رئیس پلیس راه استان خبر داد:

کاهش ۱۱ درصدی تردد در محورهای کردستان با اعمال محدودیت‌ها

رئیس پلیس راه استان کردستان گفت: از زمان آغاز محدودیت‌های تردد در محورهای ورودی و خروجی استان کردستان، شاهد کاهش ۱۱ درصدی تردد نسبت به مدت مشابه هفته گذشته بوده‌ایم.

کاهش ۱۱ درصدی تردد در محورهای کردستان با اعمال محدودیت‌ها

سرهنگ برزو مرادی اظهار کرد: اکثر پلاک‌های غیر بومی که در استان کردستان تردد می‌کنند ناشی از تعویض دیر هنگام پلاک‌ها است؛ به این معنی که اکثر پلاک‌های غیر بومی خود ساکن استان کردستان هستند اما نسبت به تعویض پلاک خود هنوز اقدامی نکرده‌اند.

وی در خصوص پلاک‌های غیر بومی داخل استان که نمی‌توانند به شهر خود بازگردند؛ عنوان کرد: با توجه به اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا به موقع طرح محدودیت‌ها را اعلام کرده، لذا به مسافران و پلاک‌های غیر بومی داخل استان به مدت 48 ساعت فرصت داده شد که در اسرع وقت به شهر خود بازگردند؛ و چنانچه به این هشدارها بی‌توجه بوده باشند باید تا پایان طرح محدودیت ترددها در داخل استان بمانند و از رفتن به شهر خود خودداری کند.

مرادی ادامه داد: این ماشین‌ها به هیچ‌وجه حق بازگشت به شهر خود را ندارند و چنانچه نسبت به برگشت خود اقدامی خلاف قانون انجام دهند، دوربین‌های طول مسیر به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پلاک‌ها را شناسایی و اعمال قانون برای آن‌ها شامل می شود.

وی در خصوص مجوز فرمانداری در طرح محدودیت ترددها گفت: همه مجوزهای از قبل صادر شده توسط فرمانداری فاقد اعتبار هستند و همه فرمانداری‌های استان‌ها مکلف هستند موضوع را بررسی و مجوز جدید و زمان‌دار برای شغل‌ها و فعالیت‌های ضروری صادر کنند.

مرادی یادآور شد: چنانچه افرادی که اعمال قانون شدند و از فرمانداری‌های محل سکونت خود نتوانستند در آن لحظه مجوزی دریافت کنند در صورت دریافت مجوز و با دلایل قانع‌کننده می‌توانند به پلیس راهنمایی و رانندگی در محل سکونت خود مراجعه و جریمه برای آن‌ها حذف خواهد شد.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها