رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

بیمارستان‌های قزوین با کمبود کپسول اکسیژن روبه‌رو شدند/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۲۹ درصد رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: بزرگ‌ترین مشکل ما کمبود کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن‌ساز است و برای تهیه اقلام یادشده از خیران تقاضای کمک داریم.

بیمارستان‌های قزوین با کمبود کپسول اکسیژن روبه‌رو شدند/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۲۹ درصد رسید

پیمان نامدار اظهار داشت: به همین خاطر با تصویب قرارگاه عملیاتی مبارزه با یک میلیارد تومان بودجه برای تأمین کپسول و سیلندرهای اکسیژن مورد نیاز بخش کووید19 بیمارستان‌ها و مراکز درمان صحرایی استان تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه امروز بزرگ‌ترین مشکل ما کمبود کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن‌سازی است، اضافه کرد: بنابراین از کلیه خیران و مؤسسه‌های خیریه درخواست داریم که به جای تهیه نذورات معمول و سنتی کپسول اکسیژن تهیه کرده و در اختیار بیمارانی قرار دهند که در قالب طرح مراقبت در منزل تحت درمان قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: البته امروز تفاهم‌نامه‌ای با لشگر 16 زرهی ارتش امضا کردیم که طبق آن ارتش 50 میلیون تومان اعتبار برای خرید دستگاه کمک‌تنفسی (ونتیلاتور) و نصب آنها در بیمارستان صحرایی ارتش اختصاص خواهد داد.

کمبود نیرو در مراکز تجمیعی واکسیناسیون

دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود نیرو در مراکز تجمیعی واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: به دلیل ازدحام موجود در مراکز واکسیناسیون و کمبود نیرو فراخوان ثبت نام برخی گروه‌های هدف از جمله تاکسی‌رانان به صورت اینترنتی انجام می‌شود؛ چرا که حضور افراد برای ثبت نام شلوغی و ازدحام بالایی به وجود می‌آورد.

نامدار همچنین از تزریق 300 هزار دوز واکسن کرونا از 21 بهمن 1399 تا امروز خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در استان قزوین ظرفیت تزریق روزانه 20 هزار دوز واکسن کرونا را داریم، مرکز تجمیعی واکسیناسیون دانشگاه آزاد اسلامی را هم راه‌اندازی کردیم که روزانه تا 2 هزار دوز واکسیناسیون کرونایی در آن انجام خواهد شد.

افزایش روزافزون آمار مبتلایان و بستری‌های کرونایی

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در ادامه با اشاره به افزایش روزافزون آمار مبتلایان و بستری‌های کرونایی گفت: با توجه به اینکه نمودار ابتلا و بستری‌های استان قزوین همچنان در مسیر صعودی قر دارد، بهتر در تعطیلی‌ یک هفته آینده اصناف و کسبه عضو گروه یک مشمول اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی شوند.

نامدار ادامه داد: با توجه به اینکه واحد خدمات مراقبت در منزل ما روزانه 120 مأموریت را برای درمان بیماران کرونایی انجام می‌دهد، این خدمات پرستاری در منزل از امروز با وسعت بیشتری در سطح استان انجام خواهد شد.

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قزوین 29 درصد شد

مدیر مرکز هدایت بحران دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین هم در ادامه این جلسه از کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به 29 درصد انتقاد کرد و گفت: با توجه به سیر فزآینده و صعودی افزایش مبتلایان چنین آماری در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی یک فاجعه به حساب می‌آید.

علی فخار سلیمانی از اضافه شدن 230 تخت بیمارستانی جدید به سهمیه بستری بیماران کرونایی خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر 25 تخت در بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) بویین‌زهرا و 15 تخت بستری موقت هم به مرکز منتخب کووید19 سپاه در درمانگاه پاکروان افزوده شده و همچنین درمانگاه‌های تخصصی و مرکز ناباروری بیمارستان شهیدرجایی به بستری و درمان بیماران کرونایی اختصاص یافته‌اند.

وی ادامه داد: در ضمن بخش‌های جراحی مردان و بستری بیماران قلبی بیمارستان ولایت به بستری بیماران کووید تخصیص پیدا کرده و در راستای افزایش ظرفیت یک بخش جدید کرونایی به بیمارستان بوعلی سینای قزوین اضافه کردیم. در نهایت هم در حال حاضر 930 تخت بیمارستانی را برای بستری بیماران مبتلا به کرونای دلتا اختصاص دادیم.

12بیمار پشت در آی‌سی‌یو ماندند

دبیر ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی قزوین در بخش دیگری از سخنانس از وجود 138 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های قزوین خبر داد و گفت: در ضمن 12 بیمار بدحال ما هم به دلیل کمبود تخت در انتظار ورود به بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

فخار سلیمانی با ذکر اینکه 71 بیمار کرونایی ما در بیمارستان‌های خصوصی استان پذیرش شدند که 19 بیمار از استان‌های دیگر هستند، افزود: زنان خانه‌دار، افراد دارای شغل آزاد، دانش‌آموزان و دانشجویان 4 گروه با بیشترین ابتلای کرونایی در استان قزوین محسوب می‌شوند.

منبع: تسنیم

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها