یک نماینده مجلس در گفتگو با خبرفوری:

ارز دولتی، عامل اصلی قاچاق دارو است/ آزادسازی قیمت دارو قاچاق را کاهش می‌دهد

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس گفت: مواد دارویی که با ارز دولتی وارد می‌شود به علت سود بسیار زیاد مجددا به خارج صادر می‌شود.

ارز دولتی، عامل اصلی قاچاق دارو است/ آزادسازی قیمت دارو قاچاق را کاهش می‌دهد

یحیی ابراهیمی در گفتگو با خبر فوری تاکید کرد: شرکت‌های دارویی که از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده می‌کنند باید بر اساس قیمت تمام‌شده‌ای که وزارت بهداشت اعلام می‌کند، دارو را در خدمت مردم بگذارند.

نماینده مردم دلفان ادامه داد: مواد دارویی که با ارز دولتی وارد می‌شود قبل از اینکه به چرخه تولید وارد شود مجددا به علت سود بسیار به خارج صادر می‌شود.

ابراهیمی گفت: اگر قیمت دارو آزاد شود و ارز آن به بیمه‌ها داده شود و سقف بیمه افزایش پیدا کند، قاچاق کاهش خواهد یافت.

مشروح گفتگو را در ادامه بشنوید.

منبع: خبر فوری

38

حجم ویدیو: 2.11M | مدت زمان ویدیو: 00:02:04 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • محمد
    0

    درست گفته از قبل همین ارز صدها نفر از صاحبان داروخانه ها میلیاردر شدند

    نظرات شما -
    • بینام
      0

      ممدجان صدبارگفتم برید از چین یک مدیر بیارید یه سروسامانی به این اقتصاد بدهد حرف گوش نکردید ! حالا حالاها همینی که هست ، میخوای بخواه ، نمیخوای نخواه !!!

  • کیومرث متقیان
    0

    وقتی قیمت ارز هرروز متغیر است و بالا مي رود، هر بچه ای می فهمه هر روز دارو و دیگر اقلام اساسی قیمتشان بالا خواهد رفت و به ثبات نمی رسه. پس آزاد کردن نرخ ارز در دارو منجر به گرانی آن می شود ولی گران تر شدن، ادامه. خواهد دآتش و قاچاق هم قطع نمی شود. باید مسیر واردات و توزیع اصلاح شود که اراده ای بر آن نمی بینیم.

  • ناشناس
    0

    حالا مكه كى قاچاق ميكنه ،احمدى نژاد كه گفته بود برادران قاچاقچى ،اونها كه مال خودمون هستند ،،،،،،،،پدر مردم

  • روحانی
    0

    اره جان خودتون ، همانطوری که آزاد سازی ارز دولتی (جهانگیری) برای کالای اساسی ، قاچاق را از بین برد !!!

  • ناشناس
    0

    خب ارز دولتی ندهند مردم باید داروها را ۶ برابر قیمت بخرند . پس این همه دستگاه نظارتی و اطلاعاتی که قدرتشان را به رخ جهانیان می‌کشانند و قمپوز از خود در میکنند چه غلطی میکنند که نمی‌توانند چهار تا گزگاه خروجی را کنترل کنند .

  • فودد ری
    0

    این هم شده رویه جدیدی برای گران کردن بی سر وصدای کالا ها ، قیمت گذاری لبنیات را ازاد کردند یک شبه ۳۰ درصد به قیمت لبنیات افزوده شد ماست دبه ای یک باره از ۳۵ هزارتومان شد ۵۰ هزارتومان .البته انها هم که گران کردندسودی نمی برند چون میزان مصرف پایین می ایدفقط این وسط مردم بیچاره اند که نسل بعدشان نسلی رشده نکرده با دندان هایی بسیار ضعیف ومبتلا به پوکی استخوان وقد واندازه های یک ونیم متری !؟ خدواند فردای قیامت جلوی انها که بنام دین این بلا را بر سر مردم اورده اند را خواهد گرفت . با تجرد ۵۰ درصدی جوانان نسل هم که در حال خشک شدن است . مقصد این کاروان نحس کجاست خدا داند ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها