روند همه‌گیری کرونا در استان سمنان همچنان صعودی است

با اعمال محدودیت‌های چند روزه‌ای که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد امیدهایی برای مهار اژدهای دلتا در دل‌ها زنده کرده است.

روند همه‌گیری کرونا در استان سمنان همچنان صعودی است

با اینکه آمارهای ابتلا به بیماری کرونا رو به کاهش است اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان تنها راه برای جلوگیری از افزایش ابتلا است.

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، زدن ماسک پرهیز از دورهمی‌ها همچنان باید از سوی مردم باید رعایت شود چراکه کوچک‌ترین بی‌احتیاطی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند زنجیر از گردن اژدهای در حال مهار دلت را باز کند.

بر اساس آنچه که در روزهای گذشته از سوی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان و همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان درباره میزان ابتلا و بسترهای ناشی از بیماری کرونا اعلام‌شده است گویا وضعیت رو به ثبات بوده و در حال نزدیک شدن به پیک بلند پنجم کرونا در استان سمنان هستیم اما فراموش نکنیم اگر بازهم رعایت‌ها کاهش یابد باز آش و همان کاسه است.

امروز بر اساس اعلام آمار از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان 37 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در 24 ساعت گذشته در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند درحالی‌که روز گذشته تعداد 45 نفر اعلام‌شده بود و روز پیش از آن نیز بستری‌های کرونایی در مرکز و غرب 62 نفر بود.

این روند ذکرشده نشان می‌دهد که اعمال محدودیت‌ها در کاهش میزان ابتلا و همچنین بستری‌ها مؤثر بوده است.

بر اساس اعلام آمار شده از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مجموع بیماران بستری‌شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به هشت هزار و 346 نفر رسیده است.

همچنین در این مدت نیز 27 هزار و 618 بیمار نیز به‌صورت سرپایی شناسایی شدند.

آمار بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید 19 از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به هفت هزار و 58 نفر رسیده است.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها