آخرین نقشه‌های ‌پیش‌یابی هواشناسی اظهار کرد: امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ مرداد) به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات استان‌های تهران ، البرز، قزوین و سمنان افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲۵ و ۲۶ مرداد) در استان‌ مازندران، شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات شرقی استان‌های تهران، ارتفاعات کرمان و هرمزگان این وضعیت تکرار می‌شود.

به‌ گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، چهارشنبه (۲۷ مرداد) در ارتفاعات البرز واقع در استان‌های مازندران، گلستان، شرق تهران و سمنان بارش ‌پراکنده و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی ‌رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ مرداد) در نیمه شرقی کشور و در استان‌های ایلام، خوزستان، بوشهر، جنوب استان‌های سمنان و تهران و شرق استان‌های اصفهان و یزد وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گرد و خاک ‌مورد انتظار است، گفت: خلیج فارس و دریای عمان طی فردا و دوشنبه (۲۴ و ۲۵ مرداد) مواج خواهد بود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۴ مرداد) صاف تا قسمتی ابری، ‌گاهی همراه با وزش باد و غبارآلود با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۵ سانتیگراد و طی دوشنبه (۲۵ مرداد) نیز صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ مرداد) اهواز با بالاترین دمای ۴۸ و ۴۶ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با بیشینه دمای ۳۰ و ۲۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حامد
    0

    باران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها