مدیرکل هواشناسی استان:

«مونسون» هند دوباره در سیستان و بلوچستان بارید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بارش‌ های مونسون هند در شبانه روز گذشته برای چهارمین روز متوالی در استان ادامه یافت و از پنج ایستگاه بارانسنجی استان بارندگی گزارش شد.

«مونسون» هند دوباره در سیستان و بلوچستان بارید

محسن حیدری اظهار داشت: بارش‌ های مونسون هند در شبانه روز گذشته برای چهارمین روز متوالی در استان ادامه یافت و از پنج ایستگاه بارانسنجی استان بارندگی گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: بیشینه بارش‌های 24 ساعت گذشته با 11 میلیمتر از ایستگاه بارانسنجی «رئیس آباد» راسک گزارش شده که ارتفاع بارش‌های چهار روز اخیر این ایستگاه را به 27.5 میلیمتر رساند.

وی ادامه داد: همچنین از ایستگاه‌های «کجدر» سرباز 10، «دارکان» نیکشهر 8.5، «مهبان» نیکشهر 6.5 و شهر آشار 3 میلیمتر گزارش شده است. این چهارمین روز متوالی است که سامانه موسنون هند در استان فعالیت دارد و بارش‌های به نسبت خوبی به ارمغان آورده است.

حیدری خاطرنشان کرد: شرایط بارش امسال زراعی در استان بسیار نگران کننده است و معادل دو برابر بارش‌هایی که در 11 ماه گذشته دریافت شده، کسری بارش داریم. یعنی برای نرمال شدن وضعیت بارش استان باید حدود 70 میلیمتر بارش دریافت کنیم که تقریباً امری غیرقابل تحقق است.

وی گفت: کم بارشی شدید و خشکسالی گسترده دو چالش جدی استان در حوزه منابع آبی و کشاورزی محسوب می‌شود که اگر ادامه یابد ممکن است به قیمت بیکاری طیف وسیعی از کشاورزان استان تمام شود.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌ های پیش‌ یابی و مدل‌ های جوی امروز نیز احتمال وقوع بارش‌های همرفتی، رعدوبرق و تندباد های موقتی در ارتفاعات مرکزی، جنوبی و شرقی استان وجود دارد که پیامد احتمالی آن آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ ها است.

منبع: تسنیم

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها