امام جمعه خبر داد:

ضرورت فعال کردن سامانه مهاجرت در میبد

امام جمعه میبد بر فعال کردن سامانه مهاجرت با رویکرد جذب و ماندگاری نخبگان بومی و غیربومی تاکید کرد.

ضرورت فعال کردن سامانه مهاجرت در میبد

آیت الله اعرافی در نشست شورای فرهنگ عمومی میبد اجرای موفقیت آمیز طرح مدیریت مهاجرت در این شهر را نیازمند برنامه زمان‌بندی شده، تعیین جایگاه و نقش و وظایف همه ادارات، دستگاه‌ها و همراهی کردن توسعه شهر با ملاحظات فرهنگی و محیط زیست دانست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی میبد گفت: بخشی از طرح‌ها باید با زمانبندی اجرای سریع و بخشی نیز همراه با برنامه‌های زمانبندی شده کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه شود.

امام جمعه میبد گفت: باید محدودیت‌هایی یکدست، عادلانه و اصلاح فرآیندهای تولید و سیستم‌ها و تجهیزات با نگاه زیست محیطی و ارتقای صنایع و جلب توجه صنایع به سمت طرح در ساختار آن در نظر گرفته شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ملزم شدن صنایع به ارتقاء استانداردهای زیست محیطی و داشتن پیوست فرهنگی و اجتماعی در سند جامع سرمایه گذاری آینده با بهره‌مندی از افراد خوش فکر و اهل صنعت و چرخاندن فرمان صنعت به سمت فناوری پیشرفته و ایجاد صنایع درآمدزا و با نیاز کمتر به نیروی کارگری و با آلایندگی اندک را نیز در این طرح ضروری خواند.

اعرافی همچنین بر مشارکت دانشگاه، حوزه، آموزش و پرورش، نهادهای امنیتی و انتظامی در تدوین طرح توسعه شهرستان میبد بر فعال کردن سامانه مهاجرت و جذب اعتبارات بر ارائه طرحی جداگانه با رویکرد جذب و ماندگاری نخبگان بومی و غیربومی نیز تاکید کرد.

منبع: خبرآنلاین

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها