عجیب‌ترین مضرات کاهش وزن برای بدن

متخصصان می‌گویند کاهش وزن در کنار فوایدی که برای بدن دارد، می‌تواند عوارض جانبی نیز داشته باشد.

عجیب‌ترین مضرات کاهش وزن برای بدن

به گزارش مِنز هلث، اگر از جمله افرادی هستید که از چاقی یا اضافه وزن رنج می‌برید حتماً فواید بی شمار کاهش وزن را از زبان متخصصان شنیده اید. کاهش وزن می‌تواند باعث افزایش شادابی و چابکی بدن شود. همچنین کم کردن وزن به طور مستقیم می‌تواند خطر ابتلا به دیابت، افسردگی، آپنه خواب، کمر درد، ضعف جنسی، بیماری‌های قلبی - عروقی، و برخی سرطان‌ها را کاهش دهد.

با این حال، در کنار تمامی فواید کاهش وزن، بسیار کم پیش آمده است که درباره مضرات کم کردن وزن شنیده باشید. در این مطلب به مضرات کاهش وزن می‌پردازیم:

۱- شل شدن پوست: شاید شما هم افراد چاق زیادی را با صورتی زیبا و صاف دیده باشید. متاسفانه کاهش وزن شدید باعث شل شدن پوست می‌شود. در حقیقت با آب شدن چربی ها، پوست اضافی از بدن آویزان می‌ماند. در بیشتر موارد این موضوع به مرور زمان و مصرف میزان کافی آب و مواد معدنی قابل جبران است. با این حال، در برخی موارد جراحی پلاستیک تنها راهکار موثر و دائمی است.

۲- سنگ صفرا و درد شکم: بسیاری از افرادی که به طور ناگهانی حجم بالایی از وزن خود را کم می‌کنند از درد شکم ناشی از سنگ صفرا رنج می‌برند. زمانی که شما چربی را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنید، آنزیم‌های تجزیه کننده چربی در صفرا تجمع کرده و باعث بروز سنگ در این اندام می‌شود.

۳- کاهش ماهیچه‌های بدن : متاسفانه بسیاری از مردم تصور می‌کنند با کاهش وزن، چربی‌های خود را می‌سوزانند. این در حالی است که دو سوم کاهش وزن مربوط به چربی‌ها بوده و یک سوم دیگر مربوط به آب شدن ماهیچه هاست.

عجیب‌ترین مضرات کاهش وزن برای بدن/ منتشر نشود

۴- کاهش انرژی : بسیاری از مردم مصرف کربوهیدارت را اصلی‌ترین دلیل چاقی خود می‌دانند. به همین دلیل اقدام به کاهش مصرف آن و در نتیجه کاهش انرژی در دسترس بدن می‌کنند. کمبود کربوهیدارت در بدن بدان معناست که مغز انرژی لازم برای عملکرد طبیعی خود را ندارد و از همین روی، فرد دیگر نمی‌تواند یک انسان خوب با رفتار طبیعی باشد.

به طور عمومی توصیه می‌شود در گام نخست از افزایش ناگهانی وزن خود جلوگیری کنید، زیرا افزایش شدید وزن و کاهش شدید آن می‌تواند برای بدن مخرب باشد. با این وجود، اگر تصمیم گرفته اید وزن خود را کاهش دهید این امر را در یک بازه زمانی بلند مدت انجام دهید. برای مثال، به جای آنکه در ماه ۱۰ کیلوگرم وزن کم کنید، ماهانه تنها ۲ کیلوگرم وزن خود را کاهش دهید و اجازه دهید که بدن به طور آهسته خود را با این مسئله وفق دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها