معاون استاندار خراسان رضوی پاسخ داد

حرم رضوی در تاسوعا و عاشورا تعطیل می‌شود؟

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: اگر ستاد کرونا به این نتیجه برسد که باز بودن حرم رضوی در شیوع کرونا نقش دارد قطعا درباره تعطیلی حرم رضوی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

حرم رضوی در تاسوعا و عاشورا تعطیل می‌شود؟

محمدصادق براتی در خصوص عدم ممنوعیت کامل سفرهای هوایی، ریلی و اتوبوسی به مشهد اظهار کرد: این موضوعات بحث کارشناسی دارد و در ستاد استانی و ملی کرونا با حضور رئیس جمهور مورد بحث قرار گرفته است. اگر سفرهای هوایی، ریلی و اتوبوسی را تعطیل کنیم برای مسافرانی که در مشهد حضور دارند چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ هفته‌های گذشته از ستاد ملی کرونا درخواست کردیم تا حمل‌ونقل عمومی به مشهد کاهش پیدا کند که با موافقت ستاد ملی تمامی سفرها به یک سوم کاهش یافت.

کاهش میزان اشغال واحدهای اقامتی به ۲۵ درصد

وی افزود: ممنوعیت ورود خودروهای شخصی غیربومی نیز به مشهد اعمال شده و همچنین از روز گذشته آمار مسافرین و زائرین در مشهد به حداقل رسیده است. میزان اشغال هتل‌ها نیز به کمتر از ۲۵ درصد کاهش یافته و از امروز این آمار کاهش چشمگیری خواهد داشت.

معاون هماهنگی و مدیریت اموز زائران استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: وزیر بهداشت در جریان سفرش به مشهد در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهر، حرم رضوی و مراکز اقامتی نظر مثبتی داشت و نظر ایشان متفاوت از آن چیزی بود که خبرگزاری‌ها انعکاس داده بودند.

روزانه حدود ۳۰ رام قطار و ۴۰ پرواز وارد مشهد می‌شود

براتی در خصوص میزان ورود سفرهای هوایی و ریلی به مشهد گفت: تعداد ورود رام‌های قطار به ۳۰ عدد در روز رسیده که این آمار کاهشی است. در روز شنبه ۳۳ و روز گذشته ۳۰ رام قطار وارد مشهد شد که این میزان در روزهای آتی به مرور کاهش خواهد یافت. سفرهای هوایی نیز به حداقل ممکن رسیده است. در روز حدود ۴۰ پرواز به مشهد انجام می‌شود که این میزان باز هم کاهش خواهد یافت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود انبوه مسافران از شهرهای اطراف مشهد در ظرفیت اتوبوس‌ها تغییری ایجاد خواهد شد یا خیر، عنوان کرد: اتوبوس‌ها با همان ظرفیتی که در گذشته برای آنان مصوب شده بود فعالیت خواهند کرد. اگر رانندگان اتوبوس مسافر بین‌راهی سوار کنند توقیف خواهند شد.

مشهد ظرف چند روز آینده از حضور زائران تخلیه می‌شود

معاون هماهنگی و مدیریت اموز زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: مجموع اقدامات انجام شده در بهبود وضعیت مشهد تاثیرگذار بوده است. با تداوم روند فعلی نگران حضور زائران نیستیم؛ چرا که احتمالا تا دو روز آتی مشهد از حضور زائران تخلیه و میزان اشغال واحدهای اقامتی به کمتر از ۲۰ درصد خواهد رسید.

اگر شیوع کرونا در حرم رضوی برای ستاد کرونا محرز شود اقدام به تعطیلی آن خواهند کرد

براتی در خصوص تعطیلی حرم مطهری رضوی عنوان کرد: تعطیلی حرم باید در ستاد ملی و استانی کرونا مورد بررسی قرار گیرد. در حال حاضر حرم رضوی روزهای خلوتی را سپری می‌کند و حضور زائران در حرم مطهر و برگزاری نمازهای جماعت به پایین‌ترین حد ممکن رسیده است. اگر ستاد کرونا به این نتیجه برسد که باز بودن حرم رضوی در شیوع کرونا نقش دارد قطعا درباره تعطیلی حرم رضوی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی در خصوص وضعیت برنامه‌های عزاداری حرم رضوی افزود: برنامه‌های عزاداری در رواق‌های حرم رضوی به هیچ عنوان برگزار نمی‌شود. مراسم در فضای باز، به صورت حداقلی و مطابق با مصوبه ستاد ملی کرونا برگزار می‌شود. همچنین دسته‌روی عزاداری‌ها در شهر ممنوع است و بنابراین نباید مشکل به خصوصی داشته باشیم. برای باز بودن حرم رضوی در روزهای تاسوعا و عاشورا ستاد کرونا به زودی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    تو رو خدا تعصب را کنار بگذارید نه تنها اماکن مذهبی بلکه سیاحتی ،تفریحی را نیز تعطیل کنید و شدیدا با مسافرتها برخورد کنید شاید کمتر عزیزانمان از دست بروند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها